Casebook E-commerce: Yetiz dla StenaLine

02/11/2020
Artykuł z publikacji Grupy Roboczej IAB Polska CASEBOOK E-commerce opisuje kampanię Yetiz dla StenaLine

Content w e-commerce – wykorzystanie bloga firmowego do poszerzenia grup Klientów

Branża: Turystyka
Czas trwania: Działania ciągłe od IV 2018
Klient: StenaLine
Agencja: Yetiz

CEL

1. Dotarcie do Klientów spoza województwa pomorskiego

2. Sprowadzenie większej ilości ruchu na bloga

3. Inspirowanie do promowych wyjazdów turystycznych

ZAŁOŻENIA

1. Działamy na dwóch pierwszych eta-pach ścieżki pozyskania Klienta.

2. Artykuły na blogu są promowane w formie reklam natywnych. Targetowanie wg. zainteresowań oraz geografii.

3. Osoby, które wykazały zainteresowanie treściami na blogu, otrzymują reklamy ofert Stena Line dopasowane do ich preferencji.

 

 

 

 

 

EFEKTY

Pozyskanie ruchu na bloga 

52 % ruchu na blogu pochodzi z kampanii -> 56 gr – koszt klika

EFEKTY: Rozważanie

0,31% CTR w kampanii remarketingowej po wizycie na blogu

+41% r/r czytelników bloga przekierowanych na strony ofert

EFEKTY: Geografia

93% vs 77% – Udział wizyt spoza województwa pomorskiego; kampania vs cały ruch

Wpływ na sprzedaż:

ROAS* 660%

* średnia wartość koszyka / koszt transakcji dokonanej przez osobę, która miała styczność z kampanią (CPA)

PODSUMOWANIE

Dzięki kampanii została podwojona ilość czytelników bloga Stenariusz Podróży. 35% z nich wykazało zaangażowanie polegające na przeczytaniu całego artykułu. Rzeczywisty wpływ na sprzedaż jest zapewne większy, gdyż większość ruchu pozyskiwanego na bloga pochodzi z urządzeń mobilnych.

Użytkownicy dokonujący transakcji na innym urządzeniu lub po upływie 90 dni (post-click) lub 7 dni (post-view) są poza zliczonymi transakcjami.


Artykuł jest fragmentem Casebooka E-commerce Grupy Roboczej E-commerce, którego premiera miała miejsce w styczniu 2020r. Publikacja stanowi zbiór 8 case studies kampanii e-commerce i jest dostępna bezpłatnie w formacie PDF.

POBIERZ

Czytaj także

Raport IAB Europe z badania opinii na temat retail media

Raport IAB Europe z badania opinii na temat retail media

Aby zrozumieć status retail media w Europie, zarówno po stronie kupujących, jak i sprzedających, Grupa Robocza Retail Media IAB Europe zrealizowała ankietę Attitudes to Retail Media – badanie, które dostarcza branżowy punkt odniesienia dla wdrażania retail media, barier i obszarów wzrostu.