Casebook E-commerce: Yetiz dla StenaLine

02/11/2020
Artykuł z publikacji Grupy Roboczej IAB Polska CASEBOOK E-commerce opisuje kampanię Yetiz dla StenaLine

Content w e-commerce – wykorzystanie bloga firmowego do poszerzenia grup Klientów

Branża: Turystyka
Czas trwania: Działania ciągłe od IV 2018
Klient: StenaLine
Agencja: Yetiz

CEL

1. Dotarcie do Klientów spoza województwa pomorskiego

2. Sprowadzenie większej ilości ruchu na bloga

3. Inspirowanie do promowych wyjazdów turystycznych

ZAŁOŻENIA

1. Działamy na dwóch pierwszych eta-pach ścieżki pozyskania Klienta.

2. Artykuły na blogu są promowane w formie reklam natywnych. Targetowanie wg. zainteresowań oraz geografii.

3. Osoby, które wykazały zainteresowanie treściami na blogu, otrzymują reklamy ofert Stena Line dopasowane do ich preferencji.

 

 

 

 

 

EFEKTY

Pozyskanie ruchu na bloga 

52 % ruchu na blogu pochodzi z kampanii -> 56 gr – koszt klika

EFEKTY: Rozważanie

0,31% CTR w kampanii remarketingowej po wizycie na blogu

+41% r/r czytelników bloga przekierowanych na strony ofert

EFEKTY: Geografia

93% vs 77% – Udział wizyt spoza województwa pomorskiego; kampania vs cały ruch

Wpływ na sprzedaż:

ROAS* 660%

* średnia wartość koszyka / koszt transakcji dokonanej przez osobę, która miała styczność z kampanią (CPA)

PODSUMOWANIE

Dzięki kampanii została podwojona ilość czytelników bloga Stenariusz Podróży. 35% z nich wykazało zaangażowanie polegające na przeczytaniu całego artykułu. Rzeczywisty wpływ na sprzedaż jest zapewne większy, gdyż większość ruchu pozyskiwanego na bloga pochodzi z urządzeń mobilnych.

Użytkownicy dokonujący transakcji na innym urządzeniu lub po upływie 90 dni (post-click) lub 7 dni (post-view) są poza zliczonymi transakcjami.


Artykuł jest fragmentem Casebooka E-commerce Grupy Roboczej E-commerce, którego premiera miała miejsce w styczniu 2020r. Publikacja stanowi zbiór 8 case studies kampanii e-commerce i jest dostępna bezpłatnie w formacie PDF.

POBIERZ

Czytaj także

Patronat: Konferencja #DataDrivenDOOH już 28 listopada

Patronat: Konferencja #DataDrivenDOOH już 28 listopada

#DataDrivenDOOH to najważniejsze wydarzenie 2023 roku dotyczące rozwoju cyfrowego OOH i jego widowni. Pomiary, definicje, standardy – a wszystko podane w atrakcyjnej formie przez najlepszych ekspertów. W tym roku będziemy rozmawiać o tym, jak w kontekście tego młodego medium definiować i parametryzować widownię – aby spełniać oczekiwania naszych klientów z jednej strony i być pełnoprawnym członkiem cross-mediowego świata reklamy z drugiej. IAB Polska objął konferencję patronatem honorowym.

Ogłaszamy aż 62 nominacje do nagród IAB MIXX Awards 2023

Ogłaszamy aż 62 nominacje do nagród IAB MIXX Awards 2023

Jury IAB MIXX Awards po ocenie 224 zgłoszeń wyłoniło listę nominacji do nagród za najlepsze wykorzystanie środowiska cyfrowego w kampaniach reklamowych. Laureaci zostaną ogłoszeni podczas uroczystej gali 5 grudnia. W tym roku – o złote, srebrne i brązowe statuetki – w 16 kategoriach konkursowych ubiega się 45 kampanii, które uzyskały 62 nominacje do nagród.