Content w e-commerce – wykorzystanie bloga firmowego do poszerzenia grup Klientów
Branża: Turystyka
Czas trwania: Działania ciągłe od IV 2018
Klient: StenaLine
Agencja: Yetiz
CEL
1. Dotarcie do Klientów spoza województwa pomorskiego
2. Sprowadzenie większej ilości ruchu na bloga
3. Inspirowanie do promowych wyjazdów turystycznych
ZAŁOŻENIA
1. Działamy na dwóch pierwszych eta-pach ścieżki pozyskania Klienta.
2. Artykuły na blogu są promowane w formie reklam natywnych. Targetowanie wg. zainteresowań oraz geografii.
3. Osoby, które wykazały zainteresowanie treściami na blogu, otrzymują reklamy ofert Stena Line dopasowane do ich preferencji.
EFEKTY
Pozyskanie ruchu na bloga
52 % ruchu na blogu pochodzi z kampanii -> 56 gr – koszt klika
EFEKTY: Rozważanie
0,31% CTR w kampanii remarketingowej po wizycie na blogu
+41% r/r czytelników bloga przekierowanych na strony ofert
EFEKTY: Geografia
93% vs 77% – Udział wizyt spoza województwa pomorskiego; kampania vs cały ruch
Wpływ na sprzedaż:
ROAS* 660%
* średnia wartość koszyka / koszt transakcji dokonanej przez osobę, która miała styczność z kampanią (CPA)
PODSUMOWANIE
Dzięki kampanii została podwojona ilość czytelników bloga Stenariusz Podróży. 35% z nich wykazało zaangażowanie polegające na przeczytaniu całego artykułu. Rzeczywisty wpływ na sprzedaż jest zapewne większy, gdyż większość ruchu pozyskiwanego na bloga pochodzi z urządzeń mobilnych.
Użytkownicy dokonujący transakcji na innym urządzeniu lub po upływie 90 dni (post-click) lub 7 dni (post-view) są poza zliczonymi transakcjami.
Artykuł jest fragmentem Casebooka E-commerce Grupy Roboczej E-commerce, którego premiera miała miejsce w styczniu 2020r. Publikacja stanowi zbiór 8 case studies kampanii e-commerce i jest dostępna bezpłatnie w formacie PDF.