Nowy sezon prac grup roboczych IAB Polska rozpoczęty! Poznaj nowych szefów i plany na najbliższy rok

11/25/2020
W skład grup roboczych IAB Polska wchodzą eksperci naszych firm członkowskich. To dzięki ich wiedzy i zaangażowaniu tworzymy zaplecze merytoryczne naszej organizacji. Jesień to zawsze początek prac grup roboczych w nowym sezonie. Kto będzie przewodził poszczególnym grupom i czym będą się zajmować przez najbliższy rok? Sprawdźcie w naszym artykule.

Grupa Robocza Afiliacja  

Pracom Grupy w nowym sezonie niezmiennie będzie przewodził Paweł Kozorys z Bonnier Business Polska sp. z o.o. W planach na 2021 jest przygotowanie Zbioru Dobrych Praktyk Afiliacyjnych oraz chciałby stworzenie poradnika skutecznej współpracy na linii Reklamodawca – Sieć afiliacyjna – Wydawca.

Grupa Robocza Audiowideo

Szefem Grupy pozostaje jest Rafał Jung z Polska Press Sp. z o.o., a jego zastępcami są Adam Pachla z Grupy RMF oraz Michał Jeziółkowski reprezentujący Społeczności. Grupa będzie pracować nad wydaniem aktualizacji Poradnika reklamy wideo online oraz nową publikacją: Poradnik reklamy audio.

Grupa Robocza Cyberbezpieczeństwo

Szefem Grupy jest Jędrzej Trzciński z Ringier Axel Springer Polska Sp. z o.o. Jego zastępcą została Joanna Jakubowska z Allegro PL Sp. z o.o. W planach Grupy na najbliższy rok znalazły się  następujące zagadnienia:

  • analiza ryzyk związanych Credential stuffing,
  • jak wprowadzać nowe wewnętrzne regulacje i przekazywać pracownikom,
  • jak zweryfikować swoich procesorów,
  • opiniowanie przyszłych ustawy w ramach publicznych konsultacji.

Grupa Robocza E-marketing w finansach

Grupę w najbliższym sezonie poprowadzi Jakub Jaśkiewicz z mBank S.A. W planach jest przede wszystkim utworzenie Zbioru dobrych praktyk dla branży finansowej (RODO/ePrivacy).

Grupa Robocza Mobile Marketing

Pracom Grupy bez zmian przewodniczyć będzie Tomasz Szulkowski, GroupM Sp. z o.o. ([m]spark). W planach m.in.:

  • Aktualizacja publikacji VOICE in Poland
  • Publikacje nt. zmiany w iOS 14 i blokowanie plików cookie
  • Do omówienia również szereg tematów powiązanych z powyższymi zmianami:
    • jak działają mobilne identyfikatory użytkownika?
    • GDPR a regulacje w zakresie ochrony danych osobowych poza UE
    • Fingerprinting – jak działa i czy rzeczywiście zastąpi pliki cookie?
    • TURTLEDOVE, DOVEKEY, SPARROW, czyli jak branża przygotowuje się na śmierć zewnętrznych plików cookie
    • Pomiar i atrybucja konwersji w aplikacjach mobilnych

Grupa Robocza SEM

Szefem Grupy został  Sebastian Suma z Sempai, jego zastępcą zaś Jarosław Miszczak z Bluerank. Na najbliższy rok Grupa ma przed sobą wiele zadań:

  • Przeprowadzenie 3 badań branżowych:
    • kolejne edycje badań i raportów: Badanie SEM oraz Barometr SEM
    • nowy raport tworzony wspólnie z ekspertami SEO z Polski na temat czynników rankingowych SEO
  • Aktualizacja publikacji: Poradnik Internetowego Reklamodawcy oraz kolejna edycja Casebooka SEM
  • Przygotowanie Zbioru dobrych praktyk SEM – dokumentu dla wszystkich marketerów, którzy we własnej organizacji lub przy współpracy z Agencją SEM rozpoczynają przygodę z reklamą płatną Google Ads

Informacje o aktywnościach Grupy oraz zmianach zachodzących w branży można znaleźć na fanpage prowadzonym przez Grupę: SEM IAB PL >>

Grupa Robocza Social Media

Szefową grupy również w tym sezonie jest Barbara Drapała, reprezentantka firmy Starcom Sp. z o.o. (Performics), a jej zastępcą Adam Kręgielewski z Labcon.

Najbliższy rok upłynie Grupie na przygotowaniu poradnika dla marketerów pokazującego branże regulowane w social media. Materiał zawierać podsumowanie regulacji prawnych, regulaminów mediów społecznościowych, a także wypowiedzi marketerów i prawników. W opracowaniu znajdą się praktyczne wskazówki dotyczące m.in. branży alkoholowej, finansowej czy farmaceutycznej. Premierze materiału będzie towarzyszyła seria podcastów, podczas których autorzy będą rozmawiali o niuansach związanych działaniami organicznymi i płatnymi prowadzonymi przez branże regulowane w social media.

Aktywność grupy na bieżąco można śledzić i komentować na LinkedIn – Grupa Robocza Social Media IAB Polska.

Obecni Szefowie pozostałych grup roboczych:

  • Brand Safety – Szymon Pruszyński, Yieldbird
  • Content Marketing i Reklama NatywnaMarta Nowicka, Ringier Axel Springer Polska Sp. z o.o. Grupa prowadzi także fanpage Content Lab.
  • Grupa Robocza E-commerceZuzanna Gębka, GroupM Sp. z o.o.
  • Grupa Robocza E-mail Marketing – Paweł Sala, FreshMail Sp. z o.o.
  • Grupa Robocza Gry i esport – Justyna Oracz, Fantasyexpo Sp. z o.o.
  • Grupa Robocza MarTech- Piotr Krauschar, F11 Agency.
  • Grupa Robocza Prawna – Marcin Gotkiewicz, Wirtualna Polska Media S.A.; zastępcy: Lidia Zamecka, Cyfrowy Polsat, Mariusz Grzesiuk, RASP.
  • Grupa Robocza ProgrammaticElżbieta Kondzioła, LOVEMEDIA.
  • Grupa Robocza Public RelationsPaweł Modzelewski, 24/7 communication; zastępca: Justyna Oracz, Fantasy Expo
  • Grupa Robocza Viewability Hubert Świtalski, Country Manager Poland, Meetrics.

W pracach grup roboczych IAB Polska mogą uczestniczyć tylko przedstawiciele naszych firm członkowskich. Więcej informacji o grupach oraz o tym, jak włączyć się w ich prace TUTAJ>>

Czytaj także

Raport Strategiczny Internet 2023/2024 IAB Polska już dostępny

Raport Strategiczny Internet 2023/2024 IAB Polska już dostępny

W roku 2023 rynek reklamy cyfrowej w Polsce przyspieszył tempo
rozwojowe w porównaniu do roku wcześniejszego, a jego wartość
zwiększyła się o ponad 870 mln zł, osiągając poziom prawie 7,8 mld zł.
Internet wciąż jest kluczowym motorem napędowym rynku mediów
odpowiadającym w roku 2023 za ponad dwie trzecie wzrostu całego
segmentu komunikacji.

Short social video. Nowa publikacja IAB Polska

Short social video. Nowa publikacja IAB Polska

Zapraszamy do pobrania poradnika Short social video przygotowanego przez ekspertów z Grupy Roboczej Social Media IAB Polska. Publikacja zawiera praktyczne porady dotyczące tworzenia tej formy wideo, jej miejsca w strategii mediowej marek, wskaźników efektywnosći oraz aspektów prawnych. W publikacji znajdziemy także szereg case studies oraz komentarze i porady ekspertów.

Patronat IAB Polska: AI Create Warsaw: AI & Creativity

Patronat IAB Polska: AI Create Warsaw: AI & Creativity

AI CREATE to globalna inicjatywa profesjonalistów z całego świata. Została stworzona przez weteranów branży kreatywnej, eventowej oraz produkcyjnej z Hiszpanii i Singapuru. Edycja warszawska zaplanowane na 16 maja posiada patronat honorowy IAB Polska.