Nowy sezon prac grup roboczych IAB Polska rozpoczęty! Poznaj nowych szefów i plany na najbliższy rok

11/25/2020
W skład grup roboczych IAB Polska wchodzą eksperci naszych firm członkowskich. To dzięki ich wiedzy i zaangażowaniu tworzymy zaplecze merytoryczne naszej organizacji. Jesień to zawsze początek prac grup roboczych w nowym sezonie. Kto będzie przewodził poszczególnym grupom i czym będą się zajmować przez najbliższy rok? Sprawdźcie w naszym artykule.

Grupa Robocza Afiliacja  

Pracom Grupy w nowym sezonie niezmiennie będzie przewodził Paweł Kozorys z Bonnier Business Polska sp. z o.o. W planach na 2021 jest przygotowanie Zbioru Dobrych Praktyk Afiliacyjnych oraz chciałby stworzenie poradnika skutecznej współpracy na linii Reklamodawca – Sieć afiliacyjna – Wydawca.

Grupa Robocza Audiowideo

Szefem Grupy pozostaje jest Rafał Jung z Polska Press Sp. z o.o., a jego zastępcami są Adam Pachla z Grupy RMF oraz Michał Jeziółkowski reprezentujący Społeczności. Grupa będzie pracować nad wydaniem aktualizacji Poradnika reklamy wideo online oraz nową publikacją: Poradnik reklamy audio.

Grupa Robocza Cyberbezpieczeństwo

Szefem Grupy jest Jędrzej Trzciński z Ringier Axel Springer Polska Sp. z o.o. Jego zastępcą została Joanna Jakubowska z Allegro PL Sp. z o.o. W planach Grupy na najbliższy rok znalazły się  następujące zagadnienia:

  • analiza ryzyk związanych Credential stuffing,
  • jak wprowadzać nowe wewnętrzne regulacje i przekazywać pracownikom,
  • jak zweryfikować swoich procesorów,
  • opiniowanie przyszłych ustawy w ramach publicznych konsultacji.

Grupa Robocza E-marketing w finansach

Grupę w najbliższym sezonie poprowadzi Jakub Jaśkiewicz z mBank S.A. W planach jest przede wszystkim utworzenie Zbioru dobrych praktyk dla branży finansowej (RODO/ePrivacy).

Grupa Robocza Mobile Marketing

Pracom Grupy bez zmian przewodniczyć będzie Tomasz Szulkowski, GroupM Sp. z o.o. ([m]spark). W planach m.in.:

  • Aktualizacja publikacji VOICE in Poland
  • Publikacje nt. zmiany w iOS 14 i blokowanie plików cookie
  • Do omówienia również szereg tematów powiązanych z powyższymi zmianami:
    • jak działają mobilne identyfikatory użytkownika?
    • GDPR a regulacje w zakresie ochrony danych osobowych poza UE
    • Fingerprinting – jak działa i czy rzeczywiście zastąpi pliki cookie?
    • TURTLEDOVE, DOVEKEY, SPARROW, czyli jak branża przygotowuje się na śmierć zewnętrznych plików cookie
    • Pomiar i atrybucja konwersji w aplikacjach mobilnych

Grupa Robocza SEM

Szefem Grupy został  Sebastian Suma z Sempai, jego zastępcą zaś Jarosław Miszczak z Bluerank. Na najbliższy rok Grupa ma przed sobą wiele zadań:

  • Przeprowadzenie 3 badań branżowych:
    • kolejne edycje badań i raportów: Badanie SEM oraz Barometr SEM
    • nowy raport tworzony wspólnie z ekspertami SEO z Polski na temat czynników rankingowych SEO
  • Aktualizacja publikacji: Poradnik Internetowego Reklamodawcy oraz kolejna edycja Casebooka SEM
  • Przygotowanie Zbioru dobrych praktyk SEM – dokumentu dla wszystkich marketerów, którzy we własnej organizacji lub przy współpracy z Agencją SEM rozpoczynają przygodę z reklamą płatną Google Ads

Informacje o aktywnościach Grupy oraz zmianach zachodzących w branży można znaleźć na fanpage prowadzonym przez Grupę: SEM IAB PL >>

Grupa Robocza Social Media

Szefową grupy również w tym sezonie jest Barbara Drapała, reprezentantka firmy Starcom Sp. z o.o. (Performics), a jej zastępcą Adam Kręgielewski z Labcon.

Najbliższy rok upłynie Grupie na przygotowaniu poradnika dla marketerów pokazującego branże regulowane w social media. Materiał zawierać podsumowanie regulacji prawnych, regulaminów mediów społecznościowych, a także wypowiedzi marketerów i prawników. W opracowaniu znajdą się praktyczne wskazówki dotyczące m.in. branży alkoholowej, finansowej czy farmaceutycznej. Premierze materiału będzie towarzyszyła seria podcastów, podczas których autorzy będą rozmawiali o niuansach związanych działaniami organicznymi i płatnymi prowadzonymi przez branże regulowane w social media.

Aktywność grupy na bieżąco można śledzić i komentować na LinkedIn – Grupa Robocza Social Media IAB Polska.

Obecni Szefowie pozostałych grup roboczych:

  • Brand Safety – Szymon Pruszyński, Yieldbird
  • Content Marketing i Reklama NatywnaMarta Nowicka, Ringier Axel Springer Polska Sp. z o.o. Grupa prowadzi także fanpage Content Lab.
  • Grupa Robocza E-commerceZuzanna Gębka, GroupM Sp. z o.o.
  • Grupa Robocza E-mail Marketing – Paweł Sala, FreshMail Sp. z o.o.
  • Grupa Robocza Gry i esport – Justyna Oracz, Fantasyexpo Sp. z o.o.
  • Grupa Robocza MarTech- Piotr Krauschar, F11 Agency.
  • Grupa Robocza Prawna – Marcin Gotkiewicz, Wirtualna Polska Media S.A.; zastępcy: Lidia Zamecka, Cyfrowy Polsat, Mariusz Grzesiuk, RASP.
  • Grupa Robocza ProgrammaticElżbieta Kondzioła, LOVEMEDIA.
  • Grupa Robocza Public RelationsPaweł Modzelewski, 24/7 communication; zastępca: Justyna Oracz, Fantasy Expo
  • Grupa Robocza Viewability Hubert Świtalski, Country Manager Poland, Meetrics.

W pracach grup roboczych IAB Polska mogą uczestniczyć tylko przedstawiciele naszych firm członkowskich. Więcej informacji o grupach oraz o tym, jak włączyć się w ich prace TUTAJ>>

Czytaj także

Patronat IAB Polska: CYBERSEC EXPO & FORUM w Krakowie

Patronat IAB Polska: CYBERSEC EXPO & FORUM w Krakowie

CYBERSEC EXPO & FORUM to miejsce, gdzie co roku spotykają się liderzy branży, eksperci i innowatorzy, by dyskutować o kluczowych wyzwaniach
i trendach w świecie cyfrowym. Po raz kolejny IAB Polska został patronem honorowym wydarzenia.

Patronat IAB Polska: AI Creative Fest

Patronat IAB Polska: AI Creative Fest

Druga odsłona AI Creative Fest już w czerwcu. Pierwsza edycja narobiła szumu, gromadząc prawie 400 osób z branży kreatywnej, miedzy innymi z działów marketingu, agencji, jak również osoby na stanowiskach zarządczych c-level oraz freelancerów. IAB Polska objął patronat honorowy nad wydarzeniem.