IAB Polska publikuje pierwszą w kraju Mapę Możliwości Retail Media

09/03/2025
Rynek retail media – reklam opartych na przestrzeni i danych udostępnianych przez retailerów – rośnie w Polsce w tempie ok. 30% rok do roku (wg szacunków IAB Polska) i jest obecnie jednym z najgorętszych tematów w branży marketingowej.
mapa retail media

Odpowiadając na to dynamiczne zjawisko, eksperci z Grupy Roboczej E-commerce i Retail Media IAB Polska po raz pierwszy publikuje „Mapę Możliwości Retail Media w Polsce”.

Mapa powstała w oparciu o informacje zebrane od retailerów i sieci reklamowych działających w Polsce w okresie grudzień 2024 – lipiec 2025. Dane mają charakter deklaratywny i pokazują różnorodność możliwości reklamowych dostępnych dla marek w obszarze retail media.

Co zawiera Mapa?

Publikacja prezentuje przekrojowy obraz ofert retail media dostępnych na rynku, uwzględniając:

  • sieci reklamowe i retailerów oferujących własne rozwiązania,

  • partnerów technologicznych (Ad Tech i Data) dla On-Site, Off-Site i In-Store,

  • dostępne formaty reklamowe (m.in. display, video, social, DOOH, digital signage, audio),

  • możliwości targetowania (np. dane 1st party retailera, geotargetowanie, demografia, trigger ads),

  • mierniki skuteczności kampanii – od ROAS i sprzedaży inkrementalnej po brand lift i footfall.

Dla kogo jest Mapa?

Publikacja stanowi punkt odniesienia dla marek, agencji i retailerów, którzy chcą w pełni wykorzystać potencjał retail media w Polsce.

Jeśli jesteś przedstawicielem retailera lub sieci retail media i chcesz znaleźć się na Mapie, możesz do niej dołączyć. Szczegóły w publikacji. 

Czytaj także

Rusza Europejski Miesiąc Cyberbezpieczeństwa

Rusza Europejski Miesiąc Cyberbezpieczeństwa

Jak co roku październik staje się Europejskim Miesiącem Cyberbezpieczeństwa. Przez cały miesiąc odbywać się będą liczne wydarzenia, m.in. konferencje, webinary oraz konkursy, które pomogą lepiej zrozumieć zagrożenia związane z inżynierią społeczną i sposoby ich neutralizacji. Inicjatywę koordynuje NASK, a IAB Polska po raz kolejny został partnerem akcji.