Kondycja Content Marketingu w Polsce. Pobierz Przewodnik Po Content Marketingu

02/28/2023
Co jest najtrudniejszym elementem działań content marketingowych? Czy klienci chętnie podejmują działania contentowe i jakie mają względem nich oczekiwania? Tego wszystkiego można dowiedzieć się z najnowszego “Przewodnika po content marketingu”, przygotowanego przez Grupę Roboczą Content Marketing i Reklama Natywna IAB Polska.

Content w służbie potrzeb

Zaangażowanie, zwiększenie sprzedaży, budowanie eksperckiego wizerunku – powodów, dla których klienci decydują się na działania content marketingowe jest wiele, jednak jeden z nich wybija się ponad resztę – to chęć nawiązania relacji nie z „ciasteczkiem”, a prawdziwym człowiekiem z krwi i kości, który doceni jakościowe treści i znajdzie w nich coś ważnego dla siebie. To właśnie content marketing umożliwia markom pogłębienie interakcji z użytkownikami.

Z nowej publikacji Grupy Roboczej Content Marketing i Reklama Natywna IAB Polska wynika, że coraz więcej klientów ma tego świadomość. Jak podkreśla Magdalena Jabłońska z TVN Discovery: – Dziś klient nie musi obudowywać się brandingiem, aby pozostać zapamiętanym, ważniejsza jest wiarygodność i wartość merytoryczna sponsorowanych treści. Jednocześnie należy pamiętać, aby działania contentowe nie były pojedynczymi akcjami, lecz stanowiły część szerszej strategii, dopasowanej do zmieniającego się rynku i konsumenta.

Wyzwania do podjęcia

Jednym z aspektów, który sprawia, że niektórym klientom wciąż trudno przekonać się do działań contentowych, jest ich mierzalność. W kwestii odpowiedzi na pytanie „Jak oceniasz skuteczność kampanii CM, jak ją mierzysz i po jakim czasie zauważasz jej efekty?” eksperci zaangażowani w powstanie Poradnika byli nadzwyczaj zgodni – sprawa pomiaru i oceny skuteczności działań z zakresy marketingu treści komplikuje się, gdy chcemy zmierzyć ich wpływ na budowanie, zmianę czy wzrost świadomości i wizerunku marki. Wniosek? Zdecydowanie potrzeba na to więcej czasu i jakościowych narzędzi. Choć ocena skuteczności działań contentowych wciąż pozostaje wyzwaniem, chętnych do realizacji nie brakuje, co widać po licznych case’ach zawartych w publikacji.

Przyszłość content marketingu

Szefowa Grupy Roboczej Content Marketing i Reklama Natywna IAB Polska, Country Manager TradeTracker Polska Paulina Kozyra zauważa, że marketing treści to nie tylko artykuły, video i działania w social mediach, ale też rozwój technologii, w tym voice, która powinna zrewolucjonizować sposób myślenia i posługiwania się internetem wśród użytkowników. – Ciągłe zainteresowanie konsumentów rynkiem podcastów, dostosowywanie treści do preferencji użytkowników (możliwość odsłuchiwania artykułów) jak również voice search (wyszukiwanie głosowe) to trendy na nadchodzące lata. Kto już o tym myśli, zyska w niedalekiej przyszłości – dodaje. Wtóruje jej Agata Szeliga-Staszkiewicz, Head of Agencies in CEE, Meta: – Istotne jest to, by dawać konsumentom nowe doświadczenia.

Więcej cennych insightów i informacji na temat tego, jak działania content marketingowe postrzegają obecnie agencje, wydawcy i klienci w Polsce, można znaleźć w Poradniku Grupy Roboczej Content Marketing i Reklama Natywna IAB Polska. Publikacja zawiera ponadto ciekawe case’y z rodzimego rynku, które mogą być źródłem inspiracji do zaplanowania skutecznych działań content marketingowych.

Czytaj także

Raport „Social Media 2025” już dostępny

Raport „Social Media 2025” już dostępny

Czy wciąż mamy do czynienia z duopolem w polskich social mediach? Jaka jest charakterystyka użytkowników poszczególnych platform i jaką strategię reklamową warto obrać, aby dotrzeć do konkretnych grup odbiorców? Do rąk czytelników trafiła trzecia edycja raportu „Social media 2025”, dostarczająca wyczerpujących danych na temat rodzimego rynku mediów społecznościowych.

Najważniejszy coroczny raport branży digital już dostępny!

Najważniejszy coroczny raport branży digital już dostępny!

Podsumowanie kluczowych wydarzeń i trendów minionego roku oraz prognozy na rok 2025 znajdziesz w opublikowanym właśnie Raporcie Strategicznym Internet 2024/202025 – najważniejszym corocznym podsumowaniu polskiej branży digital. Raport dostępny jest jako serwis www oraz klasyczny PDF.