Jak polskie e-sklepy radzą sobie z GA4? Poznaj wyniki Raportu przygotowanego przez Sempai

01/23/2024
1 stycznia 2024 r. minęło pół roku od momentu, gdy standardowe usługi w Universal Analytics przestały przetwarzać dane. To ważna zmiana, szczególnie w branży e-commerce. Jak na tę zmianę zareagowały polskie e-sklepy? Na te pytanie odpowiada Raport o stanie wdrożenia GA4 przez polskie e-commerce’y Sempai. IAB Polska objął patronat nad wydawnictwem.

1 stycznia 2024 r. minęło pół roku od momentu, gdy standardowe usługi w Universal Analytics przestały przetwarzać dane. To ważna zmiana, szczególnie w branży e-commerce. 

Jak na to zareagowały polskie e-sklepy? 
Czy masowo zaczęły wdrażać Google Analytics 4 na ostatnią chwilę? 
A może już wcześniej przygotowały się i zaimplementowały inne narzędzie do analizy danych?
Co o zmianie narzędzia do analityki uważają specjaliści?

Na te pytania odpowiada Raport o stanie wdrożenia GA4 przez polskie e-commerce’y, przygotowany przez SEMPAI we współpracy z pięcioma polskimi silnikami e-commerce: AtomStore, Comarch, IdoSell, Selly, Shoper, a także ekspertami z branży: Joanną Horoszko, Maciejem Lewińskim, Damianem Ramsem, Marcinem Wsółem i Martyną Zastrożną.  

Link do Raportu:  https://bit.ly/raportGA4_sempai_x_iabpolska.

Przez ostatnie pół roku zbieraliśmy informacje, analizowaliśmy dane i weryfikowaliśmy fakty. W efekcie powstał 89-stronicowy raport, składający się z czterech rozdziałów. Pierwszy rozdział poświęciliśmy omówieniu narzędzia, jakim jest Google Analytics 4. W drugim zaprezentowaliśmy opinie ekspertów na temat tego nowego rozwiązania od Google. W trzecim przedstawiliśmy wyniki przeprowadzonych ankiet dotyczące wdrożenia usługi GA4 przez polskie e-commerce’y. W czwartym – ostatnim rozdziale – wskazaliśmy wyzwania, jakim w związku z migracją z Universal Analytics na Google Analytics 4 musieli stawić czoła zarówno nasi klienci, jak i dostawcy silników e-commerce. Wierzymy, że efekt naszej wspólnej pracy będzie cenną dawką wiedzy dla polskiej branży e-commerce – szczególnie dla e-sklepów stojących przed koniecznością podjęcia decyzji o wdrożeniu GA4 oraz przygotowujących się do tego procesu. – komentują autorzy raportu.

Co o raporcie mówią specjaliści?

– Lektura raportu pozwala stwierdzić, że został starannie opracowany przez praktyków usługi. Szczególnie cieszą detale, jasno dające do zrozumienia, że autorzy codziennie zmagają się z nowymi wyzwaniami dostarczonymi przez GA4. Ponadto dobrze jest poznać opinię nie tylko osób znanych w branży, jak również specjalistów odpowiedzialnych za wdrożenie usługi na popularne saas’y. Pozwala to spojrzeć na pojawiające się problemy pod innym kątem – tak o Raporcie powiedział Marcin Główczyński, Digital Analytics Expert w Sempai.

Czytaj także

Raport „Social Media 2025” już dostępny

Raport „Social Media 2025” już dostępny

Czy wciąż mamy do czynienia z duopolem w polskich social mediach? Jaka jest charakterystyka użytkowników poszczególnych platform i jaką strategię reklamową warto obrać, aby dotrzeć do konkretnych grup odbiorców? Do rąk czytelników trafiła trzecia edycja raportu „Social media 2025”, dostarczająca wyczerpujących danych na temat rodzimego rynku mediów społecznościowych.

Najważniejszy coroczny raport branży digital już dostępny!

Najważniejszy coroczny raport branży digital już dostępny!

Podsumowanie kluczowych wydarzeń i trendów minionego roku oraz prognozy na rok 2025 znajdziesz w opublikowanym właśnie Raporcie Strategicznym Internet 2024/202025 – najważniejszym corocznym podsumowaniu polskiej branży digital. Raport dostępny jest jako serwis www oraz klasyczny PDF.