1 stycznia 2024 r. minęło pół roku od momentu, gdy standardowe usługi w Universal Analytics przestały przetwarzać dane. To ważna zmiana, szczególnie w branży e-commerce.
Jak na to zareagowały polskie e-sklepy?
Czy masowo zaczęły wdrażać Google Analytics 4 na ostatnią chwilę?
A może już wcześniej przygotowały się i zaimplementowały inne narzędzie do analizy danych?
Co o zmianie narzędzia do analityki uważają specjaliści?
Na te pytania odpowiada Raport o stanie wdrożenia GA4 przez polskie e-commerce’y, przygotowany przez SEMPAI we współpracy z pięcioma polskimi silnikami e-commerce: AtomStore, Comarch, IdoSell, Selly, Shoper, a także ekspertami z branży: Joanną Horoszko, Maciejem Lewińskim, Damianem Ramsem, Marcinem Wsółem i Martyną Zastrożną.
Link do Raportu: https://bit.ly/raportGA4_sempai_x_iabpolska.
Przez ostatnie pół roku zbieraliśmy informacje, analizowaliśmy dane i weryfikowaliśmy fakty. W efekcie powstał 89-stronicowy raport, składający się z czterech rozdziałów. Pierwszy rozdział poświęciliśmy omówieniu narzędzia, jakim jest Google Analytics 4. W drugim zaprezentowaliśmy opinie ekspertów na temat tego nowego rozwiązania od Google. W trzecim przedstawiliśmy wyniki przeprowadzonych ankiet dotyczące wdrożenia usługi GA4 przez polskie e-commerce’y. W czwartym – ostatnim rozdziale – wskazaliśmy wyzwania, jakim w związku z migracją z Universal Analytics na Google Analytics 4 musieli stawić czoła zarówno nasi klienci, jak i dostawcy silników e-commerce. Wierzymy, że efekt naszej wspólnej pracy będzie cenną dawką wiedzy dla polskiej branży e-commerce – szczególnie dla e-sklepów stojących przed koniecznością podjęcia decyzji o wdrożeniu GA4 oraz przygotowujących się do tego procesu. – komentują autorzy raportu.
Co o raporcie mówią specjaliści?
– Lektura raportu pozwala stwierdzić, że został starannie opracowany przez praktyków usługi. Szczególnie cieszą detale, jasno dające do zrozumienia, że autorzy codziennie zmagają się z nowymi wyzwaniami dostarczonymi przez GA4. Ponadto dobrze jest poznać opinię nie tylko osób znanych w branży, jak również specjalistów odpowiedzialnych za wdrożenie usługi na popularne saas’y. Pozwala to spojrzeć na pojawiające się problemy pod innym kątem – tak o Raporcie powiedział Marcin Główczyński, Digital Analytics Expert w Sempai.