Nestle ambasadorem programu QUALID

02/12/2023
Firma Nestlé, największy na świecie producent żywności, została ambasadorem QUALID, programu mającego na celu poprawę jakości i bezpieczeństwa komunikacji cyfrowej. Inicjatywa jest tworzona i rozwijana przez Związek Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska. 

Program QUALID określa standardy i propaguje skuteczne rozwiązania, wpływające pozytywnie na funkcjonowanie i wzrost zaufania do internetu jako skutecznego medium promocji. Program skierowany jest do wszystkich stron rynku – wydawców i sieci reklamowych, agencji i domów mediowych, dostawców narzędzi technologicznych, reklamodawców. QUALID w pierwszej fazie obejmuje działania w czterech obszarach: brand safety – bezpieczeństwo, fraud – oszustwa, programmatic – automatyczny zakup powierzchni reklamowej, viewability – widoczność. Firma  Nestlé Polska, jako jeden z największych reklamodawców w Polsce, uzyskała pozytywną weryfikację i została ambasadorem programu: 

“Program QUALID jest dla nas naturalnym potwierdzeniem naszej codziennej pracy, w której dbałość o jakość i bezpieczeństwo naszej komunikacji jest kluczowa. Nestlé już od roku 2017 prowadzi działania mające na celu dbałość o Brand Safety, Viewability czy Anti-fraud. Wykorzystujemy w tym celu narzędzia z aktualną akredytacją, stawiamy też na edukację naszych pracowników. W działaniach Programmatic również od początku stawialiśmy na bezpieczne i jakościowe rozwiązania – korzystamy ze sprawdzonej technologii, ustawiamy black oraz whitelisty, i oczywiście dzielimy się wiedzą z naszymi pracownikami. Tym bardziej nas cieszy to, że wszystkie nasze działania pokrywają się z założeniami i elementami programu QUALID i bez problemu byliśmy w stanie przystąpić do programu i spełnić stawiane przed nami wymagania.” – mówi Beata Dziwulska, Media Development Manager Poland, Hungary, Baltics, Nestlé Polska S.A. 

Jakość ma znaczenie

Internet i cyfrowa komunikacja marketingowa rozwijają się dynamicznie. Szybkie wzrosty, zmiany, rozwój technologii, a także coraz więcej podmiotów współtworzących ten ekosystem to wyzwanie dla całej branży. Jednym z najważniejszych założeń programu jest stworzenie kolektywu, który będzie przeciwdziałał negatywnym zjawiskom, promował efektywne, pozytywne rozwiązania i szerzył świadomość. Do rozwoju Programu QUALID zaangażowane są Grupy Robocze oraz Grupy Zadaniowe IAB Polska. W grupach pracują przedstawiciele wiodących firm reprezentujących wszystkie strony rynku reklamy cyfrowej, które zrzesza IAB Polska. 

“Dołączenie do QUALID jest dla nas dodatkowo zewnętrznym potwierdzeniem i sygnałem dla całej branży, że jesteśmy godnym i zaufanym partnerem, który dba o jakość swoich komunikatów i który również wymaga tego od swoich partnerów, agencji oraz całej branży. Tylko dzięki wspólnym działaniom i inicjatywą takim jak Program QUALID jesteśmy realnie w stanie zmieniać naszą branżę. Dlatego też jednym z elementów budowanie świadomości i wagi znaczenia programu było wspólne wystąpienie z Anną Gruszka, TEADS na FORUM IAB POLSKA 2022 z prezentacją „Będziemy walczyć o jakość! Badania i wyniki dwóch lat funkcjonowania Programu QUALID”. – dodaje Dziwulska. 

Program QUALID powstał by wspólnie działać na rzecz jakości reklamy cyfrowej

W Programie QUALID mogą brać udział różnego typu firmy biorące udział w procesie realizacji reklamy cyfrowej: wydawcy i sieci reklamowe, agencje reklamowe i domy mediowe, narzędzia typu DSP, SSP, DMP a także dostawcy narzędzi do weryfikacji, reklamodawcy w charakterze ambasadorów i inne podmioty w charakterze patronów. 

Po pozytywnej weryfikacji, firmie przysługuje prawo do posługiwania się pełnym znakiem QUALID w danej kategorii bądź złotą wersją – oznaczającą zgodność ze wszystkimi obszarami objętymi programem. 

 “Polecam każdemu reklamodawcy i pozostałym podmiotom rynku zadbanie o bezpieczeństwo i jakość komunikacji oraz przystąpienie do programu QUALID.” – Beata Dziwulska, Nestlé Polska. 

Czytaj także

Raport IAB Europe z badania opinii na temat retail media

Raport IAB Europe z badania opinii na temat retail media

Aby zrozumieć status retail media w Europie, zarówno po stronie kupujących, jak i sprzedających, Grupa Robocza Retail Media IAB Europe zrealizowała ankietę Attitudes to Retail Media – badanie, które dostarcza branżowy punkt odniesienia dla wdrażania retail media, barier i obszarów wzrostu.