Goodbye „last click” – jak analiza ścieżki konwersji i wdrożenie modelu atrybucyjnego poprawiło wyniki programu sprzedażowego
Branża: Dom i wnętrze Czas trwania: Działania ciągłe od VII 2017 Klient: Home&You Agencja: Trade Tracker.com Wprowadzenie: home&you jest jedną z najbardziej lubianych polskich marek z kategorii Dom i wnętrze. Działania marketingowe online optymalizowane są w oparciu o ich efektywność.
CEL
1. Osiągnięcie dynamiki wzrostu min. 30% 2. Dywersyfikacja źródeł pozyskiwania sprzedaży 3. Zwiększanie zasięgu komunikacji – dotarcie do nowych użytkowników 4. Utrzymanie zaangażowania kluczowych kanałów: mailingów i stron rabatowych
ZAŁOŻENIA
1. Wprowadzenie Niestandardowego modelu atrybucji z uwzględnieniem Pozycji (Model Pozycyjny) i Rodzaju Strony. 2. Nadanie wysokiego priorytetu bazom mailingowym i witrynom z kategorii Strony rabatowe – zidentyfikowanym jako kanały szczególnie skutecznie wspierające cele programu. 3. Uwzględnienie wyjątków dla partnerów typu cashback.
EFEKTY
Dywersyfikacja narzędzi Wykorzystanie efektywnych „dniówek” portalowych rozliczanych w modelu CPS -> Wzrost eCPC porównywarek produktowych Pozyskiwanie nowych użytkowników poprzez działania programatyczne look-a-like -> 8x wzrost ruchu z blogów
EFEKTY: Blogi
60% – Wzrost liczby aktywnych blogerów 830% – Wzrost ruchu ze stron z kategorii* * Q4 2017 vs Q4 2018
REZULTATY: eCPC
WZROST OBROTU
2018 (y/y): +33% Q4 2018* +69% * W stosunku do Q4 2017
PODSUMOWANIE
Wdrożenie Realnej Atrybucji w programie sprzedażowym home&you pozwala na stabilny rozwój programu w oparciu o budowanie złożonego, różnorodnego pod kątem źródeł ruchu i wykorzystywanych narzędzi, programu. Podział prowizji Revenue Share gwarantuje bezpieczeństwo budżetu reklamowego Klienta oraz możliwość włączenia do programu wydawców inicjujących transakcje (display, programmatic, kontent). Dotarcie do nowych użytkowników zwiększa skalę sprzedaży i zarobek wszystkich zaangażowanych w jej wygenerowanie wydawców.
Artykuł jest fragmentem Casebooka E-commerce Grupy Roboczej E-commerce, którego premiera miała miejsce w styczniu 2020r. Publikacja stanowi zbiór 8 case studies kampanii e-commerce i jest dostępna bezpłatnie w formacie PDF.