IAB HowTo DAYS: trzy dni z SEM, e-retail i gaming marketingiem. Weź udział!

03/25/2021
Podczas konferencji „IAB HowTo DAYS” która odbędzie się 20-22 kwietnia 2021 r. eksperci branżowi wezmą pod lupę zmiany, które dokonały się w ciągu ostatnich kilkunastu miesięcy w trzech obszarach: SEM, e-retail i gaming. Przyjrzymy się jakie działania musiały ulec modyfikacji w związku z pandemią COVID-19, na jakie rozwiązania postawiły firmy oraz czy wystarczająco szybko i efektywnie nauczyliśmy się je wykorzystywać w codziennej pracy? Trzydniowe wydarzenie odbędzie się w formie online, a każdy dzień konferencji poświęcony będzie oddzielnemu obszarowi.

Dzień I: IAB HowTo SEM
20 kwietnia 2021 r.

Podczas pierwszego dnia konferencji IAB HowTo DAYS prelekcje wygłoszą eksperci z branży SEO, SEM, content marketingu i analityki internetowej.

W efekcie pandemii wydatki na SEM dynamicznie rosną i notują rekordowy udział w torcie reklamowym. Zwiększony popyt online w wielu przypadkach wymusił transformację biznesową firm, a zwiększone zainteresowanie zakupami online napędza rynek reklamy w wyszukiwarkach, które są wiodącym źródłem poszukiwania informacji o produktach i usługach. Zaprezentujemy w jaki sposób firmy wykorzystują digitalizację oraz rozwiązania i narzędzia marketingu w wyszukiwarkach do osiągania swoich celów biznesowych
–  tłumaczy Sebastian Suma, szef Grupy Roboczej SEM przy IAB Polska, CEO Sempai.

Podczas wydarzenia:

  • Dowiesz się, jak wykorzystać programmatic w rozwoju firmy.
  • Zobaczysz, jak strategicznie i kreatywnie podejść do kampanii SEO i content marketingu w obliczu dynamicznie zmieniających się warunków rynkowych.
  • Poznasz od podszewki kluczową nowość SEO w 2020 roku – Core Web Vitals.
  • Nauczysz się, jak wykorzystywać niestandardowe metody i narzędzia analityczne, żeby jeszcze lepiej zrozumieć efektywność sprzedażową kanałów marketingowych

Dzień II: IAB HowTo E-RETAIL
21 kwietnia 2021 r.

Podczas drugiego dnia konferencji IAB HowTo DAYS omówione zostaną zagadnienia z obszaru retail w kontekście zmian zachowań konsumenckich wywołanych pandemią COVID-19.

W tym roku konferencja IAB HowTo E-RETAIL koncentruje się na zagadnieniu e-retail czyli dynamicznym zmianom obszaru retail w związku z pandemią. Pokażemy czym klient retailowy różni się od e-commercowego i jak obecnie obszary online-mobile-offline przenikają i uzupełniają się nawzajem. Polecam to wydarzenie wszystkim przedstawicielom branży retail i FMCG, którzy interesują się najnowszymi trendami oraz chcą dowiedzieć się jak docierać do klientów zarówno tych tradycyjnych, jak i e-retailowych
– mówi Krzysztof Łuczak, Head of Retail Grupy Blix, członek Grupy Roboczej Mobile przy IAB Polska.

Podczas wydarzenia:

  • Dowiesz się czy klient kupujący online różni się od tego, który kupuje w sklepach stacjonarnych i w jaki sposób do nich docierać z komunikacją.
  • Zobaczysz premierę kolejnej edycji unikatowego raportu 2021 FMCG Brands We Shop by Blix/Kantar, który pokazuje jakie marki uwielbiają Polacy po które chętnie sięgają w sklepach.
  • Poznasz, jak zmienił się retail i zachowania konsumenckie w czasach pandemii.
  • Nauczysz się, czym są kampanie Drive-to-Store i jak wykorzystuje je e-retail.

Dzień III: IAB HowTo GAMING
23 kwietnia 2021 r.

Trzeci dzień konferencji IAB HowTo DAYS poświęcony będzie gamingowi, który można uznać za jedną z wygranych branż pandemii – nie tylko umocnił swoją pozycję, ale również wykazuje tendencję zwyżkową praktycznie we wszystkich aspektach. Ideą konferencji jest dostarczenie praktycznej wiedzy na temat gaming marketingu w oparciu o mocne case study prelegentów biorących udział w konferencji.

Ogromnie się cieszę i mam zaszczyt zaprosić na kolejną konferencję IAB HowTo GAMING organizowaną przez IAB Polska. Eksperci podzielą się wiedzą i doświadczeniami, zwłaszcza tymi, zdobytymi w ubiegłym roku, w którym zostaliśmy zmuszeni do niezależnych od nas zmian. Gaming i esport można uznać jako jedne z wygranych branż pandemii, które wykazały się ogromną elastycznością i akomodacją do nowej rzeczywistości. Stały się też istotnym passion pointem, który wypełnił lukę po innych rozrywkach – dużo bardziej ograniczonych pandemią. Intensywny wzrost zainteresowania esportem zauważalny jest zarówno wśród marek, które chcą być w tym obszarze teraz obecne i swoje aktywacje kierują właśnie do tej grupy, jak i wśród fanów tej dziedziny
– mówi Justyna Oracz, Head of Communications, Fantasyexpo,  Szefowa Grupy Roboczej Gry i Esport.

Podczas wydarzenia:

  • Dowiesz się, w jaki sposób efektywnie komunikować marki poprzez gaming oraz jak gaming wchodzi do mainstreamu.
  • Zobaczysz najciekawsze case studies, w których pokażemy jak praktycznie można wdrażać gaming do swoich strategii marketingowych.
  • Poznasz potencjał esportu i gamingu oraz trendy, jakie je kształtują i rozwijają.
  • Nauczysz się, jak skutecznie łączyć marki z gamingiem i mieć uznanie społeczności dla tych działań.

Konferencja IAB HowTo DAYS organizowana jest w ramach cyklu IAB HowTo – wydarzeń inicjowanych przez członków Grup Roboczych działających przy IAB Polska. Ich celem jest chęć dzielenia się wiedzą i doświadczeniem, prezentacja najnowszych i najlepszych praktyk przez ekspertów, którzy na co dzień zajmują się zagadnieniami z zakresu reklamy internetowej.

Posiadacze certyfikatu DIMAQ otrzymują 20 punktów recertyfikacyjnych za udział w konferencji.

 

Czytaj także

Duży krok w standaryzacji rynku reklam Digital OOH: Słownik i formatka dla ofert DOOH

Duży krok w standaryzacji rynku reklam Digital OOH: Słownik i formatka dla ofert DOOH

Grupa Robocza Digital Out-of-Home IAB Polska, zrzeszająca wiodące firmy z medium OOH oraz przedstawicieli domów mediowych i firm technologicznych, opracowała dwa ważne dla branży materiały: słownik pojęć związanych z Digital OOH oraz edytowalną formatkę do składania ofert reklamowych na kampanie w tym medium. Materiały te stanowią duży krok do standaryzacji rynku reklam Digital OOH.

Patronat IAB Polska: Orion Woman 14 czerwca w Warszawie

Patronat IAB Polska: Orion Woman 14 czerwca w Warszawie

14 czerwca 2024 roku we wnętrzach Galerii Domu Artysty Plastyka w Warszawie, odbędzie się trzecia edycja Orion Woman. Wydarzenie zgromadzi ekspertki z digital marketingu, które podzielą się swoimi strategiami na skuteczne kreowanie i promowanie marki osobistej. To niepowtarzalna okazja, aby nauczyć się od liderów branży, jak wzmacniać swoją widoczność i budować trwałe relacje w świecie biznesu.

Raport Strategiczny Internet 2023/2024 IAB Polska już dostępny

Raport Strategiczny Internet 2023/2024 IAB Polska już dostępny

W roku 2023 rynek reklamy cyfrowej w Polsce przyspieszył tempo
rozwojowe w porównaniu do roku wcześniejszego, a jego wartość
zwiększyła się o ponad 870 mln zł, osiągając poziom prawie 7,8 mld zł.
Internet wciąż jest kluczowym motorem napędowym rynku mediów
odpowiadającym w roku 2023 za ponad dwie trzecie wzrostu całego
segmentu komunikacji.