IAB Europe publikuje wytyczne wdrożenia transparentności DSA, ułatwiające zgodność z Aktem o Usługach Cyfrowych  

01/23/2024
IAB Europe opublikowało wytyczne wdrożeniowe dotyczące transparentności DSA w ramach Unii Euopejskiej. Dokument ma pomóc platformom internetowym spełnić wymagania prawne dotyczące transparentności informacji dla użytkowników. W celu ułatwienia tego procesu IAB Tech Lab i Grupa Robocza IAB Europe ustandaryzowały gromadzenie, kompilację i przesyłanie danych za pomocą nowych specyfikacji technicznych i wytycznych wdrożeniowych. Akt o Usługach […]

IAB Europe opublikowało wytyczne wdrożeniowe dotyczące transparentności DSA w ramach Unii Euopejskiej. Dokument ma pomóc platformom internetowym spełnić wymagania prawne dotyczące transparentności informacji dla użytkowników. W celu ułatwienia tego procesu IAB Tech Lab i Grupa Robocza IAB Europe ustandaryzowały gromadzenie, kompilację i przesyłanie danych za pomocą nowych specyfikacji technicznych i wytycznych wdrożeniowych.

Akt o Usługach Cyfrowych (DSA), przyjęty w październiku 2022 roku, nakłada obowiązki transparentności na platformy internetowe, mające na celu poprawę zaufania konsumentów i przedsiębiorstw do produktów, usług i reklam online. DSA dla platform online wchodzi w życie 16 lutego 2024 i nakłada obowiązek dostępu w czasie rzeczywistym do określonych informacji dla użytkowników.

WYTYCZNE WDROŻENIOWE DSA dostępne są TUTAJ >

W lipcu 2022 roku IAB Europe utworzyło Grupę Roboczą ds. DSA w celu oceny potrzeb branżowych dotyczących standaryzacji w celu wspierania zgodności z wymaganiami transparentności reklam określonej w DSA, skupiając się początkowo na art. 26. Kluczowe elementy nakładane przez Artykuł 2.6 obejmują ujawnienie informacji takich jak charakter reklamy, tożsamość reklamodawcy, strona finansująca reklamę, główne parametry ukierunkowywania reklam oraz informacje na temat zmian kontrolowanych przez użytkownika w tych parametrach.

Grupa Robocza ds. DSA opracowała nowe wytyczne wdrożeniowe w celu wsparcia wdrożenia znormalizowanego podejścia do gromadzenia, kompilowania i przesyłania wymaganych danych, zapewniając zgodność z wymaganiami transparentności DSA.

Aby wspierać różnorodne przypadki użycia, wytyczne określają dwie równoległe ścieżki przesyłania informacji: jedna poprzez platformę internetową (wydawcę), a druga poprzez kreację reklamową. Dokument obejmuje również scenariusze nieprogramatyczne, bezpośrednie transakcje, wsparcie dla aplikacji oraz specjalne kwestie dotyczące odtwarzaczy wideo.

Interesariuszy zachęca się do przejrzenia wytycznych i wdrożenia ich zgodnie z wymaganiami ich działalności. Dokument zawiera szczegółowe uwagi dla wdrażających, przewidywane role w obszarze wsparcia transparentności i odpowiedzi na często zadawane pytania przez uczestników branży.

Specyfikacja techniczna, dostępna na stronie IAB Tech Lab, określa formaty danych i mechanizmy przesyłania danych niezbędnych do umożliwienia branży reklamowej wdrożenia odpowiednich informacji o transparentności DSA. Rozwiązanie to powinno być dostosowalne do większości istotnych przypadków użycia, w tym zakupów mediów programatycznych i nieprogramatycznych, a także dla kanałów, takich jak strony internetowe na komputerze, urządzenia mobilne (strony

IAB Tech Lab i Grupa Robocza IAB Europe dostosowały wytyczne do TCF w zakresie wyboru i kontroli użytkownika nad parametrami. Wytyczne określają role i odpowiedzialności różnych interesariuszy, zapewniając płynny proces wdrożenia.

WYTYCZNE WDROŻENIOWE DSA dostępne są TUTAJ >

Czytaj także

Raport IAB Europe z badania opinii na temat retail media

Raport IAB Europe z badania opinii na temat retail media

Aby zrozumieć status retail media w Europie, zarówno po stronie kupujących, jak i sprzedających, Grupa Robocza Retail Media IAB Europe zrealizowała ankietę Attitudes to Retail Media – badanie, które dostarcza branżowy punkt odniesienia dla wdrażania retail media, barier i obszarów wzrostu.