Grupa Robocza Afiliacja
Pracom Grupy w nowym sezonie niezmiennie będzie przewodził Paweł Kozorys z Bonnier Business Polska sp. z o.o. W planach na 2021 jest przygotowanie Zbioru Dobrych Praktyk Afiliacyjnych oraz chciałby stworzenie poradnika skutecznej współpracy na linii Reklamodawca – Sieć afiliacyjna – Wydawca.
Grupa Robocza Audiowideo
Szefem Grupy pozostaje jest Rafał Jung z Polska Press Sp. z o.o., a jego zastępcami są Adam Pachla z Grupy RMF oraz Michał Jeziółkowski reprezentujący Społeczności. Grupa będzie pracować nad wydaniem aktualizacji Poradnika reklamy wideo online oraz nową publikacją: Poradnik reklamy audio.
Grupa Robocza Cyberbezpieczeństwo
Szefem Grupy jest Jędrzej Trzciński z Ringier Axel Springer Polska Sp. z o.o. Jego zastępcą została Joanna Jakubowska z Allegro PL Sp. z o.o. W planach Grupy na najbliższy rok znalazły się następujące zagadnienia:
- analiza ryzyk związanych Credential stuffing,
- jak wprowadzać nowe wewnętrzne regulacje i przekazywać pracownikom,
- jak zweryfikować swoich procesorów,
- opiniowanie przyszłych ustawy w ramach publicznych konsultacji.
Grupa Robocza E-marketing w finansach
Grupę w najbliższym sezonie poprowadzi Jakub Jaśkiewicz z mBank S.A. W planach jest przede wszystkim utworzenie Zbioru dobrych praktyk dla branży finansowej (RODO/ePrivacy).
Grupa Robocza Mobile Marketing
Pracom Grupy bez zmian przewodniczyć będzie Tomasz Szulkowski, GroupM Sp. z o.o. ([m]spark). W planach m.in.:
- Aktualizacja publikacji VOICE in Poland
- Publikacje nt. zmiany w iOS 14 i blokowanie plików cookie
- Do omówienia również szereg tematów powiązanych z powyższymi zmianami:
- jak działają mobilne identyfikatory użytkownika?
- GDPR a regulacje w zakresie ochrony danych osobowych poza UE
- Fingerprinting – jak działa i czy rzeczywiście zastąpi pliki cookie?
- TURTLEDOVE, DOVEKEY, SPARROW, czyli jak branża przygotowuje się na śmierć zewnętrznych plików cookie
- Pomiar i atrybucja konwersji w aplikacjach mobilnych
Grupa Robocza SEM
Szefem Grupy został Sebastian Suma z Sempai, jego zastępcą zaś Jarosław Miszczak z Bluerank. Na najbliższy rok Grupa ma przed sobą wiele zadań:
- Przeprowadzenie 3 badań branżowych:
- kolejne edycje badań i raportów: Badanie SEM oraz Barometr SEM
- nowy raport tworzony wspólnie z ekspertami SEO z Polski na temat czynników rankingowych SEO
- Aktualizacja publikacji: Poradnik Internetowego Reklamodawcy oraz kolejna edycja Casebooka SEM
- Przygotowanie Zbioru dobrych praktyk SEM – dokumentu dla wszystkich marketerów, którzy we własnej organizacji lub przy współpracy z Agencją SEM rozpoczynają przygodę z reklamą płatną Google Ads
Informacje o aktywnościach Grupy oraz zmianach zachodzących w branży można znaleźć na fanpage prowadzonym przez Grupę: SEM IAB PL >>
Grupa Robocza Social Media
Szefową grupy również w tym sezonie jest Barbara Drapała, reprezentantka firmy Starcom Sp. z o.o. (Performics), a jej zastępcą Adam Kręgielewski z Labcon.
Najbliższy rok upłynie Grupie na przygotowaniu poradnika dla marketerów pokazującego branże regulowane w social media. Materiał zawierać podsumowanie regulacji prawnych, regulaminów mediów społecznościowych, a także wypowiedzi marketerów i prawników. W opracowaniu znajdą się praktyczne wskazówki dotyczące m.in. branży alkoholowej, finansowej czy farmaceutycznej. Premierze materiału będzie towarzyszyła seria podcastów, podczas których autorzy będą rozmawiali o niuansach związanych działaniami organicznymi i płatnymi prowadzonymi przez branże regulowane w social media.
Aktywność grupy na bieżąco można śledzić i komentować na LinkedIn – Grupa Robocza Social Media IAB Polska.
Obecni Szefowie pozostałych grup roboczych:
- Brand Safety – Szymon Pruszyński, Yieldbird
- Content Marketing i Reklama Natywna – Marta Nowicka, Ringier Axel Springer Polska Sp. z o.o. Grupa prowadzi także fanpage Content Lab.
- Grupa Robocza E-commerce – Zuzanna Gębka, GroupM Sp. z o.o.
- Grupa Robocza E-mail Marketing – Paweł Sala, FreshMail Sp. z o.o.
- Grupa Robocza Gry i esport – Justyna Oracz, Fantasyexpo Sp. z o.o.
- Grupa Robocza MarTech- Piotr Krauschar, F11 Agency.
- Grupa Robocza Prawna – Marcin Gotkiewicz, Wirtualna Polska Media S.A.; zastępcy: Lidia Zamecka, Cyfrowy Polsat, Mariusz Grzesiuk, RASP.
- Grupa Robocza Programmatic – Elżbieta Kondzioła, LOVEMEDIA.
- Grupa Robocza Public Relations – Paweł Modzelewski, 24/7 communication; zastępca: Justyna Oracz, Fantasy Expo
- Grupa Robocza Viewability – Hubert Świtalski, Country Manager Poland, Meetrics.
W pracach grup roboczych IAB Polska mogą uczestniczyć tylko przedstawiciele naszych firm członkowskich. Więcej informacji o grupach oraz o tym, jak włączyć się w ich prace TUTAJ>>