IAB Europe ogłasza Europejską Wspólną Deklarację na Rzecz Zrównoważonej Reklamy Cyfrowej

06/12/2023
IAB Europe, stowarzyszenie działające na poziomie europejskim, które reprezentuje szeroki ekosystem reklamy cyfrowej, ogłosiło w czwartek 8 czerwca 2023 r. wydanie nowego europejskiego porozumienia w zakresie zrównoważonego rozwoju, podpisanego przez 20 krajowych organizacji zrzeszonych w sieci IAB z całej Europy. Jednym z pierwszych sygnatariuszy dokumentu jest Związek Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska. 

Deklaracja pokazuje potrzebę organizacji narodowych w zakresie wspólnego i spójnego podejścia do metodologii pomiaru emisji dwutlenku węgla. Obejmuje ona taksonomię regulacyjną i polityczną oraz mapowanie i standaryzację najlepszych praktyk w zakresie dostarczania reklam w całym cyfrowym łańcuchu dostaw. 

Zjednoczenie w zakresie zrównoważonej reklamy cyfrowej: redukcja emisji dwutlenku węgla i podejmowanie działań na rzecz klimatu  

Według raportu “Lean ICT. Towards Digital Sobriety” globalna produkcja dwutlenku węgla związana z internetem, urządzeniami i systemami pomocniczymi osiągnęła już prawie 4%. Ponieważ przewiduje się, że emisja ta podwoi się w najbliższej przyszłości, branża komunikacji marketingowej postanowiła uznać kryzys klimatyczny jako palący problem i podjąć zdecydowane działania już teraz. Działania te pomogą markom produkować reklamy w sposób zrównoważony, a co najważniejsze, pomogą zmniejszyć ogólny ślad węglowy ekosystemu reklamy cyfrowej.  

W odpowiedzi na tę pilną potrzebę, IAB Europe, wraz z krajowymi IAB, zobowiązało się do opracowania wytycznych i wsparcia przedsiębiorców na ich drodze do zrównoważonego rozwoju. Europejska Wspólna Deklaracja na Rzecz Zrównoważonej Reklamy Cyfrowej podpisana przez 20 krajowych IAB odzwierciedla wspólną wizję i zaangażowanie w kompleksową strategię na rzecz zmniejszenia śladu węglowego w branży. Plan ten zostanie opracowany przez Grupę Roboczą ds. Standardów Zrównoważonego Rozwoju (ang. Sustainability Standards Committee) działającej przy IAB Europe i będzie obejmował opracowanie strategii, wytycznych i taksonomii zgodnych z europejskimi przepisami, przy jednoczesnym uwzględnieniu szerszych aspektów zrównoważonego rozwoju, w tym wpływu na środowisko, społeczeństwo i gospodarkę.  

Dążenie do ograniczenia emisji CO₂ w łańcuchu dostaw reklamy cyfrowej przetestuje naszą zdolność do wspólnego działania bardziej niż jakakolwiek inna polityka lub cel biznesowy. Wspólne Deklaracja, którą dziś ogłaszamy, jest skromnym, ale kluczowym krokiem, umożliwiającym naszej europejskiej sieci współpracę wewnętrzną w bezprecedensowym tempie i zapewniającym masę krytyczną naszemu zaangażowaniu z globalnymi partnerami” – powiedział Townsend Feehan, Dyrektor Generalny, IAB Europe 

Związek Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska ma zaszczyt uczestniczyć w pracach Grupy Roboczej ds. Standardów Zrównoważonego Rozwoju w IAB Europe, która doprowadziła do wypracowania tej ważnej deklaracji na poziomie europejskim. Tym samym Związek podjął wyzwanie opracowania standardów, mających na celu stworzenie spójnej i skutecznej polityki względem zmniejszenia śladu węglowego dla branży na szczeblu europejskim.  

Poniżej zostały zaprezentowane krajowe IAB – sygnatariusze Europejskiej Wspólnej Deklaracji na Rzecz Zrównoważonej Reklamy Cyfrowej:  

  • Markus Plank, Prezes, IAB Austria 
  • Marianne Bugge Zederkof, CEO, IAB Dania 
  • Arthur Millet, Dyrektor Generalny, IAB France (Alliance Digitale) 
  • Elena Tsakiridou, Dyrektor Generalny, IAB Grecja 
  • Reyes Justribó, CEO, IAB Hiszpania 
  • Suzanne McElligott, CEO, IAB Irlandia 
  • Saskia Baneke, Delfgaauw, Dyrektor Zarządzający, VIA Holandia 
  • Carsten Rasner, Dyrektor Zarządzający, BVDW, Niemcy 
  • Camilla Grund, CEO, INMA – IAB Norwegia 
  • Włodzimierz Schmidt, Prezes Zarządu, IAB Polska 
  • Luís Falcão, Dyrektor Operacyjny, IAB Portugalia 
  • Gabriel Patru, Prezes, IAB Rumunia 
  • Nenad Milić, Dyrektor Wykonawczy, IAB Serbia 
  • Zoran Savin, CEO, IAB Słowenia 
  • Kenneth Danielsson, Dyrektor Generalny, IAB Szwecja 
  • Burak Ertaş, Prezes Zarządu, IAB Turcja 
  • István Sopov, Przewodniczący, IAB Węgry 
  • Jon Mew, Dyrektor Generalny, IAB Wielkie Brytania 
  • Sergio Amati, Dyrektor Generalny, IAB Włochy 
  • Anastasiya Baydachenko, CEO, IAB Ukraina 

Czytaj także

Patronat: WE ARE GAMERS – gaming marketing w praktyce; konferencja tematyczna stacjonarnie w Warszawie

Patronat: WE ARE GAMERS – gaming marketing w praktyce; konferencja tematyczna stacjonarnie w Warszawie

Gaming to mainstream, to nie opinia a fakt. Najnowsze dane potwierdzają rosnące zainteresowanie grami wśród osób praktycznie w każdym wieku; 65% Polaków powyżej 16. roku życia gra w gry przynajmniej raz w tygodniu, a 88% dzieci w przedziale wiekowym 9-15 gra lub ogląda gry wideo. Gaming staje się strategicznym kanałem komunikacji dla marek. IAB Polska jest patronem honorowym wydarzenia.

79% internautów kupuje online. Raport „E-commerce w Polsce 2023” już dostępny

79% internautów kupuje online. Raport „E-commerce w Polsce 2023” już dostępny

Odsetek polskich internautów, którzy kupują online rośnie – obecnie wynosi on 79%. Na polskich stronach zakupy robi 75%, a na zagranicznych – 30%. Po raz pierwszy autorzy raportu przyjrzeli się również zjawisku social-commerce. Jak wynika z danych, za pośrednictwem social mediów kupuje na razie jedynie 19%, nie jest to więc wciąż bardzo popularna forma zakupów. Partnerami merytorycznymi wydania są Polskie Badania Internetu oraz Związek Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska.

Premiera badania kondycji rynku content marketingu w Polsce 2023

Premiera badania kondycji rynku content marketingu w Polsce 2023

Content marketing, badany w Polsce zaledwie od kilku lat, nieustannie zdobywa coraz więcej zwolenników, przekształcając się w istotny element strategii firm. Trzeci z kolei raport Stowarzyszenia Content Marketing Polska rzuca światło na dynamikę tego sektora, jego rosnący potencjał, ale także wyzwania, przed którymi stoi. Już 60% firm deklaruje, że wdrożyło strategię contentmarketingową, ale jednocześnie 57% przyznaje, że nie ma narzędzi do mierzenia jej efektywności. Czy zatem rosnąca inwestycja w content marketing idzie w parze z jego profesjonalizacją? Partnerami badania byli: IAB Polska, SAR, IAA, BCC, SocialPress.