Casebook SEM #6: Marketing Online dla NordGlass

02/26/2019
13 CASE STUDIES SEM to najnowsza publikacja IAB Polska, która jest zbiorem przykładowych realizacji optymalizacji marketingu w wyszukiwarkach.

Marketing Online
Dla: NordGlass


NordGlass to marka należąca do AGC, jednego z wiodących na świecie dostawców szkła i producenta szyb samochodowych. Produkowana w Europie linia produktów NordGlass obejmuje laminowane szyby czołowe przeznaczone na rynek zamiennych części samochodowych. NordGlass jest obecny na polskim rynku naprawy i wymiany szyb od ponad 25 lat. NordGlass to też jedyna, ogólnopolska sieć naprawy i wymiany szyb samochodowych.

Firma jest członkiem elitarnego, europejskiego zrzeszenia liderów rynku wymiany i naprawy szyb samochodowych w Europie – The Automotive Glass Europe.

CEL PROJEKTU SEO

Współpracę z klientem rozpoczęliśmy w 2013 roku. Początkowo zapoznaliśmy się z wcześniejszymi działaniami marketingowymi, a także przeanalizowaliśmy poprzednie kampanie PPC, jak i działania z zakresu SEO. W ramach projektu SEO na początek zostały wybrane wartościowe frazy kluczowe dla oddziałów lokalnych z całej Polski. Frazy te zostały wybrane na podstawie wcześniejszych działań, a także naszego doświadczenia i zapewniały one pozyskanie wartościowego ruchu na witrynie, przekładającego się na sprzedaż.

W ramach projektu SEO wyznaczono cel – pozycjonowanie wybranych, wartościowych fraz i osiągnięcie jak najlepszych efektów. Do tego pozycja tych fraz nie była liczona ogólnie, ale dla każdego miasta oddzielnie. Taki pomiar pozwala na odzwierciedlenie faktycznych pozycji dla wybranych fraz kluczowych w danym mieście.

OPIS SZCZEGÓŁOWY PROJEKTU SEO

W odniesieniu do realizacji celu – pozycjonowania wybranych fraz kluczowych, stworzyliśmy instrukcję optymalizacji witryny, a następnie wdrożyliśmy niezbędne poprawki SEO. Na początku projektu i wdrażania instrukcji SEO przygotowano i opublikowano w serwisie dedykowane podstrony (landing pages) dla każdego miasta. Podstrony te zostały pozycjonowane. Dzięki temu użytkownicy z konkretnych miast trafiają z wyników wyszukiwania na podstrony dotyczące serwisów w ich okolicy.

Dodatkowo, w ramach optymalizacji na podstronach oddziałów, zostały wylistowane poszukiwane przez internautów frazy kluczowe jako nazwy realizowanych usług. Wdrożone zostało linkowanie wewnętrzne między oddziałami w okolicy (pod SEO i pod użytkowników), a dane teleadresowe zostały obudowane mikroformatem lokalne firmy – ze względów ograniczeń technicznych na poziomie Google Search Console. W serwisie Klienta został wgrany (na bieżąco utrzymywany) skrypt, który na stronach oddziałów (na podstawie adresu URL), umieszcza przyjazne meta tagi title i description. Skrypt ten zapewnia optymalne meta tagi, które są widoczne dla użytkownika i robota wyszukiwarki.

W projekcie SEO na bieżąco są pozyskiwane linki, głównie linki ze stron i katalogów lokalnych, wizytówek NAP, w celu wypromowania właściwych podstron, w odpowiednim mieście (w wynikach wyszukiwania dopasowanych do miasta, z którego użytkownik dokonuje wyszukania).

Linki te pozyskujemy cały czas, w odpowiednim, zaplanowanym tempie, na bieżąco monitorując i reagując na zmiany pozycji, minimalizując wszelkiego typu ruchy i spadki w pozycjach dla wybranych fraz kluczowych.

NASZE OSIĄGNIĘCIA

Celem Klienta w projekcie SEO jest osiągnięcie możliwie jak najwyższej średniej arytmetycznej dla pozycjonowanych fraz oraz zwielokrotnienie wizyt na witrynie, co przekłada się na pozyskanie wartościowych wizyt na stronie i zwiększenie montaży w oddziałach lokalnych z tego kanału.

W 2013 roku średnia arytmetyczna wszystkich pozycjonowanych fraz wynosiła 5,6 (po wdrożeniu instrukcji optymalizacyjnej), a w roku 2014 już 4,1. W 2017 średnia arytmetyczna wynosiła 1,3.

W projekcie SEO średnia arytmetyczna wszystkich pozycjonowanych fraz rośnie z roku na rok. Poniżej zestawienie, jak wygląda średnia pozycja dla wybranych, wartościowych fraz kluczowych.

Oprócz wzrostów średniej pozycji, zwiększyliśmy również ruch na stronie. Analizując ruch z wyników organicznych na przestrzeni lat, widać postęp w stosunku do 2013 roku, jeżeli chodzi o liczbę sesji w witrynie, jak również liczbę użytkowników i nowych użytkowników – co przedstawia poniższa tabela.

WNIOSKI

Dzięki ciągłej pracy nad projektem osiągamy znaczące wzrosty pozycji wybranych słów kluczowych w wynikach wyszukiwania oraz zwiększamy liczbę wartościowych wizyt na witrynie. Porównując rok 2013 do 2017 odnotowaliśmy wzrost nowych użytkowników o 44% oraz zmianę średniej pozycji z 5,6 na 1,3.


POBIERZ 13 CASE STUDIES SEM

Czytaj także

Raport IAB Europe z badania opinii na temat retail media

Raport IAB Europe z badania opinii na temat retail media

Aby zrozumieć status retail media w Europie, zarówno po stronie kupujących, jak i sprzedających, Grupa Robocza Retail Media IAB Europe zrealizowała ankietę Attitudes to Retail Media – badanie, które dostarcza branżowy punkt odniesienia dla wdrażania retail media, barier i obszarów wzrostu.