IAB Tech Lab ogłasza Green Initiative – projekt obniżający emisję dwutlenku węgla w branży reklamy cyfrowej

01/26/2023
23 stycznia br. organizacja IAB Tech Lab, ogłosiła start projektu Green Initiative, który ma pomóc branży reklamowej w znaczącym obniżeniu emisji dwutlenku węgla poprzez optymalizację ścieżki dostaw.

Celem tej inicjatywy ma być promowanie widoczności i odpowiedzialności za emisję dwutlenku węgla w całym ekosystemie reklamy cyfrowej oraz zapewnienie środków dla kupujących w celu egzekwowania ich standardów emisji reklam.

Inicjatywa ma stać się punktem odniesienia dla sposobu, w jaki sygnały emitujące dwutlenek węgla są wysyłane i odbierane.

Cele projektu obejmują:

– Uruchomienie grupy roboczej Green Initiative dla branży w celu uzgodnienia podejścia, najlepszych praktyk oraz sposobu wysyłania i odbierania sygnałów emisyjnych.

– Stworzenie i publikacja dobrych praktyk i zapewnienie wsparcia technicznego dotyczącego łańcucha dostaw.

– Wspieranie programowego wysyłania i odbierania danych emitujących dwutlenek węgla.

– Prowadzenie analizy pokazującej benchmarki zielonej ścieżki dostaw.

Globalne ramy i standardy technologiczne są jednym z najskuteczniejszych mechanizmów obniżania śladu węglowego branży reklamowej, dlatego jako IAB Polska w pełni popieramy tę inicjatywę. Będziemy śledzić dalsze etapy jej rozwoju, a także angażować się tam gdzie będzie to możliwe.  

Więcej o inicjatywie na stronie IAB Tech Lab >

Czytaj także

Patronat IAB Polska: Legaltech Forum 11 kwietnia w Warszawie

Patronat IAB Polska: Legaltech Forum 11 kwietnia w Warszawie

Perspektywy rozwoju rynku legal tech w Polsce, sztuczna inteligencja (AI) w kancelarii prawnej oraz nowe regulacje prawne związane z prawem nowych technologii – to tematy przewodnie #LegalTech Forum 2024! IAB Polska został patronem honorowym wydarzenia.

Weź udział w badaniu “Firma jako marka”

Weź udział w badaniu “Firma jako marka”

W imieniu organizatorów zapraszamy do wzięcia udziału w badaniu “Firma jako marka” mającym na celu wzajemne zrozumienie i zbadanie potrzeb między biznesem, a branżą marketingową.