Konferecja: Akt o Usługach Cyfrowych a regulator internetu w Polsce

07/20/2022
Już 8 września CH Beck organizuje konferencję poświęconą ważnemu dla branży online zagdanieniu: Akt o Usługach Cyfrowych a regulator internetu w Polsce. IAB Polska jest głównym partnerem wydarzenia. Zapraszamy do udziału!

W dniu 5.7.2022 r. Parlament Europejski uchwalił Rozporządzenie Akt o Usługach Cyfrowych (Digital Services Act). To najważniejszy od ponad 20 lat akt prawny, dotyczący prowadzenia działalności gospodarczej w Internecie. Ma on szczególne znaczenie dla użytkowników internetowych, przedsiębiorców oraz platform internetowych jako dostawców usług cyfrowych.

Akt o usługach cyfrowych reguluje trzy podstawowe obszary związane z działalnością w Internecie:

  • Zwalczania nielegalnych treści w Internecie – wprowadzenie szczególnych procedur regulujących proces identyfikacji tego rodzaju treści ma prowadzić do ich sprawniejszego wykrywania i usuwania bądź uniemożliwienia dostępu do nich.
  • Dążenie do stworzenia uczciwego i bezpiecznego środowiska handlu elektronicznego. Aby to osiągnąć, Akt o usługach cyfrowych między innymi zobowiązuje platformy umożliwiające konsumentom zawieranie umów na odległość do weryfikacji przedsiębiorców korzystających z ich usług w celu propagowania wiadomości o produktach lub usługach lub oferowania usług lub produktów (zasada „know your customer”).
  • Zagadnienia uczciwej reklamy internetowej – wprowadzenie przepisów regulujących stanowi ważny element właściwego funkcjonowania usług cyfrowych. Platformy mają obowiązek zapewnienia możliwości łatwej identyfikacji danego przekazu jako reklamy, a także wskazania w czyim imieniu i na podstawie jakich parametrów dany przekaz jest wyświetlany konkretnym odbiorcom.

Nadzór nad wykonaniem wyżej wymienionych obowiązków, a także kompetencje do nakładania kar, powierzono nowym regulatorom Internetu, określanym jako „Koordynatorzy do spraw usług cyfrowych”. Podmioty te będą miały możliwość nałożenia sankcji administracyjnych, w tym wysokich kar pieniężnych.

W trakcie konferencji, w ramach trzech paneli, eksperci będą dyskutowali oraz prezentowali swoje poglądy w następujących obszarach:

  1. Praktyka współpracy regulatorów z rynkiem internetowym.
  2. Akt o Usługach Cyfrowych – szanse i zagrożenia dla branży internetowej.
  3. Zwalczanie nielegalnych treści, bezpieczny e-commerce oraz transparentna reklama internetowa – wyzwania przy wdrażaniu obowiązków.

Wlodzimierz Schmidt, prezes zarządu IAB Polska, będzie moderatorem panelu dyskusyjnego drugiej części konferencji: Akt o Usługach Cyfrowych – szanse i zagrożenia dla branży internetowej.
Przedstawiciele firm członkowskich IAB Polska otrzymują 15% rabatu na udział w wydarzeniu. W tym celu prosimy o kontakt z Anną Garwolińską: a.garwolińska@iab.org.pl

Szczegółowe informacje, program oraz zapisy na konferencję: https://bit.ly/3yLLFh4

Czytaj także

Social Media 2023 – pierwsza edycja raportu Gemius, PBI i IAB Polska już dostępna

Social Media 2023 – pierwsza edycja raportu Gemius, PBI i IAB Polska już dostępna

Charakterystyka użytkowników polskich platform social mediowych, wnikliwy opis najważniejszych graczy oraz przegląd rynku reklamowego mediów społecznościowych. Do rąk czytelników trafiła właśnie pierwsza edycja raportu Social Media 2023, powstałego na bazie danych z badań gemiusAdReal oraz Mediapanel. Raport, który w przekrojowy sposób opisuje polskie social media, jest wynikiem współpracy firmy Gemius z Polskimi Badaniami Internetu oraz Grupą Roboczą Social Media przy IAB Polska. 

Raport Strategiczny Internet 2022/2023

Raport Strategiczny Internet 2022/2023

W 2022 roku wartość rynku reklamowego online wzrosła o przeszło 615 mln zł, co przełożyło się na dynamikę wzrostu sięgającą 10%. Tym samym rynek osiągnął wartość ponad 6,8 mld zł (badanie IAB Polska/PwC AdEx). Podsumowanie tego roku, analizy ekspertów oraz prognozy dotyczące dynamicznego rozwoju branży internetowej kompleksowo przedstawia najnowszy Raport Strategiczny Internet 2022/2023, wydany przez IAB Polska.