Celem tej inicjatywy ma być promowanie widoczności i odpowiedzialności za emisję dwutlenku węgla w całym ekosystemie reklamy cyfrowej oraz zapewnienie środków dla kupujących w celu egzekwowania ich standardów emisji reklam.
Inicjatywa ma stać się punktem odniesienia dla sposobu, w jaki sygnały emitujące dwutlenek węgla są wysyłane i odbierane.
Cele projektu obejmują:
– Uruchomienie grupy roboczej Green Initiative dla branży w celu uzgodnienia podejścia, najlepszych praktyk oraz sposobu wysyłania i odbierania sygnałów emisyjnych.
– Stworzenie i publikacja dobrych praktyk i zapewnienie wsparcia technicznego dotyczącego łańcucha dostaw.
– Wspieranie programowego wysyłania i odbierania danych emitujących dwutlenek węgla.
– Prowadzenie analizy pokazującej benchmarki zielonej ścieżki dostaw.
Globalne ramy i standardy technologiczne są jednym z najskuteczniejszych mechanizmów obniżania śladu węglowego branży reklamowej, dlatego jako IAB Polska w pełni popieramy tę inicjatywę. Będziemy śledzić dalsze etapy jej rozwoju, a także angażować się tam gdzie będzie to możliwe.