Casebook SEM #12: Semahead dla Vitkac

07/09/2019
Semahead Dla: Vitkac czas trwania: styczeń-grudzień 2017   HOLISTYCZNE SEO W BRANŻY DÓBR LUKSUSOWYCH O KLIENCIE Vitkac.com to sklep internetowy, należący do właściciela warszawskiego, prestiżowego domu handlowego VITKAC. Swoją działalność rozpoczął z początkiem 2016 roku, jako rozszerzenie sprzedaży stacjonarnej marek  z  sektora  high-fashion. Sklep  internetowy  oferuje  produkty niemal  140  marek, pochodzących z  największych  domów  mody  […]


Semahead

Dla: Vitkac
czas trwania: styczeń-grudzień 2017

 


HOLISTYCZNE SEO W BRANŻY DÓBR LUKSUSOWYCH

O KLIENCIE

Vitkac.com to sklep internetowy, należący do właściciela warszawskiego, prestiżowego domu handlowego VITKAC. Swoją działalność rozpoczął z początkiem 2016 roku, jako rozszerzenie sprzedaży stacjonarnej marek  z  sektora  high-fashion. Sklep  internetowy  oferuje  produkty niemal  140  marek, pochodzących z  największych  domów  mody  na  świecie. W jego asortymencie znajdują się produkty takich projektantów jak: Gucci, Armani czy Saint Laurent.

WYZWANIE

Planując  działania  dla  Vitkac,  chcieliśmy  wyjść  poza  obowiązujące  standardy  i  zbudować sukces dzięki innowacyjnemu podejściu do komunikacji marketingowej. Było to zdeterminowane  również  ekskluzywnym  charakterem  marki  oraz  jej  wymagającą  grupą docelową.

Chcieliśmy udowodnić, że możliwe jest wdrożenie SEO holistycznego, które koncentruje się na konsumentach, nie zaś na słowach kluczowych i wyszukiwarce.

CELE

STRATEGIA I GRUPA DOCELOWA

Na  podstawie  pogłębionej  analizy  danych  z  Google  Analytics  i  źródeł  zewnętrznych, poznaliśmy klientów sklepu oraz ich zwyczaje zakupowe. Dane z prowadzonej kampanii PPC, pozwoliły  uzyskać  informację  o  najbardziej  konwertujących  słowach  kluczowych  i  wskazać kierunki dalszej optymalizacji kampanii SEO. Jako  grupę  docelową  zdefiniowaliśmy  mężczyzn  i  kobiety  w  wieku  18-34  lat,  o  wysokim statusie   ekonomicznym. Osoby  te  były  zainteresowane  modą  i  aktywne  w  mediach społecznościowych.  Kampania  była  skierowana  do osób  mieszkających  na  terenie  Polski: Polaków jak i obcokrajowców mieszkających na terenie kraju.

Nasze  działania  zakładały  holistyczne  podejście  do  kampanii  SEO,  które  opierały  się  na połączeniu optymalizacji technicznej strony, rozbudowie treści w witrynie i pozyskaniu linków z wykorzystaniem działań Content Marketingowych i PR-owych. Wszystkie te działania były ze sobą sprzężone i miały za zadanie wzmocnienie przewagi konkurencyjnej oraz maksymalizację sprzedaży.

REALIZACJA DZIAŁAŃ

  1. PRZYGOTOWANIE AUDYTU SEO I ANALIZA TREŚCI POD KĄTEM OPTYMALIZACJI

Kampania  rozpoczęła  się  od  przygotowania  audytu  SEO,  który  odnosił  się  do  wszystkich błędów technicznych na stronie, m.in.:

  • Optymalizacja meta tagów i tagu title
  • Optymalizacja indeksacji i nawigacji witryny
  • Zmiana adresów URL na przyjazne
  • Optymalizacja przekierowań Eliminacja błędów 4xx i 5xx
  • Zwiększenie linkowania wewnętrznego
  • Wdrożenie danych strukturalnych
  • Optymalizacja i rozbudowa treści na stronie
  • Eliminacja duplikacji treści
  • Optymalizacja elementów nietekstowych
  • Optymalizacja techniczna m.in. szybkość ładowania strony
  • Wersja mobilna strony
  • Wersje językowe
  • Bezpieczeństwo strony, stosowanie protokołu https://

 

  1. WDROŻENIE OPTYMALIZACJI TECHNICZNEJ

Trudnością we wdrożeniu audytu okazała się konieczność utrzymania luksusowego wyglądu strony. Ograniczyliśmy ilość produktów na stronie, aby jej layout był przejrzysty i elegancki. Duże zdjęcia spowalniały czas ładowania się strony, jednak nie mogliśmy ich zmniejszyć, ze względu na wymagającą klientelę.

 

Nietypowy  w  tej  kampanii  okazał  się  także  fakt,  że  to  nie  strony  produktów  generowały najwyższą sprzedaż, a strony poszczególnych marek. Dlatego na ich dokładnej optymalizacji skupiliśmy się najbardziej.

 

 

 

  1. IMPLEMENTACJA PONAD 200 TEKSTÓW –OPISÓW KATEGORII I PROJEKTANTÓW

Rozbudowaliśmy  content,  dodając  więcej  wartościowych,  unikalnych  i  zoptymalizowanych treści. Treści dotyczące poszczególnych marek były akceptowane przez samych projektantów, dlatego musiały być na bardzo wysokim poziomie językowym i merytorycznym.

 

  1. ROZBUDOWANY LINK  BUILDING  W  OPARCIU  O  NIESTANDARDOWE  DZIAŁANIA CM I PR

Ze  względu  na  luksusowy  wizerunek  marki,  postawiliśmy  na  innowacyjną  technikę,  która zakładała wsparcie SEO, pogłębionymi działaniami CM i PR.

WDROŻYLIŚMY ROZBUDOWANY LINK BUILDING:

a. Pozyskaliśmy linki wyłącznie z największych i wartościowych polskich portali. Linki były dodawane do powiązanych tematycznie artykułów.

b. Stworzyliśmy  i  opublikowaliśmy  na  powyższych  serwisach  artykuły  o  charakterze poradnikowym i  inspiracyjnym.  Były  to  specjalistyczne  treści,  które  miały  na  celu kreowanie  wizerunku  Vitkaca,  jako  lidera  w  branży  high  fashion,  opatrzone wypowiedzą eksperta –przedstawiciela Vitkac. W ten sposób budowaliśmy zarówno employer branding, jak i personal branding czołowych pracowników marki. Za pomocą artykułów  eksperckich  chcieliśmy  także  zwiększyć  rozpoznawalność  samego  brandu wśród  grupy  docelowej.  Artykuły  eksperckie  zawierały  linkowanie,  przez  co  miały wpłynąć także na SEO.

c. Przeanalizowaliśmy   również   dotychczasową   aktywność   marki   w   Internecie: zminimalizowaliśmy liczbę broken links, które pochodziły z wysokiej jakości źródeł oraz podlinkowaliśmy dostępne w sieci wzmianki o marce, które nie zawierały hiperłączy.

EFEKTY

 

Efekty podjętych działań wielokrotnie przerosły nasze oczekiwania. Dzięki działaniom łączącym SEO, Content Marketing i Public Relations już w połowie roku wyprzedziliśmy największego na polskim rynku konkurenta, pod kątem widoczności fraz w top 3. Do końca 2017 roku przewaga ta wynosiła niemal 50%.

Wpłynęliśmy także pozytywnie na wzrost rozpoznawalności marki,która zgodnie z Google Trends, w tym okresie wzrosła aż 4-krotnie!

Oprócz świetnych efektów w postaci ponad 300% wzrostu ruchu oraz kilkukrotnego wzrostu zysku, przeprowadziliśmy zespół Vitkac przez bardzo istotną z perspektywy biznesu zmianę – optymalizację sklepu internetowego.

Udowodniliśmy, że SEO to nie wyłącznie optymalizacja techniczna. Dowiedliśmy, że możliwe jest SEO holistyczne i przynosi one realne efekty. Taki kierunek obraliśmy już w roku 2017. Obserwując w tej chwili trendy na 2018 rok wiemy już, że jest to droga, którą podążać będą innowacyjne  sklepy  internetowe,  które  będą  chciały  zwiększyć  swoją  przewagę  nad konkurencją.


POBIERZ 13 CASE STUDIES SEM

Czytaj także