Badanie objęło 186 firm z 29 europejskich rynków dostarczając wiedzy temat poziomu zaawansowania rozwiązań zapewniających zrównoważony rozwój w obszarze reklamy cyfrowej.
Najważniejsze wnioski badania to:
- Priorytetowość: Zrównoważony rozwój jest nadal postrzegany jako kluczowe wyzwanie dla branży reklamy cyfrowej w 2024 r. i jest uznawany za równie ważny dla firm, jak kierowanie i pomiary bez plików cookie.
- Główne wyzwania: Za główny problem uznano wpływ gazów cieplarnianych (GHG) (64%), w związku z przyjęciem i rozwojem rozwiązań (90%) i narzędzi (90%), które redukują emisję gazów cieplarnianych w łańcuchu dostaw reklamy cyfrowej, oraz spójne standardy szacowania gazów cieplarnianych (89%) są wymieniane jako kluczowe dla napędzania postępu.
- Weryfikacja zewnętrzna: Większość (65%) respondentów zgadza się co do konieczności zewnętrznej weryfikacji w zakresie pomiarów i standardów CO₂.
- Postęp w kierunku redukcji emisji CO₂: Chociaż prawie trzy czwarte (70%) respondentów podjęło wysiłki mające na celu redukcję emisji CO₂, tylko jedna czwarta (24%) poczyniła znaczące postępy.
26 marca br. odbędzie się debata online, pt. „Sustainability in Digital Advertising”.
Podczas tego wirtualnego wydarzenia eksperci branżowi z całej Europy spotkają się, aby omówić stan gotowości naszej branży i prace wykonywane w celu osiągnięcia zrównoważonego rozwoju w reklamie cyfrowej.