Casebook E-commerce: TradeTracker dla Home&You

01/31/2020
Artykuł z publikacji Grupy Roboczej IAB Polska CASEBOOK E-commerce opisuje kampanię TradeTracker dla Home&You

Goodbye „last click” – jak analiza ścieżki konwersji i wdrożenie modelu atrybucyjnego poprawiło wyniki programu sprzedażowego

Branża: Dom i wnętrze Czas trwania: Działania ciągłe od VII 2017 Klient: Home&You Agencja: Trade Tracker.com Wprowadzenie: home&you jest jedną z najbardziej lubianych polskich marek z kategorii Dom i wnętrze. Działania marketingowe online optymalizowane są w oparciu o ich efektywność.

CEL

1. Osiągnięcie dynamiki wzrostu min. 30% 2. Dywersyfikacja źródeł pozyskiwania sprzedaży 3. Zwiększanie zasięgu komunikacji – dotarcie do nowych użytkowników 4. Utrzymanie zaangażowania kluczowych kanałów: mailingów i stron rabatowych

ZAŁOŻENIA

1. Wprowadzenie Niestandardowego modelu atrybucji z uwzględnieniem Pozycji (Model Pozycyjny) i Rodzaju Strony. 2. Nadanie wysokiego priorytetu bazom mailingowym i witrynom z kategorii Strony rabatowe – zidentyfikowanym jako kanały szczególnie skutecznie wspierające cele programu. 3. Uwzględnienie wyjątków dla partnerów typu cashback.

EFEKTY

Dywersyfikacja narzędzi Wykorzystanie efektywnych „dniówek” portalowych rozliczanych w modelu CPS -> Wzrost eCPC porównywarek produktowych Pozyskiwanie nowych użytkowników poprzez działania programatyczne look-a-like -> 8x wzrost ruchu z blogów

EFEKTY: Blogi

60% –  Wzrost liczby aktywnych blogerów 830% – Wzrost ruchu ze stron z kategorii* * Q4 2017 vs Q4 2018

REZULTATY: eCPC

WZROST OBROTU

2018 (y/y): +33% Q4 2018* +69% * W stosunku do Q4 2017

PODSUMOWANIE

Wdrożenie Realnej Atrybucji w programie sprzedażowym home&you pozwala na stabilny rozwój programu w oparciu o budowanie złożonego, różnorodnego pod kątem źródeł ruchu i wykorzystywanych narzędzi, programu. Podział prowizji Revenue Share gwarantuje bezpieczeństwo budżetu reklamowego Klienta oraz możliwość włączenia do programu wydawców inicjujących transakcje (display, programmatic, kontent). Dotarcie do nowych użytkowników zwiększa skalę sprzedaży i zarobek wszystkich zaangażowanych w jej wygenerowanie wydawców.


Artykuł jest fragmentem Casebooka E-commerce Grupy Roboczej E-commerce, którego premiera miała miejsce w styczniu 2020r. Publikacja stanowi  zbiór 8 case studies kampanii e-commerce i jest dostępna bezpłatnie w formacie PDF.

POBIERZ

Czytaj także

IAB Tech Lab wprowadza Trusted Server – otwarte oprogramowanie dla wydawców

IAB Tech Lab wprowadza Trusted Server – otwarte oprogramowanie dla wydawców

IAB Tech Lab, globalna organizacja opracowująca standardy technologiczne dla reklamy cyfrowej, wprowadziła Trusted Server – otwarty framework do zarządzania reklamami po stronie serwera. Rozwiązanie to pozwala wydawcom na odzyskanie pełnej kontroli nad monetyzacją reklamową w obliczu coraz bardziej restrykcyjnych ograniczeń wprowadzanych przez przeglądarki internetowe.

Konkurs DOBROSTARS pod patronatem IAB Polska

Konkurs DOBROSTARS pod patronatem IAB Polska

IAA Polska wraz uczestnikami programu liderskiego Marketing Masterminds organizuje konkurs DOBROSTARS, w którym wyróżnione zostaną najlepsze praktyki wspierające zdrowie psychiczne, fizyczne i dobre samopoczucie pracowników. Inicjatywę wspierają największe organizacje branżowe: IAB Polska oraz Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR, które objęły patronat nad konkursem.

SEO Vibes Summit ‘25 pod patronatem IAB

SEO Vibes Summit ‘25 pod patronatem IAB

Już po raz 5. WhitePress organizuje SEO Vibes Summit – jedną z najważniejszych konferencji branży SEO i content marketingu w Europie. Tym razem konferencja odbędzie się w Zakopanem w dniach 27-31 maja. Wydarzenie posiada patronat honorowy IAB Polska.