IAB Tech Lab ogłasza Green Initiative – projekt obniżający emisję dwutlenku węgla w branży reklamy cyfrowej

01/26/2023
23 stycznia br. organizacja IAB Tech Lab, ogłosiła start projektu Green Initiative, który ma pomóc branży reklamowej w znaczącym obniżeniu emisji dwutlenku węgla poprzez optymalizację ścieżki dostaw.

Celem tej inicjatywy ma być promowanie widoczności i odpowiedzialności za emisję dwutlenku węgla w całym ekosystemie reklamy cyfrowej oraz zapewnienie środków dla kupujących w celu egzekwowania ich standardów emisji reklam.

Inicjatywa ma stać się punktem odniesienia dla sposobu, w jaki sygnały emitujące dwutlenek węgla są wysyłane i odbierane.

Cele projektu obejmują:

– Uruchomienie grupy roboczej Green Initiative dla branży w celu uzgodnienia podejścia, najlepszych praktyk oraz sposobu wysyłania i odbierania sygnałów emisyjnych.

– Stworzenie i publikacja dobrych praktyk i zapewnienie wsparcia technicznego dotyczącego łańcucha dostaw.

– Wspieranie programowego wysyłania i odbierania danych emitujących dwutlenek węgla.

– Prowadzenie analizy pokazującej benchmarki zielonej ścieżki dostaw.

Globalne ramy i standardy technologiczne są jednym z najskuteczniejszych mechanizmów obniżania śladu węglowego branży reklamowej, dlatego jako IAB Polska w pełni popieramy tę inicjatywę. Będziemy śledzić dalsze etapy jej rozwoju, a także angażować się tam gdzie będzie to możliwe.  

Więcej o inicjatywie na stronie IAB Tech Lab >

Czytaj także

Raport IAB Europe z badania opinii na temat retail media

Raport IAB Europe z badania opinii na temat retail media

Aby zrozumieć status retail media w Europie, zarówno po stronie kupujących, jak i sprzedających, Grupa Robocza Retail Media IAB Europe zrealizowała ankietę Attitudes to Retail Media – badanie, które dostarcza branżowy punkt odniesienia dla wdrażania retail media, barier i obszarów wzrostu.