Casebook E-commerce: TradeTracker dla Home&You

01/31/2020
Artykuł z publikacji Grupy Roboczej IAB Polska CASEBOOK E-commerce opisuje kampanię TradeTracker dla Home&You

Goodbye „last click” – jak analiza ścieżki konwersji i wdrożenie modelu atrybucyjnego poprawiło wyniki programu sprzedażowego

Branża: Dom i wnętrze Czas trwania: Działania ciągłe od VII 2017 Klient: Home&You Agencja: Trade Tracker.com Wprowadzenie: home&you jest jedną z najbardziej lubianych polskich marek z kategorii Dom i wnętrze. Działania marketingowe online optymalizowane są w oparciu o ich efektywność.

CEL

1. Osiągnięcie dynamiki wzrostu min. 30% 2. Dywersyfikacja źródeł pozyskiwania sprzedaży 3. Zwiększanie zasięgu komunikacji – dotarcie do nowych użytkowników 4. Utrzymanie zaangażowania kluczowych kanałów: mailingów i stron rabatowych

ZAŁOŻENIA

1. Wprowadzenie Niestandardowego modelu atrybucji z uwzględnieniem Pozycji (Model Pozycyjny) i Rodzaju Strony. 2. Nadanie wysokiego priorytetu bazom mailingowym i witrynom z kategorii Strony rabatowe – zidentyfikowanym jako kanały szczególnie skutecznie wspierające cele programu. 3. Uwzględnienie wyjątków dla partnerów typu cashback.

EFEKTY

Dywersyfikacja narzędzi Wykorzystanie efektywnych „dniówek” portalowych rozliczanych w modelu CPS -> Wzrost eCPC porównywarek produktowych Pozyskiwanie nowych użytkowników poprzez działania programatyczne look-a-like -> 8x wzrost ruchu z blogów

EFEKTY: Blogi

60% –  Wzrost liczby aktywnych blogerów 830% – Wzrost ruchu ze stron z kategorii* * Q4 2017 vs Q4 2018

REZULTATY: eCPC

WZROST OBROTU

2018 (y/y): +33% Q4 2018* +69% * W stosunku do Q4 2017

PODSUMOWANIE

Wdrożenie Realnej Atrybucji w programie sprzedażowym home&you pozwala na stabilny rozwój programu w oparciu o budowanie złożonego, różnorodnego pod kątem źródeł ruchu i wykorzystywanych narzędzi, programu. Podział prowizji Revenue Share gwarantuje bezpieczeństwo budżetu reklamowego Klienta oraz możliwość włączenia do programu wydawców inicjujących transakcje (display, programmatic, kontent). Dotarcie do nowych użytkowników zwiększa skalę sprzedaży i zarobek wszystkich zaangażowanych w jej wygenerowanie wydawców.


Artykuł jest fragmentem Casebooka E-commerce Grupy Roboczej E-commerce, którego premiera miała miejsce w styczniu 2020r. Publikacja stanowi  zbiór 8 case studies kampanii e-commerce i jest dostępna bezpłatnie w formacie PDF.

POBIERZ

Czytaj także

Patronat IAB Polska: Konferencja WE!RE Influencers & WE!RE Gamers vol. 4 już 10 kwietnia

Patronat IAB Polska: Konferencja WE!RE Influencers & WE!RE Gamers vol. 4 już 10 kwietnia

WE!RE Fantasy organizuje czwartą już edycję konferencji online WE!RE Influencers & Gamers Marketing Talks poświęconej influencer marketingowi i gamingowi. Wydarzenie skupi się na trendach, które wyraźnie zarysowały się w pierwszym kwartale 2024 roku i stanowią mocny fundament predykcji, na których warto opierać strategie marketingowe i komunikacyjne.

Patronat IAB Polska: Legaltech Forum 11 kwietnia w Warszawie

Patronat IAB Polska: Legaltech Forum 11 kwietnia w Warszawie

Perspektywy rozwoju rynku legal tech w Polsce, sztuczna inteligencja (AI) w kancelarii prawnej oraz nowe regulacje prawne związane z prawem nowych technologii – to tematy przewodnie #LegalTech Forum 2024! IAB Polska został patronem honorowym wydarzenia.