Koordynator do spraw usług cyfrowych jako nowy regulator internetu w Polsce. Artykuł dla Rzeczpospolitej

01/04/2024
W Polsce nadal nie doszło do wyznaczenia organu odpowiedzialnego za nadzór nad wykonaniem aktu o usługach cyfrowych. Do 17 lutego 2024 r. Polska powinna wyznaczyć koordynatora do spraw usług cyfrowych, który ma sprawować nadzór nad przestrzeganiem przepisów unijnego rozporządzenia pt. Akt o usługach cyfrowych („Rozporządzenie”, „AUC”).

W artykule dla Rzeczpospolitej Włodzimierz Schmidt, prezes IAB Polska, i Xawery Konarski z Traple Konarski Podrecki & Partners piszą:

Konieczne jest jak najszybsze podjęcie decyzji przez ministra ds. cyfryzacji odnośnie do modelu funkcjonowania koordynatora ds. usług cyfrowych w Polsce. Wyznaczenie właściwego organu lub organów i określenie ich kompetencji powinno nastąpić w formie ustawy wdrażającej akt o usługach cyfrowych. Warto w związku z tym już teraz postulować, aby w pierwszym okresie funkcjonowania urzędu nawiązał on dialog z branżą internetową celem wspólnego wypracowywania wykładni obowiązków nałożonych na podmioty internetowe w akcie o usługach cyfrowych.

Zapraszamy do lektury całego tekstu na łamach rp.pl: 

Czytaj także

Portale horyzontalne jako naturalne środowisko dla skutecznego content marketingu – nowy poradnik IAB Polska

Portale horyzontalne jako naturalne środowisko dla skutecznego content marketingu – nowy poradnik IAB Polska

Portale horyzontalne to jedno z niewielu miejsc w internecie, gdzie codziennie spotykają się miliony realnych użytkowników w poszukiwaniu informacji, inspiracji i wiedzy. Ich skala, rozpoznawalność i redakcyjna wiarygodność czynią je idealnym środowiskiem do prowadzenia działań content marketingowych – nie tylko efektywnych wizerunkowo, ale też realnie wspierających decyzje zakupowe konsumentów.