Casebook E-commerce: TradeTracker dla Home&You

01/31/2020
Artykuł z publikacji Grupy Roboczej IAB Polska CASEBOOK E-commerce opisuje kampanię TradeTracker dla Home&You

Goodbye „last click” – jak analiza ścieżki konwersji i wdrożenie modelu atrybucyjnego poprawiło wyniki programu sprzedażowego

Branża: Dom i wnętrze Czas trwania: Działania ciągłe od VII 2017 Klient: Home&You Agencja: Trade Tracker.com Wprowadzenie: home&you jest jedną z najbardziej lubianych polskich marek z kategorii Dom i wnętrze. Działania marketingowe online optymalizowane są w oparciu o ich efektywność.

CEL

1. Osiągnięcie dynamiki wzrostu min. 30% 2. Dywersyfikacja źródeł pozyskiwania sprzedaży 3. Zwiększanie zasięgu komunikacji – dotarcie do nowych użytkowników 4. Utrzymanie zaangażowania kluczowych kanałów: mailingów i stron rabatowych

ZAŁOŻENIA

1. Wprowadzenie Niestandardowego modelu atrybucji z uwzględnieniem Pozycji (Model Pozycyjny) i Rodzaju Strony. 2. Nadanie wysokiego priorytetu bazom mailingowym i witrynom z kategorii Strony rabatowe – zidentyfikowanym jako kanały szczególnie skutecznie wspierające cele programu. 3. Uwzględnienie wyjątków dla partnerów typu cashback.

EFEKTY

Dywersyfikacja narzędzi Wykorzystanie efektywnych „dniówek” portalowych rozliczanych w modelu CPS -> Wzrost eCPC porównywarek produktowych Pozyskiwanie nowych użytkowników poprzez działania programatyczne look-a-like -> 8x wzrost ruchu z blogów

EFEKTY: Blogi

60% –  Wzrost liczby aktywnych blogerów 830% – Wzrost ruchu ze stron z kategorii* * Q4 2017 vs Q4 2018

REZULTATY: eCPC

WZROST OBROTU

2018 (y/y): +33% Q4 2018* +69% * W stosunku do Q4 2017

PODSUMOWANIE

Wdrożenie Realnej Atrybucji w programie sprzedażowym home&you pozwala na stabilny rozwój programu w oparciu o budowanie złożonego, różnorodnego pod kątem źródeł ruchu i wykorzystywanych narzędzi, programu. Podział prowizji Revenue Share gwarantuje bezpieczeństwo budżetu reklamowego Klienta oraz możliwość włączenia do programu wydawców inicjujących transakcje (display, programmatic, kontent). Dotarcie do nowych użytkowników zwiększa skalę sprzedaży i zarobek wszystkich zaangażowanych w jej wygenerowanie wydawców.


Artykuł jest fragmentem Casebooka E-commerce Grupy Roboczej E-commerce, którego premiera miała miejsce w styczniu 2020r. Publikacja stanowi  zbiór 8 case studies kampanii e-commerce i jest dostępna bezpłatnie w formacie PDF.

POBIERZ

Czytaj także

Raport „Social Media 2025” już dostępny

Raport „Social Media 2025” już dostępny

Czy wciąż mamy do czynienia z duopolem w polskich social mediach? Jaka jest charakterystyka użytkowników poszczególnych platform i jaką strategię reklamową warto obrać, aby dotrzeć do konkretnych grup odbiorców? Do rąk czytelników trafiła trzecia edycja raportu „Social media 2025”, dostarczająca wyczerpujących danych na temat rodzimego rynku mediów społecznościowych.

Najważniejszy coroczny raport branży digital już dostępny!

Najważniejszy coroczny raport branży digital już dostępny!

Podsumowanie kluczowych wydarzeń i trendów minionego roku oraz prognozy na rok 2025 znajdziesz w opublikowanym właśnie Raporcie Strategicznym Internet 2024/202025 – najważniejszym corocznym podsumowaniu polskiej branży digital. Raport dostępny jest jako serwis www oraz klasyczny PDF.