IAB Polska organizatorem dwóch paneli dyskusyjnych w ramach IGF 2020

10/21/2020
W ramach „Dnia Zero” ogólnoświatowego Forum Zarządzania Internetem (IGF), którego gospodarzem jest Organizacja Narodów Zjednoczonych, IAB Polska organizuje dwa panele dyskusyjne dotyczące kwestii opodatkowania gospodarki cyfrowej oraz konieczności przyśpieszenia cyfryzacji gospodarki i społeczeństwa.

Pierwszy panel „Cyfryzacja gospodarki i społeczeństwa – antidotum na międzynarodowy kryzys gospodarczy?” odbędzie się 3 listopada 2020 roku, w godzinach 12:50 – 13:50, na platformie IGF 2020 Zoom.

Opis panelu wraz z możliwością zapisania się na wydarzenie dostępny jest tutaj >>>

Pandemia koronawirusa pokazała, że przyszłość światowej gospodarki wyznaczy jej cyfryzacja i nowe podejście do cyfrowych umiejętności społeczeństwa. Dzięki przyspieszonemu procesowi digitalizacji, biznes będzie w stanie stanąć na nogi i nadać impet odbudowującej się gospodarce. Firmy pracujące w modelach opartych na działaniach offline, osiągnęły już w większości maksymalny pułap efektywności, a dalsze poszukiwania ścieżek rozwoju powinny kontynuować w obszarze nowoczesnych technologii. Konieczność wykorzystania w większym zakresie rozwiązań digitalowych wymaga wiedzy, dobrania odpowiednich narzędzi i doświadczeń firm, które ten proces mają już za sobą. Niezbędna jest pomoc wszystkim przedsiębiorcom, którzy zdecydują się rozwijać działania w online, ponieważ takie firmy staną się kołem zamachowym gospodarki oraz będą odporniejsze na wahania koniunktury gospodarczej. Biznes napotyka obecnie wiele barier, a dynamicznie zmieniająca się sytuacja związana z globalnym kryzysem stawia przed przedsiębiorcami kolejne wyzwania. Bez impulsu ze strony decydentów proces cyfryzacji gospodarki będzie raczkował.

Wraz z zaproszonymi ekspertami chcemy wspólnie zastanowić się nad możliwościami przyśpieszenia procesu cyfryzacji oraz pożądanymi kierunkami regulacji, tak aby sprzyjały innowacjom.

Udział w dyskusji wezmą:

  • Daniel Knapp, IAB Europe
  • prof. dr hab. Grzegorz Mazurek, Koźmiński University
  • Justyna Orłowska, The Chancellery of the Prime Minister
  • Marta Poślad, Google
  • Włodzimierz Schmidt, IAB Polska – moderator dyskusji

Drugi panel dyskusyjny „Opodatkowanie gospodarki cyfrowej – jak to zrobić sprawiedliwie?” odbędzie się 4 listopada, w godzinach 12:50-13:50 czasu polskiego i będzie również transmitowany na platformie IGF  2020 Zoom.

Opis panelu wraz z możliwością zapisania się na wydarzenie dostępny jest tutaj >>>

Sektor cyfrowy, który tworzy wysoką wartość dodaną dla gospodarki, jest poddawany coraz większej presji regulacyjnej. Tworzone i aktualizowane są normy prawne dot. prywatności, przepływu danych osobowych i nieosobowych, praw autorskich i kwestii audiowizualnych. Wszystko to, by urzeczywistnić jednolity rynek cyfrowy w UE. Wśród przyjętych w ciągu ostatnich lat w Unii Europejskiej przepisów są zarówno takie, które zyskały aprobatę biznesu, ale też takie, które uważa się za nieprzystosowane do zmieniającego się dynamicznie krajobrazu technologicznego, czy szkodzące innowacjom i urzeczywistnieniu jednolitego rynku cyfrowego w UE. Jednym z wielu przykładów dot. nowych norm jest kwestia opodatkowania gospodarki cyfrowej. Aktualnie w obliczu spowolnienia gospodarczego, które obserwujemy w związku z pandemią COVID-19, rozwiązanie kwestii sprawiedliwego opodatkowania gospodarki cyfrowej przybrało na znaczeniu. W OECD trwają intensywne negocjacje na szczeblu międzynarodowym, tak by przedstawić propozycję do końca 2020 r. Unia Europejska jest gotowa wypracować własne rozwiązania, jeśli działania OECD okażą się zbyt opieszałe. Dodatkowo niektóre z państw członkowskich przyjęły albo planują przyjąć rozwiązania lokalne.

Wraz z ekspertami ze świata biznesu, przedstawicielami administracji publicznej i świata nauki chcemy  wspólnie zastanowić się nad pożądanymi kierunkami regulacji, tak aby sprzyjały innowacjom i nie spowodowały spadku konkurencyjności.

Udział w dyskusji wezmą:

  • dr Damian Flisak, Ringier Axel Springer Polska
  • dr Filip Majdowski, Ministerstwo Finansów
  • Agnieszka Wnuk, MDDP Group
  • Anna Wrześniewska, Allegro
  • Włodzimierz Schmidt, IAB Polska – moderator panelu

Rejestracja jest wymagana, aby wziąć udział w spotkaniu i uzyskać dostęp do interaktywnego harmonogramu IGF. Odbywa się za pośrednictwem strony internetowej IGF.

Instrukcja rejestracji

  1. Utwórz i zaloguj się na swoje konto na stronie IGF
  2. Zarejestruj się na IGF 2020
  3. Sprawdź, czy jesteś już widoczna/y na liście uczestników IGF 2020 https://www.intgovforum.org/multilingual/igf-2020-registered-participants
  4. Teraz możesz już nawigować po programie IGF 2020 pod adresem https://igf2020.intgovforum.orgi dodawać sesje to Twojego„Personal Schedule”, gdzie na krótko przed rozpoczęciem sesji pojawią się wygenerowane przez Zoom linki do wybranych przez Ciebie wydarzeń.
  5. Pamiętajcie o dodaniu sesji IAB Polska do „Personal Schedule”(przycisk znajduje się w prawym górnym rogu).

Czytaj także

Duży krok w standaryzacji rynku reklam Digital OOH: Słownik i formatka dla ofert DOOH

Duży krok w standaryzacji rynku reklam Digital OOH: Słownik i formatka dla ofert DOOH

Grupa Robocza Digital Out-of-Home IAB Polska, zrzeszająca wiodące firmy z medium OOH oraz przedstawicieli domów mediowych i firm technologicznych, opracowała dwa ważne dla branży materiały: słownik pojęć związanych z Digital OOH oraz edytowalną formatkę do składania ofert reklamowych na kampanie w tym medium. Materiały te stanowią duży krok do standaryzacji rynku reklam Digital OOH.

Patronat IAB Polska: Orion Woman 14 czerwca w Warszawie

Patronat IAB Polska: Orion Woman 14 czerwca w Warszawie

14 czerwca 2024 roku we wnętrzach Galerii Domu Artysty Plastyka w Warszawie, odbędzie się trzecia edycja Orion Woman. Wydarzenie zgromadzi ekspertki z digital marketingu, które podzielą się swoimi strategiami na skuteczne kreowanie i promowanie marki osobistej. To niepowtarzalna okazja, aby nauczyć się od liderów branży, jak wzmacniać swoją widoczność i budować trwałe relacje w świecie biznesu.

Raport Strategiczny Internet 2023/2024 IAB Polska już dostępny

Raport Strategiczny Internet 2023/2024 IAB Polska już dostępny

W roku 2023 rynek reklamy cyfrowej w Polsce przyspieszył tempo
rozwojowe w porównaniu do roku wcześniejszego, a jego wartość
zwiększyła się o ponad 870 mln zł, osiągając poziom prawie 7,8 mld zł.
Internet wciąż jest kluczowym motorem napędowym rynku mediów
odpowiadającym w roku 2023 za ponad dwie trzecie wzrostu całego
segmentu komunikacji.