Kodeks Dobrych Praktyk Reklamy Programmatic: IAB Polska umożliwia tymczasowe zwolnienie z opłaty licencyjnej.

11/05/2020
W odpowiedzi na potrzeby branży, która coraz mocniej odczuwa skutki kryzysu gospodarczego, IAB Polska umożliwia firmom przystąpienie do Kodeksu Dobrych Praktyk Reklamy Programmatic bez ponoszenia kosztu opłaty licencyjnej.

Kodeks Dobrych Praktyk Reklamy Programmatic funkcjonuje na polskim rynku od sierpnia 2019 roku. Określa standardy i dobre praktyki dla wszystkich uczestników łańcucha programmatic, a jego celem jest zapewnienie jakości, bezpieczeństwa oraz przejrzystości w wykorzystaniu programatyczego modelu zakupu reklam na polskim rynku.

Polska wersja Kodeksu powstała na licencji niemieckiej organizacji branżowej BVDW, stanowiącej część globalnej sieci IAB. Od 2016 roku Code of Conduct Programmatic Advertising  funkcjonuje w Niemczech, Austrii i Szwajcarii. Lokalna wersja dokumentu, opracowana przez przedstawicieli Grupy Roboczej Programmatic IAB Polska, w pełni pokrywa się ze swoim pierwowzorem. Kodeks od października 2020 roku objęty również został programem poprawy jakości QUALID.

 Z licencją udzieloną przez BVDW wiąże się coroczny koszt za korzystanie za znaku, który wynosi 2 799 złotych netto. W świetle obecnej sytuacji gospodarczej i trudności z jakimi boryka się część przedsiębiorstw, IAB Polska wystąpiła o pozwolenie na zwolnienie firm z opłaty licencyjnej za rok 2020 i 2021. – tłumaczy Włodzimierz Schmidt, prezes zarządu IAB Polska.

O zwolnienie może wystąpić każda firma członkowska IAB Polska, która zdecyduje się zostać nowym sygnatariuszem Kodeksu Programmatic i/lub programu QUALID, którego Kodeks Programmatic jest teraz częścią, ale ze względów finansowych nie mogła sobie na to obecnie pozwolić. Aby uzyskać zwolnienie należy przesłać prośbę na adres IAB Polska: kdprp@iab.org.pl.

Szczegóły oraz obecna lista Sygnatariuszy Kodeksu Programatycznego dostępna jest na stronie: www.iab.org.pl/kdprp.

Lista Sygnatariuszy Programu poprawy jakości QUALID dostępna jest na stronie: www.iab.org.pl/qualid/sygnatariusze.

Czytaj także

Patronat IAB Polska: Legaltech Forum 11 kwietnia w Warszawie

Patronat IAB Polska: Legaltech Forum 11 kwietnia w Warszawie

Perspektywy rozwoju rynku legal tech w Polsce, sztuczna inteligencja (AI) w kancelarii prawnej oraz nowe regulacje prawne związane z prawem nowych technologii – to tematy przewodnie #LegalTech Forum 2024! IAB Polska został patronem honorowym wydarzenia.

Weź udział w badaniu “Firma jako marka”

Weź udział w badaniu “Firma jako marka”

W imieniu organizatorów zapraszamy do wzięcia udziału w badaniu “Firma jako marka” mającym na celu wzajemne zrozumienie i zbadanie potrzeb między biznesem, a branżą marketingową.