Kto zwycięży w digitalu? 56 nominacji do IAB MIXX Awards 2019

10/25/2019
Jury IAB MIXX Awards spośród ponad 180 zgłoszeń wyłoniło 56 nominacji do nagród. Laureatów konkursu na najlepsze digitalowe kampanie reklamowe poznamy podczas uroczystej gali, która odbędzie się 27 listopada br. w Warszawie.

Jury IAB MIXX Awards spośród ponad 180 zgłoszeń wyłoniło 56 nominacji do nagród. Laureatów konkursu na najlepsze digitalowe kampanie reklamowe poznamy podczas uroczystej gali, która odbędzie się 27 listopada br. w Warszawie.

O złote, srebrne i brązowe statuetki IAB MIXX Awards 2019 zawalczą 42 kampanie reklamowe, które otrzymały łącznie 56 nominacji w 16 kategoriach konkursowych. IAB MIXX Awards kierowany był zarówno do agencji, jak i reklamodawców, niezależnie od wielkości organizacji czy budżetu kampanii. Warunkiem wzięcia udziału było zrealizowanie projektu wykorzystującego przynajmniej jeden kanał digital.

Wydatki na reklamę internetową w Polsce przewyższyły w tym roku te na reklamę telewizyjną [1] i doskonale widzimy to na przykładzie zgłoszeń do tegorocznej edycji IAB MIXX Awards 2019. Po pierwsze, digital stał się nieodzowną częścią kampanii reklamowych, co potwierdza duża liczba projektów zakwalifikowanych do konkursu. Po drugie, internet coraz częściej stanowi główną oś działań promocyjnych marek i są to działania coraz lepsze jakościowo, o czym świadczy tak duża liczba nominacji. To właśnie takie praktyki z przyjemnością chcemy nagradzać i popularyzować na naszym rynku.

Jury IAB MIXX Awards, złożone z kilkudziesięciu ekspertów – przedstawicieli agencji, wydawców, domów mediowych i reklamodawców oceniało zgłoszone projekty jako całość, uwzględniając cztery kluczowe czynniki: strategię, kreację, wykonanie i wykorzystanie mediów, a także rezultaty i ROI.

Kliknij w button, aby przejść do listy nominowanych:

Zobacz listę nominowanych

W tym roku przyznaliśmy więcej nominacji niż w poprzedniej edycji konkursu. Biorąc jednak pod uwagę fakt, że w tym roku wybieraliśmy również spośród większej liczby zgłoszeń, można stwierdzić, że jako jury byliśmy nawet surowsi w swoich ocenach. Polski rynek reklamy jednak doskonale się broni. Nie ma bowiem kategorii, w której na tym etapie nie wyróżniliśmy żadnej kampanii. Świadczy to o dużej dojrzałości twórców i pokazuje, że potrafią robić projekty umiejętnie łączące kreatywność z efektywnością w różnych obszarach.

Najpopularniejszą pod względem liczby zgłoszeń była nowo wprowadzona kategoria Content Marketing, w której ostatecznie przyznano 4 nominacje. Najwięcej kampanii z szansami na złote statuetki znalazło się w kategorii Innovation & Smart Solution przeznaczonej dla projektów wykraczające poza powszechnie stosowane w Polsce modele działań w digital marketingu.

Oprócz nagród dla kampanii zostaną także wręczone statuetki za dokonania w kategoriach: Reklamodawca Roku, Agencja Roku, Dom Mediowy Roku, Człowiek Roku, a także Nagroda Specjalna IAB Polska za całokształt dokonań. Laureatów poznamy 27 listopada w Warszawie podczas uroczystej gali. Poprzedzi ją IAB MIXX Conference – wydarzenie prezentujące najciekawsze i najbardziej inspirujące case studies kampanii nominowanych do IAB MIXX Awards. Tematy prezentacji będą ogłoszone na początku listopada. Do 31 października obowiązuje oferta Early Bird na zakup biletów.

Więcej informacji: www.mixx-awards.pl

Zobacz listę nominowanych

Wydarzenie objęte jest akredytacją DIMAQ. Oznacza to, że za udział w nim posiadacze certyfikatów DIMAQ otrzymują punkty recertyfikacyjne.

Sponsorzy główni: Wirtualna Polska Media, Orange, mediaPPG

Sponsorzy kategorii: Wirtualna Polska Media, Orange, mediaPPG, Grupa OLX, AdPrime, Socialyse

 

[1] Badanie IAB/PwC AdEx 2019’Q1

Czytaj także

Social Media 2023 – pierwsza edycja raportu Gemius, PBI i IAB Polska już dostępna

Social Media 2023 – pierwsza edycja raportu Gemius, PBI i IAB Polska już dostępna

Charakterystyka użytkowników polskich platform social mediowych, wnikliwy opis najważniejszych graczy oraz przegląd rynku reklamowego mediów społecznościowych. Do rąk czytelników trafiła właśnie pierwsza edycja raportu Social Media 2023, powstałego na bazie danych z badań gemiusAdReal oraz Mediapanel. Raport, który w przekrojowy sposób opisuje polskie social media, jest wynikiem współpracy firmy Gemius z Polskimi Badaniami Internetu oraz Grupą Roboczą Social Media przy IAB Polska. 

Raport Strategiczny Internet 2022/2023

Raport Strategiczny Internet 2022/2023

W 2022 roku wartość rynku reklamowego online wzrosła o przeszło 615 mln zł, co przełożyło się na dynamikę wzrostu sięgającą 10%. Tym samym rynek osiągnął wartość ponad 6,8 mld zł (badanie IAB Polska/PwC AdEx). Podsumowanie tego roku, analizy ekspertów oraz prognozy dotyczące dynamicznego rozwoju branży internetowej kompleksowo przedstawia najnowszy Raport Strategiczny Internet 2022/2023, wydany przez IAB Polska.