Koordynator do spraw usług cyfrowych jako nowy regulator internetu w Polsce. Artykuł dla Rzeczpospolitej

01/04/2024
W Polsce nadal nie doszło do wyznaczenia organu odpowiedzialnego za nadzór nad wykonaniem aktu o usługach cyfrowych. Do 17 lutego 2024 r. Polska powinna wyznaczyć koordynatora do spraw usług cyfrowych, który ma sprawować nadzór nad przestrzeganiem przepisów unijnego rozporządzenia pt. Akt o usługach cyfrowych („Rozporządzenie”, „AUC”).

W artykule dla Rzeczpospolitej Włodzimierz Schmidt, prezes IAB Polska, i Xawery Konarski z Traple Konarski Podrecki & Partners piszą:

Konieczne jest jak najszybsze podjęcie decyzji przez ministra ds. cyfryzacji odnośnie do modelu funkcjonowania koordynatora ds. usług cyfrowych w Polsce. Wyznaczenie właściwego organu lub organów i określenie ich kompetencji powinno nastąpić w formie ustawy wdrażającej akt o usługach cyfrowych. Warto w związku z tym już teraz postulować, aby w pierwszym okresie funkcjonowania urzędu nawiązał on dialog z branżą internetową celem wspólnego wypracowywania wykładni obowiązków nałożonych na podmioty internetowe w akcie o usługach cyfrowych.

Zapraszamy do lektury całego tekstu na łamach rp.pl: 

Czytaj także

Patronat IAB Polska: Orion Woman 14 czerwca w Warszawie

Patronat IAB Polska: Orion Woman 14 czerwca w Warszawie

14 czerwca 2024 roku we wnętrzach Galerii Domu Artysty Plastyka w Warszawie, odbędzie się trzecia edycja Orion Woman. Wydarzenie zgromadzi ekspertki z digital marketingu, które podzielą się swoimi strategiami na skuteczne kreowanie i promowanie marki osobistej. To niepowtarzalna okazja, aby nauczyć się od liderów branży, jak wzmacniać swoją widoczność i budować trwałe relacje w świecie biznesu.

Raport Strategiczny Internet 2023/2024 IAB Polska już dostępny

Raport Strategiczny Internet 2023/2024 IAB Polska już dostępny

W roku 2023 rynek reklamy cyfrowej w Polsce przyspieszył tempo
rozwojowe w porównaniu do roku wcześniejszego, a jego wartość
zwiększyła się o ponad 870 mln zł, osiągając poziom prawie 7,8 mld zł.
Internet wciąż jest kluczowym motorem napędowym rynku mediów
odpowiadającym w roku 2023 za ponad dwie trzecie wzrostu całego
segmentu komunikacji.

Short social video. Nowa publikacja IAB Polska

Short social video. Nowa publikacja IAB Polska

Zapraszamy do pobrania poradnika Short social video przygotowanego przez ekspertów z Grupy Roboczej Social Media IAB Polska. Publikacja zawiera praktyczne porady dotyczące tworzenia tej formy wideo, jej miejsca w strategii mediowej marek, wskaźników efektywnosći oraz aspektów prawnych. W publikacji znajdziemy także szereg case studies oraz komentarze i porady ekspertów.