IAB Polska partnerem inicjatywy NASK dotyczącej cyberbezpieczeństwa

02/13/2024
Program Partnerstwo dla Cyberbezpieczeństwa (Program PdC), koordynowany przez NASK, powstał z myślą o wspieraniu i propagowaniu idei wielosektorowej współpracy na rzecz podnoszenia poziomu cyberbezpieczeństwa RP. IAB Polska jest partnerem inicjatywy. 

PdC to środowisko umożliwiające wymianę informacji i dobrych praktyk, a także dzielenie się doświadczeniem, między podmiotami uczestniczącymi w programie. Program to inicjatywą o charakterze otwartym, co oznacza, że do programu mogą dołączyć podmioty skupione wokół Krajowego Systemu Cyberbezpieczeństwa. Partnerstwo działa w formule spotkań i warsztatów z udziałem naukowców, ekspertów oraz praktyków sektora teleinformatycznego. 

Zadaniem Programu PdC jest: 

  • wspieranie polskich instytucji, organizacji i przedsiębiorstw, w budowaniu oraz rozwijaniu kompetencji w zakresie cyberbezpieczeństwa, 
  • współtworzenie z partnerami systemu kooperacji, w szczególności wymiany informacji,   
  • kształtowanie i utrwalanie dobrych praktyk w zwalczaniu cyberzagrożeń, 
  • budowanie realnych struktur do odpierania ataków sieciowych. 

Cyfryzacja i rozwój technologiczny jest oznaką postępu, ale jednocześnie stanowi ryzyko wzrostu przestępczości w cyberprzestrzeni. W świetle nowych zagrożeń niezbędna jest budowa niezawodnych i bezpiecznych mechanizmów współpracy międzysektorowej. Wierzymy, że partnerstwo oparte na zaufaniu oraz wspólnie wypracowanych wartościach umożliwi skuteczną walkę i ochronę przed cyberzagrożeniami.   

Szczegółowe informacje na temat Progamu na stronie NASK >

Czytaj także

Raport IAB Europe z badania opinii na temat retail media

Raport IAB Europe z badania opinii na temat retail media

Aby zrozumieć status retail media w Europie, zarówno po stronie kupujących, jak i sprzedających, Grupa Robocza Retail Media IAB Europe zrealizowała ankietę Attitudes to Retail Media – badanie, które dostarcza branżowy punkt odniesienia dla wdrażania retail media, barier i obszarów wzrostu.