IAB Tech Lab ogłasza Green Initiative – projekt obniżający emisję dwutlenku węgla w branży reklamy cyfrowej

01/26/2023
23 stycznia br. organizacja IAB Tech Lab, ogłosiła start projektu Green Initiative, który ma pomóc branży reklamowej w znaczącym obniżeniu emisji dwutlenku węgla poprzez optymalizację ścieżki dostaw.

Celem tej inicjatywy ma być promowanie widoczności i odpowiedzialności za emisję dwutlenku węgla w całym ekosystemie reklamy cyfrowej oraz zapewnienie środków dla kupujących w celu egzekwowania ich standardów emisji reklam.

Inicjatywa ma stać się punktem odniesienia dla sposobu, w jaki sygnały emitujące dwutlenek węgla są wysyłane i odbierane.

Cele projektu obejmują:

– Uruchomienie grupy roboczej Green Initiative dla branży w celu uzgodnienia podejścia, najlepszych praktyk oraz sposobu wysyłania i odbierania sygnałów emisyjnych.

– Stworzenie i publikacja dobrych praktyk i zapewnienie wsparcia technicznego dotyczącego łańcucha dostaw.

– Wspieranie programowego wysyłania i odbierania danych emitujących dwutlenek węgla.

– Prowadzenie analizy pokazującej benchmarki zielonej ścieżki dostaw.

Globalne ramy i standardy technologiczne są jednym z najskuteczniejszych mechanizmów obniżania śladu węglowego branży reklamowej, dlatego jako IAB Polska w pełni popieramy tę inicjatywę. Będziemy śledzić dalsze etapy jej rozwoju, a także angażować się tam gdzie będzie to możliwe.  

Więcej o inicjatywie na stronie IAB Tech Lab >

Czytaj także

Duży krok w standaryzacji rynku reklam Digital OOH: Słownik i formatka dla ofert DOOH

Duży krok w standaryzacji rynku reklam Digital OOH: Słownik i formatka dla ofert DOOH

Grupa Robocza Digital Out-of-Home IAB Polska, zrzeszająca wiodące firmy z medium OOH oraz przedstawicieli domów mediowych i firm technologicznych, opracowała dwa ważne dla branży materiały: słownik pojęć związanych z Digital OOH oraz edytowalną formatkę do składania ofert reklamowych na kampanie w tym medium. Materiały te stanowią duży krok do standaryzacji rynku reklam Digital OOH.

Patronat IAB Polska: Orion Woman 14 czerwca w Warszawie

Patronat IAB Polska: Orion Woman 14 czerwca w Warszawie

14 czerwca 2024 roku we wnętrzach Galerii Domu Artysty Plastyka w Warszawie, odbędzie się trzecia edycja Orion Woman. Wydarzenie zgromadzi ekspertki z digital marketingu, które podzielą się swoimi strategiami na skuteczne kreowanie i promowanie marki osobistej. To niepowtarzalna okazja, aby nauczyć się od liderów branży, jak wzmacniać swoją widoczność i budować trwałe relacje w świecie biznesu.

Raport Strategiczny Internet 2023/2024 IAB Polska już dostępny

Raport Strategiczny Internet 2023/2024 IAB Polska już dostępny

W roku 2023 rynek reklamy cyfrowej w Polsce przyspieszył tempo
rozwojowe w porównaniu do roku wcześniejszego, a jego wartość
zwiększyła się o ponad 870 mln zł, osiągając poziom prawie 7,8 mld zł.
Internet wciąż jest kluczowym motorem napędowym rynku mediów
odpowiadającym w roku 2023 za ponad dwie trzecie wzrostu całego
segmentu komunikacji.