IAB Europe uznaje decyzję belgijskiego Sądu Rynkowego w sprawie TCF

01/13/2023
IAB Europe uznaje decyzję belgijskiego Sądu Rynkowego w sprawie IAB Europe i Transparency & Consent Framework (TCF).

Uprzejmie informujemy o uznaniu przez IAB Europe decyzji belgijskiego Sądu Rynkowego (część Sądu Apelacyjnego w Brukseli) o walidacji wszystkich punktów planu działania złożonego przez IAB Europe w kwietniu 2022 r. zgodnie z decyzją belgijskiego Urzędu Ochrony Danych (APD) z lutego 2022 r. w sprawie IAB Europe i Transparency & Consent Framework (TCF).

Zatwierdzenie planu działania potwierdza funkcjonalność prawną TCF w ramach przepisów rozporządzenia o ochronie danych (GDPR). Ponieważ jednak w planie zaproponowano środki, które wciąż czekają na zatwierdzenie przez Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej (CJEU), IAB Europe ma poważne zastrzeżenia co do uprzedzania tych odpowiedzi przez APD. Mogą one bowiem zainicjować zmiany w TCF, które być może będą musiały zostać cofnięte po zakończeniu procesu odwoławczego.

Więcej informacji w oświadczenieu IAB Europe na ich stronie internetowej

Czytaj także

Patronat IAB: Raport z badania kondycji content marketingu 2025

Patronat IAB: Raport z badania kondycji content marketingu 2025

Marketerzy inwestujący w content marketing chcą płacić więcej za jakość treści i uwagę użytkownika, a nie za ilość dostarczonych materiałów – wynika z nowego raportu Stowarzyszenia Content Marketing Polska pod honorowym patronatem IAB Polska i DIMAQ. Spowoduje to wzrost znaczenia ekonomii uwagi i roli tzw. Super Userów.