Nowa grupa robocza w IAB Polska stworzy Kodeks Dobrych Praktyk w obszarze afiliacji

04/03/2019
W marcu br. w ramach struktur IAB Polska została powołana Grupa Robocza Afiliacja, w skład której weszli przedstawiciele sieci i największych wydawców afiliacyjnych. Priorytetowym celem członków Grupy jest stworzenie Kodeksu Dobrych Praktyk w obszarze działań afiliacyjnych.

W marcu br. w ramach struktur IAB Polska została powołana Grupa Robocza Afiliacja, w skład której weszli przedstawiciele sieci i największych wydawców afiliacyjnych. Priorytetowym celem członków Grupy jest stworzenie Kodeksu Dobrych Praktyk w obszarze działań afiliacyjnych.

Grupa Robocza Afiliacja została powołana w odpowiedzi na dynamiczny rozwój branży. W jej pierwotnym składzie znaleźli się przedstawiciele następujących sieci i wydawców afiliacyjnych: Bonnier Biznes Polska (System Partnerski Bankier.pl), Awin.pl, Tradetracker.com, Grupa Bauer Media (ebrokerpartner.pl / rankomat.pl), Cube Group (netsalesmedia.pl), Comparison sp. z o.o. (chwilowo.pl), Adtraction.pl (Adtraction Marketing AB) oraz Comperia.pl S. A.

Co roku przybywa kilka nowych sieci afiliacyjnych oraz tysiące nowych wydawców internetowych. Stale zwiększa się liczba prowadzonych kampanii oraz przychody generowane przez branżę. Uznaliśmy, że nadszedł czas, aby się spotkać i zacząć rozmawiać o przyszłości afiliacji w Polsce, jej wyzwaniach oraz problemach, które trzeba rozwiązać, aby utrzymać dalszy dynamiczny rozwój branży – mówi Paweł Kozorys, Szef Systemu Partnerskiego Bankier.pl

W pierwszej kolejności Grupa planuje skatalogowanie kluczowych obszarów marketingu afiliacyjnego, aby na tej podstawie stworzyć Kodeks Dobrych Praktyk.

Chcielibyśmy, aby sygnatariuszami Kodeksu Dobrych Praktyk była jak najszersza grupa podmiotów zajmujących się marketingiem afiliacyjnym (wydawcy, sieci, reklamodawcy). Kodeks powinien stać się standardem dla każdego, kto chce pracować w branży – komentuje Dominika Skrętowska, Szefowa Adtraction.pl

Grupa Robocza ma także w planach prowadzenie kampanii edukacyjnych dla uczestników rynku (popularyzacja marketingu afiliacyjnego), stworzenie forum do dyskusji oraz miejsca wymiany doświadczeń. Uczestnikom Grupy zależy także na objęciu afiliacji badaniami, aby określić jej wielkość na tle branży internetowej oraz zaakcentować zwiększający się wpływ na handel internetowy.

Nabór do Grupy Roboczej jest wciąż otwarty.

Do prac w ramach Grupy Roboczej Afiliacja zapraszamy wszystkie firmy członkowskie IAB Polska oraz firmy zainteresowane poruszaną tematyką, które chciałyby mieć wkład w rozwój marketingu afiliacyjnego w Polsce – mówi Włodzimierz Schmidt, Prezes Zarządu IAB Polska.

Przedstawicieli firm zainteresowanych udziałem w pracach Grupy zapraszamy do kontaktu z Anną Garwolińską, Menedżerem ds. Relacji i Inicjatyw Członkowskich w IAB Polska: a.garwolinska@iab.org.pl, 515 298 577.

Czytaj także

Raport IAB Europe z badania opinii na temat retail media

Raport IAB Europe z badania opinii na temat retail media

Aby zrozumieć status retail media w Europie, zarówno po stronie kupujących, jak i sprzedających, Grupa Robocza Retail Media IAB Europe zrealizowała ankietę Attitudes to Retail Media – badanie, które dostarcza branżowy punkt odniesienia dla wdrażania retail media, barier i obszarów wzrostu.