Casebook E-commerce: TradeTracker dla Home&You

01/31/2020
Artykuł z publikacji Grupy Roboczej IAB Polska CASEBOOK E-commerce opisuje kampanię TradeTracker dla Home&You

Goodbye „last click” – jak analiza ścieżki konwersji i wdrożenie modelu atrybucyjnego poprawiło wyniki programu sprzedażowego

Branża: Dom i wnętrze Czas trwania: Działania ciągłe od VII 2017 Klient: Home&You Agencja: Trade Tracker.com Wprowadzenie: home&you jest jedną z najbardziej lubianych polskich marek z kategorii Dom i wnętrze. Działania marketingowe online optymalizowane są w oparciu o ich efektywność.

CEL

1. Osiągnięcie dynamiki wzrostu min. 30% 2. Dywersyfikacja źródeł pozyskiwania sprzedaży 3. Zwiększanie zasięgu komunikacji – dotarcie do nowych użytkowników 4. Utrzymanie zaangażowania kluczowych kanałów: mailingów i stron rabatowych

ZAŁOŻENIA

1. Wprowadzenie Niestandardowego modelu atrybucji z uwzględnieniem Pozycji (Model Pozycyjny) i Rodzaju Strony. 2. Nadanie wysokiego priorytetu bazom mailingowym i witrynom z kategorii Strony rabatowe – zidentyfikowanym jako kanały szczególnie skutecznie wspierające cele programu. 3. Uwzględnienie wyjątków dla partnerów typu cashback.

EFEKTY

Dywersyfikacja narzędzi Wykorzystanie efektywnych „dniówek” portalowych rozliczanych w modelu CPS -> Wzrost eCPC porównywarek produktowych Pozyskiwanie nowych użytkowników poprzez działania programatyczne look-a-like -> 8x wzrost ruchu z blogów

EFEKTY: Blogi

60% –  Wzrost liczby aktywnych blogerów 830% – Wzrost ruchu ze stron z kategorii* * Q4 2017 vs Q4 2018

REZULTATY: eCPC

WZROST OBROTU

2018 (y/y): +33% Q4 2018* +69% * W stosunku do Q4 2017

PODSUMOWANIE

Wdrożenie Realnej Atrybucji w programie sprzedażowym home&you pozwala na stabilny rozwój programu w oparciu o budowanie złożonego, różnorodnego pod kątem źródeł ruchu i wykorzystywanych narzędzi, programu. Podział prowizji Revenue Share gwarantuje bezpieczeństwo budżetu reklamowego Klienta oraz możliwość włączenia do programu wydawców inicjujących transakcje (display, programmatic, kontent). Dotarcie do nowych użytkowników zwiększa skalę sprzedaży i zarobek wszystkich zaangażowanych w jej wygenerowanie wydawców.


Artykuł jest fragmentem Casebooka E-commerce Grupy Roboczej E-commerce, którego premiera miała miejsce w styczniu 2020r. Publikacja stanowi  zbiór 8 case studies kampanii e-commerce i jest dostępna bezpłatnie w formacie PDF.

POBIERZ

Czytaj także

Raport IAB Europe z badania opinii na temat retail media

Raport IAB Europe z badania opinii na temat retail media

Aby zrozumieć status retail media w Europie, zarówno po stronie kupujących, jak i sprzedających, Grupa Robocza Retail Media IAB Europe zrealizowała ankietę Attitudes to Retail Media – badanie, które dostarcza branżowy punkt odniesienia dla wdrażania retail media, barier i obszarów wzrostu.