Casebook SEM #4: Sunrise System dla Grupy Azoty

02/15/2019
13 CASE STUDIES SEM to najnowsza publikacja IAB Polska, która jest zbiorem przykładowych realizacji optymalizacji marketingu w wyszukiwarkach.

Sunrise System
Dla: Grupa Azoty


3 ETAPY = 3 SUKCESY, CASE STUDY ZE WSPÓŁPRACY Z GRUPĄ AZOTY

Kampania Google Ads przyczyniła się do zbudowania świadomości marki NOXy®, należącej do naszego klienta Grupy Azoty. Na co postawiliśmy w budowaniu strategii reklamowej? Co przyczyniło się do osiągnięcia takich wyników?

KILKA SŁÓW O FIRMIE

Grupa Azoty – producent komplementarnego rozwiązania AdBlue®

Grupa Azoty należy do jednej z największych grup kapitałowych w branży nawozowo-chemicznej w Europie. Posiada ugruntowaną pozycję na arenie międzynarodowej jako producent innowacyjnych rozwiązań w zakresie polskiej chemii przemysłowej. Do flagowych wyrobów zaliczają się nawozy azotowe jak mocznik, saletra amonowa, płynne nawozy RSM® i RSM®S oraz wieloskładnikowe NPK. Na bazie doświadczenia produkcyjnego w branży chemicznej Grupa Azoty oferuje NOXy® jako komplementarne rozwiązanie oferujące AdBlue® w najwyższej jakości. AdBlue® to specjalny środek do katalizatorów pozwalający znacząco ograniczyć emisję tlenków azotu (NOx), co sprawia, że możliwa jest redukcja spalin.

FILARY WSPÓŁPRACY

JAKIE BYŁY OCZEKIWANIA?

Współpraca Sunrise System i Grupy Azoty SA w zakresie kampanii Google Ads rozpoczęła się 18 grudnia 2017 roku. Celem spółki było zbudowanie świadomości marki NOXy® oraz dotarcie do potencjalnych klientów zainteresowanych zakupem produktu tej marki – AdBlue®.

Dla osiągnięcia oczekiwanych rezultatów opracowaliśmy strategię reklamową w środowisku Google Ads opartą na realizacji celów w trzech etapach.

JAKIE KROKI PODJĘLIŚMY?

Przygotowaliśmy kampanię wideo realizowaną w cyklu miesięcznym na serwisie YouTube. Wybraliśmy jeden format – in stream, w którym reklama Klienta wyświetla się przed filmem. Zwróciliśmy przy tym szczególną uwagę na takie kierowanie reklam, które umożliwia jej wyświetlenie w odpowiednim miejscu oraz czasie. Postawiliśmy jednocześnie na kilka elementów, które odpowiadały profilowi działalności spółki, a mianowicie: na wybrane kanały lub filmy oraz na określoną tematykę filmów na YouTube. W ten sposób mogliśmy dotrzeć do potencjalnych klientów z branży motoryzacyjno-logistycznej i poinformować ich o produkcie marki NOXy®.

EFEKT I

ZBUDOWANIE DUŻEJ GRUPY ODBIORCÓW

Wypracowaliśmy znakomity zasięg kampanii wideo i uzyskaliśmy imponujące 467 596 obejrzeń już na pierwszym etapie kampanii. Osiągnęliśmy ten wynik dzięki przemyślanemu doborowi grupy odbiorców. Odrzuciliśmy najniższą kategorię wiekową (18-24 lat), ponieważ chcieliśmy od początku skupić się na użytkownikach, posiadających własne samochody, będących osobami decyzyjnymi w związku z ich techniczną sprawnością. Zdecydowaliśmy się na wybór użytkowników o podobnych zainteresowaniach, wobec czego do grupy potencjalnych odbiorców reklam Google Ads zakwalifikowaliśmy entuzjastów ekologicznego trybu życia oraz miłośników samochodów.

Jednocześnie gromadziliśmy jak największą ilość danych, niezbędnych do dalszej optymalizacji kampanii – pod kątem oceny zachowań i zainteresowania odbiorców treścią filmu.

Wykres prezentuje liczbę obejrzeń filmu na pierwszym etapie kampanii Google Ads. Źródło: Google Analytics

EFEKT II

OPTYMALIZACJA GRUPY ODBIORCÓW I OBNIŻENIE STAWKI CPV

W drugim etapie kampanii – trwającym zaledwie 5 dni – film został obejrzany aż 129 944 razy, do czego przyczyniło się umiejętne poszerzenie grupy odbiorców. Wraz z dotychczasowym kluczem doboru, czyli według zainteresowań (entuzjaści ekologicznego trybu życia i miłośnicy samochodów), zastosowaliśmy kierowanie na odbiorców na rynku – konkretnie chodziło nam o dotarcie do właścicieli samochodów firmowych, decydujących w kwestii zaopatrzenia floty firmy oraz nadzorujących jej sprawność techniczną.

Wykres prezentuje liczbę obejrzeń filmu na drugim etapie kampanii Google Ads. Źródło: Google Analytics

Ponadto odbiorcy oglądali film dłużej, na co wyraźnie wskazują wyniki procentowe zakresu odtwarzania filmu. Na każdym etapie odnotowaliśmy wzrost zainteresowania.

Tabela prezentuje procentowy udział liczby obejrzeń filmu w kolejnych zakresach jego odtwarzania na drugim etapie kampanii Google Ads. Źródło: Google Analytics

Rosnące zaangażowanie odbiorców oraz bardzo duża liczba wyświetleń filmu były efektem poszerzenia grupy odbiorców indywidualnych, jak i biznesowych. Przełożyło się to na pokaźne zwiększenie rozpoznawalności marki NOXy® oraz jej produktów.

Równolegle zależało nam na zaangażowaniu w oglądanie reklamy jeszcze większego grona odbiorców i to bez zmiany budżetu dziennego. Dlatego skupiliśmy się na obniżeniu śr. CPV (Cost Per View – koszt obejrzenia), systematycznie schodząc na niższe kwoty przy jednoczesnym obserwowaniu wskaźnika obejrzeń. Optymalny czas trwania kampanii oraz dobrze dopasowana grupa odbiorców pozwoliły nam na śmiałe licytowanie, dzięki czemu osiągnęliśmy w efekcie maksymalnie obniżoną stawkę 0,01 zł.

EFEKT III

Wzrost zaangażowania odbiorców

Na trzecim etapie kampanii ponownie wzrósł odsetek odbiorców zaangażowanych w obejrzenie reklamy w kolejnych zakresach odtwarzania filmu (25%, 50%, 75% i 100%).

Tabela prezentuje procentowy udział liczby obejrzeń filmu w kolejnych zakresach jego odtwarzania na trzecim etapie kampanii Google Ads. Źródło: Google Analytics

Osiągnęliśmy to dzięki ponownej optymalizacji doboru grupy odbiorców w obrębie funkcjonującej już kampanii. Postanowiliśmy zrezygnować ze skierowania reklam do miłośników samochodów, a pozostaliśmy przy entuzjastach ekologicznego trybu życia (odbiorcy o podobnych zainteresowaniach) oraz właścicielach floty firmowej (odbiorcy na rynku). Dzięki temu nie tylko dodatkowo wzrosło zaangażowanie odbiorców w oglądanie filmu, ale też zrównoważyliśmy wyświetlanie reklam pomiędzy grupą klientów indywidualnych a grupą odbiorców o profilu biznesowym. Ponadto połączyliśmy konta Google Ads z kontem YouTube Grupy Azoty i utworzyliśmy nową kampanię skupioną na osobach, które oglądały dowolny film kanału spółki, co jeszcze bardziej podniosło zaangażowanie odbiorców.

Równolegle pracowaliśmy nad utrzymaniem bardzo korzystnej, niskiej stawki za obejrzenie filmu – 0,01 zł – którą wypracowaliśmy już na drugim etapie kampanii.

SKUTECZNIE SKIEROWANA REKLAMA

Współpraca w ramach kampanii Google Ads pozwoliła osiągnąć potężny wzrost zaangażowania odbiorców w obejrzenie filmów marki NOXy®, należącej do Grupy Azoty. Wydłużenie średniego czasu oglądania oraz wzrost wszystkich wskaźników w zakresie odtwarzania filmu wskazują na większe zainteresowanie odbiorców przekazem reklamowym zawartym w wideo. Świadczy to jednocześnie o wzroście świadomości marki wśród internautów.


POBIERZ 13 CASE STUDIES SEM

Czytaj także