Mapa Podmiotów Internetowych to projekt, który od lat stanowi drogowskaz dla firm szukających do współpracy partnerów z branży digital. Celem projektu jest stworzenie usystematyzowanego kompendium wiedzy o podmiotach działających na polskim rynku internetowym. Mapa ma stanowić aktualny drogowskaz dla firm korzystających z usług internetowych.
Pierwsza Mapa Podmiotów Internetowych IAB Polska zawierała wyłącznie logotypy firm członkowskich. Kolejne edycje były sukcesywnie wzbogacane o logotypy firm niezrzeszonych w organizacji, aby ukazywać kompletny obraz rynku podmiotów internetowych w Polsce.
Mapa jest również interaktywna, co oznacza, że zamieszczone w niej logotypy będą po kliknięciu odnosić do strony www danej firmy. Plik z Mapą jest dostępny bezpłatnie po kliknięciu w przycisk:
Mapa Podmiotów Internetowych 2019/2020 to prawie 60 kategorii rynkowych pogrupowanych w następujących obszarach:
- kreacja i realizacja,
- narzędzia,
- powierzchnie reklamowe,
- analizy,
- e-commerce
- usługi,
- reklamodawcy.
Przejrzyste uporządkowanie firm w kategoriach i obszarach ułatwia odnalezienie na Mapie poszukiwanego partnera do współpracy, a także obrazuje całą drogę marketingową – od stworzenia kreacji reklamowej, poprzez wykorzystanie odpowiednich narzędzi i zakup powierzchni reklamowej, analizę kampanii, aż po sprzedaż i usługi.