IAB HowTo DAYS: trzy dni z SEM, e-retail i gaming marketingiem. Weź udział!

03/25/2021
Podczas konferencji „IAB HowTo DAYS” która odbędzie się 20-22 kwietnia 2021 r. eksperci branżowi wezmą pod lupę zmiany, które dokonały się w ciągu ostatnich kilkunastu miesięcy w trzech obszarach: SEM, e-retail i gaming. Przyjrzymy się jakie działania musiały ulec modyfikacji w związku z pandemią COVID-19, na jakie rozwiązania postawiły firmy oraz czy wystarczająco szybko i efektywnie nauczyliśmy się je wykorzystywać w codziennej pracy? Trzydniowe wydarzenie odbędzie się w formie online, a każdy dzień konferencji poświęcony będzie oddzielnemu obszarowi.

Dzień I: IAB HowTo SEM
20 kwietnia 2021 r.

Podczas pierwszego dnia konferencji IAB HowTo DAYS prelekcje wygłoszą eksperci z branży SEO, SEM, content marketingu i analityki internetowej.

W efekcie pandemii wydatki na SEM dynamicznie rosną i notują rekordowy udział w torcie reklamowym. Zwiększony popyt online w wielu przypadkach wymusił transformację biznesową firm, a zwiększone zainteresowanie zakupami online napędza rynek reklamy w wyszukiwarkach, które są wiodącym źródłem poszukiwania informacji o produktach i usługach. Zaprezentujemy w jaki sposób firmy wykorzystują digitalizację oraz rozwiązania i narzędzia marketingu w wyszukiwarkach do osiągania swoich celów biznesowych
–  tłumaczy Sebastian Suma, szef Grupy Roboczej SEM przy IAB Polska, CEO Sempai.

Podczas wydarzenia:

  • Dowiesz się, jak wykorzystać programmatic w rozwoju firmy.
  • Zobaczysz, jak strategicznie i kreatywnie podejść do kampanii SEO i content marketingu w obliczu dynamicznie zmieniających się warunków rynkowych.
  • Poznasz od podszewki kluczową nowość SEO w 2020 roku – Core Web Vitals.
  • Nauczysz się, jak wykorzystywać niestandardowe metody i narzędzia analityczne, żeby jeszcze lepiej zrozumieć efektywność sprzedażową kanałów marketingowych

Dzień II: IAB HowTo E-RETAIL
21 kwietnia 2021 r.

Podczas drugiego dnia konferencji IAB HowTo DAYS omówione zostaną zagadnienia z obszaru retail w kontekście zmian zachowań konsumenckich wywołanych pandemią COVID-19.

W tym roku konferencja IAB HowTo E-RETAIL koncentruje się na zagadnieniu e-retail czyli dynamicznym zmianom obszaru retail w związku z pandemią. Pokażemy czym klient retailowy różni się od e-commercowego i jak obecnie obszary online-mobile-offline przenikają i uzupełniają się nawzajem. Polecam to wydarzenie wszystkim przedstawicielom branży retail i FMCG, którzy interesują się najnowszymi trendami oraz chcą dowiedzieć się jak docierać do klientów zarówno tych tradycyjnych, jak i e-retailowych
– mówi Krzysztof Łuczak, Head of Retail Grupy Blix, członek Grupy Roboczej Mobile przy IAB Polska.

Podczas wydarzenia:

  • Dowiesz się czy klient kupujący online różni się od tego, który kupuje w sklepach stacjonarnych i w jaki sposób do nich docierać z komunikacją.
  • Zobaczysz premierę kolejnej edycji unikatowego raportu 2021 FMCG Brands We Shop by Blix/Kantar, który pokazuje jakie marki uwielbiają Polacy po które chętnie sięgają w sklepach.
  • Poznasz, jak zmienił się retail i zachowania konsumenckie w czasach pandemii.
  • Nauczysz się, czym są kampanie Drive-to-Store i jak wykorzystuje je e-retail.

Dzień III: IAB HowTo GAMING
23 kwietnia 2021 r.

Trzeci dzień konferencji IAB HowTo DAYS poświęcony będzie gamingowi, który można uznać za jedną z wygranych branż pandemii – nie tylko umocnił swoją pozycję, ale również wykazuje tendencję zwyżkową praktycznie we wszystkich aspektach. Ideą konferencji jest dostarczenie praktycznej wiedzy na temat gaming marketingu w oparciu o mocne case study prelegentów biorących udział w konferencji.

Ogromnie się cieszę i mam zaszczyt zaprosić na kolejną konferencję IAB HowTo GAMING organizowaną przez IAB Polska. Eksperci podzielą się wiedzą i doświadczeniami, zwłaszcza tymi, zdobytymi w ubiegłym roku, w którym zostaliśmy zmuszeni do niezależnych od nas zmian. Gaming i esport można uznać jako jedne z wygranych branż pandemii, które wykazały się ogromną elastycznością i akomodacją do nowej rzeczywistości. Stały się też istotnym passion pointem, który wypełnił lukę po innych rozrywkach – dużo bardziej ograniczonych pandemią. Intensywny wzrost zainteresowania esportem zauważalny jest zarówno wśród marek, które chcą być w tym obszarze teraz obecne i swoje aktywacje kierują właśnie do tej grupy, jak i wśród fanów tej dziedziny
– mówi Justyna Oracz, Head of Communications, Fantasyexpo,  Szefowa Grupy Roboczej Gry i Esport.

Podczas wydarzenia:

  • Dowiesz się, w jaki sposób efektywnie komunikować marki poprzez gaming oraz jak gaming wchodzi do mainstreamu.
  • Zobaczysz najciekawsze case studies, w których pokażemy jak praktycznie można wdrażać gaming do swoich strategii marketingowych.
  • Poznasz potencjał esportu i gamingu oraz trendy, jakie je kształtują i rozwijają.
  • Nauczysz się, jak skutecznie łączyć marki z gamingiem i mieć uznanie społeczności dla tych działań.

Konferencja IAB HowTo DAYS organizowana jest w ramach cyklu IAB HowTo – wydarzeń inicjowanych przez członków Grup Roboczych działających przy IAB Polska. Ich celem jest chęć dzielenia się wiedzą i doświadczeniem, prezentacja najnowszych i najlepszych praktyk przez ekspertów, którzy na co dzień zajmują się zagadnieniami z zakresu reklamy internetowej.

Posiadacze certyfikatu DIMAQ otrzymują 20 punktów recertyfikacyjnych za udział w konferencji.

 

Czytaj także

Social Media 2023 – pierwsza edycja raportu Gemius, PBI i IAB Polska już dostępna

Social Media 2023 – pierwsza edycja raportu Gemius, PBI i IAB Polska już dostępna

Charakterystyka użytkowników polskich platform social mediowych, wnikliwy opis najważniejszych graczy oraz przegląd rynku reklamowego mediów społecznościowych. Do rąk czytelników trafiła właśnie pierwsza edycja raportu Social Media 2023, powstałego na bazie danych z badań gemiusAdReal oraz Mediapanel. Raport, który w przekrojowy sposób opisuje polskie social media, jest wynikiem współpracy firmy Gemius z Polskimi Badaniami Internetu oraz Grupą Roboczą Social Media przy IAB Polska. 

Raport Strategiczny Internet 2022/2023

Raport Strategiczny Internet 2022/2023

W 2022 roku wartość rynku reklamowego online wzrosła o przeszło 615 mln zł, co przełożyło się na dynamikę wzrostu sięgającą 10%. Tym samym rynek osiągnął wartość ponad 6,8 mld zł (badanie IAB Polska/PwC AdEx). Podsumowanie tego roku, analizy ekspertów oraz prognozy dotyczące dynamicznego rozwoju branży internetowej kompleksowo przedstawia najnowszy Raport Strategiczny Internet 2022/2023, wydany przez IAB Polska.