Casebook SEM #6: Marketing Online dla NordGlass

02/26/2019
13 CASE STUDIES SEM to najnowsza publikacja IAB Polska, która jest zbiorem przykładowych realizacji optymalizacji marketingu w wyszukiwarkach.

Marketing Online
Dla: NordGlass


NordGlass to marka należąca do AGC, jednego z wiodących na świecie dostawców szkła i producenta szyb samochodowych. Produkowana w Europie linia produktów NordGlass obejmuje laminowane szyby czołowe przeznaczone na rynek zamiennych części samochodowych. NordGlass jest obecny na polskim rynku naprawy i wymiany szyb od ponad 25 lat. NordGlass to też jedyna, ogólnopolska sieć naprawy i wymiany szyb samochodowych.

Firma jest członkiem elitarnego, europejskiego zrzeszenia liderów rynku wymiany i naprawy szyb samochodowych w Europie – The Automotive Glass Europe.

CEL PROJEKTU SEO

Współpracę z klientem rozpoczęliśmy w 2013 roku. Początkowo zapoznaliśmy się z wcześniejszymi działaniami marketingowymi, a także przeanalizowaliśmy poprzednie kampanie PPC, jak i działania z zakresu SEO. W ramach projektu SEO na początek zostały wybrane wartościowe frazy kluczowe dla oddziałów lokalnych z całej Polski. Frazy te zostały wybrane na podstawie wcześniejszych działań, a także naszego doświadczenia i zapewniały one pozyskanie wartościowego ruchu na witrynie, przekładającego się na sprzedaż.

W ramach projektu SEO wyznaczono cel – pozycjonowanie wybranych, wartościowych fraz i osiągnięcie jak najlepszych efektów. Do tego pozycja tych fraz nie była liczona ogólnie, ale dla każdego miasta oddzielnie. Taki pomiar pozwala na odzwierciedlenie faktycznych pozycji dla wybranych fraz kluczowych w danym mieście.

OPIS SZCZEGÓŁOWY PROJEKTU SEO

W odniesieniu do realizacji celu – pozycjonowania wybranych fraz kluczowych, stworzyliśmy instrukcję optymalizacji witryny, a następnie wdrożyliśmy niezbędne poprawki SEO. Na początku projektu i wdrażania instrukcji SEO przygotowano i opublikowano w serwisie dedykowane podstrony (landing pages) dla każdego miasta. Podstrony te zostały pozycjonowane. Dzięki temu użytkownicy z konkretnych miast trafiają z wyników wyszukiwania na podstrony dotyczące serwisów w ich okolicy.

Dodatkowo, w ramach optymalizacji na podstronach oddziałów, zostały wylistowane poszukiwane przez internautów frazy kluczowe jako nazwy realizowanych usług. Wdrożone zostało linkowanie wewnętrzne między oddziałami w okolicy (pod SEO i pod użytkowników), a dane teleadresowe zostały obudowane mikroformatem lokalne firmy – ze względów ograniczeń technicznych na poziomie Google Search Console. W serwisie Klienta został wgrany (na bieżąco utrzymywany) skrypt, który na stronach oddziałów (na podstawie adresu URL), umieszcza przyjazne meta tagi title i description. Skrypt ten zapewnia optymalne meta tagi, które są widoczne dla użytkownika i robota wyszukiwarki.

W projekcie SEO na bieżąco są pozyskiwane linki, głównie linki ze stron i katalogów lokalnych, wizytówek NAP, w celu wypromowania właściwych podstron, w odpowiednim mieście (w wynikach wyszukiwania dopasowanych do miasta, z którego użytkownik dokonuje wyszukania).

Linki te pozyskujemy cały czas, w odpowiednim, zaplanowanym tempie, na bieżąco monitorując i reagując na zmiany pozycji, minimalizując wszelkiego typu ruchy i spadki w pozycjach dla wybranych fraz kluczowych.

NASZE OSIĄGNIĘCIA

Celem Klienta w projekcie SEO jest osiągnięcie możliwie jak najwyższej średniej arytmetycznej dla pozycjonowanych fraz oraz zwielokrotnienie wizyt na witrynie, co przekłada się na pozyskanie wartościowych wizyt na stronie i zwiększenie montaży w oddziałach lokalnych z tego kanału.

W 2013 roku średnia arytmetyczna wszystkich pozycjonowanych fraz wynosiła 5,6 (po wdrożeniu instrukcji optymalizacyjnej), a w roku 2014 już 4,1. W 2017 średnia arytmetyczna wynosiła 1,3.

W projekcie SEO średnia arytmetyczna wszystkich pozycjonowanych fraz rośnie z roku na rok. Poniżej zestawienie, jak wygląda średnia pozycja dla wybranych, wartościowych fraz kluczowych.

Oprócz wzrostów średniej pozycji, zwiększyliśmy również ruch na stronie. Analizując ruch z wyników organicznych na przestrzeni lat, widać postęp w stosunku do 2013 roku, jeżeli chodzi o liczbę sesji w witrynie, jak również liczbę użytkowników i nowych użytkowników – co przedstawia poniższa tabela.

WNIOSKI

Dzięki ciągłej pracy nad projektem osiągamy znaczące wzrosty pozycji wybranych słów kluczowych w wynikach wyszukiwania oraz zwiększamy liczbę wartościowych wizyt na witrynie. Porównując rok 2013 do 2017 odnotowaliśmy wzrost nowych użytkowników o 44% oraz zmianę średniej pozycji z 5,6 na 1,3.


POBIERZ 13 CASE STUDIES SEM

Czytaj także

Short social video. Nowa publikacja IAB Polska

Short social video. Nowa publikacja IAB Polska

Zapraszamy do pobrania poradnika Short social video przygotowanego przez ekspertów z Grupy Roboczej Social Media IAB Polska. Publikacja zawiera praktyczne porady dotyczące tworzenia tej formy wideo, jej miejsca w strategii mediowej marek, wskaźników efektywnosći oraz aspektów prawnych. W publikacji znajdziemy także szereg case studies oraz komentarze i porady ekspertów.

Patronat IAB Polska: AI Create Warsaw: AI & Creativity

Patronat IAB Polska: AI Create Warsaw: AI & Creativity

AI CREATE to globalna inicjatywa profesjonalistów z całego świata. Została stworzona przez weteranów branży kreatywnej, eventowej oraz produkcyjnej z Hiszpanii i Singapuru. Edycja warszawska zaplanowane na 16 maja posiada patronat honorowy IAB Polska.