Casebook E-commerce: Yetiz dla StenaLine

02/11/2020
Artykuł z publikacji Grupy Roboczej IAB Polska CASEBOOK E-commerce opisuje kampanię Yetiz dla StenaLine

Content w e-commerce – wykorzystanie bloga firmowego do poszerzenia grup Klientów

Branża: Turystyka
Czas trwania: Działania ciągłe od IV 2018
Klient: StenaLine
Agencja: Yetiz

CEL

1. Dotarcie do Klientów spoza województwa pomorskiego

2. Sprowadzenie większej ilości ruchu na bloga

3. Inspirowanie do promowych wyjazdów turystycznych

ZAŁOŻENIA

1. Działamy na dwóch pierwszych eta-pach ścieżki pozyskania Klienta.

2. Artykuły na blogu są promowane w formie reklam natywnych. Targetowanie wg. zainteresowań oraz geografii.

3. Osoby, które wykazały zainteresowanie treściami na blogu, otrzymują reklamy ofert Stena Line dopasowane do ich preferencji.

 

 

 

 

 

EFEKTY

Pozyskanie ruchu na bloga 

52 % ruchu na blogu pochodzi z kampanii -> 56 gr – koszt klika

EFEKTY: Rozważanie

0,31% CTR w kampanii remarketingowej po wizycie na blogu

+41% r/r czytelników bloga przekierowanych na strony ofert

EFEKTY: Geografia

93% vs 77% – Udział wizyt spoza województwa pomorskiego; kampania vs cały ruch

Wpływ na sprzedaż:

ROAS* 660%

* średnia wartość koszyka / koszt transakcji dokonanej przez osobę, która miała styczność z kampanią (CPA)

PODSUMOWANIE

Dzięki kampanii została podwojona ilość czytelników bloga Stenariusz Podróży. 35% z nich wykazało zaangażowanie polegające na przeczytaniu całego artykułu. Rzeczywisty wpływ na sprzedaż jest zapewne większy, gdyż większość ruchu pozyskiwanego na bloga pochodzi z urządzeń mobilnych.

Użytkownicy dokonujący transakcji na innym urządzeniu lub po upływie 90 dni (post-click) lub 7 dni (post-view) są poza zliczonymi transakcjami.


Artykuł jest fragmentem Casebooka E-commerce Grupy Roboczej E-commerce, którego premiera miała miejsce w styczniu 2020r. Publikacja stanowi zbiór 8 case studies kampanii e-commerce i jest dostępna bezpłatnie w formacie PDF.

POBIERZ

Czytaj także

Patronat IAB: wyniki XXI badania SARE

Patronat IAB: wyniki XXI badania SARE

Choć 66% konsumentów narzeka na nadmiar reklam, dobrze przygotowane newslettery wciąż sprzedają. Z XXI raportu SARE „Komunikacja marketingowa w epoce cyfrowego przeciążenia” wynika, że 60,3% badanych zrobiło w ostatnim miesiącu przynajmniej jeden zakup online po otrzymaniu komunikatu marketingowego. Badanie zostało objęte patronatem honorowym IAB Polska.