IAB Europe otwiera publiczne konsultacje nt. Transparency & Consent Framework v 2.0

05/08/2019

IAB Europe i IAB Tech Lab otwiera konsultacje publiczne dotyczące najnowszej aktualizacji Transparency & Consent Framework (TCF).  Konsultacje dotyczące wersji 2.0 narzędzia otwarte są do 25 maja 2019.

Transparency & Consent Framework to rozwiązanie open source, które pozwala firmom i konsumentom uzyskać większą kontrolę i dynamiczny wgląd w strony internetowe, które uzyskują dostęp i przetwarzają dane osobowe konsumentów w UE.

TCF v2.0 jest wynikiem pracy grupy roboczej TCF Steering Group IAB Europe, która składa się z ekspertów zarówno ze strony wydawców, firm adtechowych, agencji i organizacji branżowych działających na poziomie UE, a także IAB Tech Lab. Grupa ta wypracowała nowe dokumenty strategiczne i specyfikacje techniczne TCF oparciu o doświadczenia zebrane z rynku (zwłaszcza od wydawców) i rozmowy z krajowymi organami ochrony danych. TCF został zaktualizowany i udoskonalony, by zapewnić użytkownikom lepsze zarządzanie ich wyborami, a wydawcom lepszą kontrolę. Zaimplementowany został uzasadniony interes, jako podstawa prawna przetwarzania danych zgodnie z RODO, wraz z prawem sprzeciwu. Więcej informacji znajduje się w komunikacie prasowym.

Przedstawicieli firm członkowskich IAB Polska proszeni są o zgłaszanie sugestii do 20.05.2019 do Anny Mazur: a.mazur@iab.org.pl w celu przygotowania jednej wspólnej odpowiedzi.
Konsultacje otwarte są dla wszystkich podmiotów działających na rynku do 25.05.2019

 Zobacz TCFv2.0 i weź udział w  konsultacjach.

Jako część konsultacji IAB Europe zorganizuje również 2 webinary: 7 maja dla wydawców (rejestracja TUTAJ) oraz 8 maja dla przedstawicieli wendorów i CMP (rejestracja TUTAJ). Webinary potrwają ok. 1,5 h i będą składać się z dwóch części – prezentacja CMP v2.0 (ok. 45 min) oraz sesja Q&A (ok. 45 min).

 

 

Czytaj także

Raport IAB Europe z badania opinii na temat retail media

Raport IAB Europe z badania opinii na temat retail media

Aby zrozumieć status retail media w Europie, zarówno po stronie kupujących, jak i sprzedających, Grupa Robocza Retail Media IAB Europe zrealizowała ankietę Attitudes to Retail Media – badanie, które dostarcza branżowy punkt odniesienia dla wdrażania retail media, barier i obszarów wzrostu.