Casebook E-commerce: Resolution dla branży fashion

02/24/2020
Jak skutecznie zwiększać sprzedaż w e-commerce?
Branża: Fashion
Czas trwania: 13.12.2018 – 17.12.2018 i 27.09.2019 – 1.10.2019
Klient z branży Fashion
Agencja: Resolution

 

WPROWADZENIE

Porównanie dwóch kampanii promocyjnych kluczowego klienta z branży Fashion

CEL

1. Wzrost ilości zamówień
2. Zwiększenie ROAS
3. Wzrost wartości sprzedaży

ZASTOSOWANA STRATEGIA DZIAŁANIA

1. Klientocentryczność – wykorzystanie promocji, atrakcyjnej dla odbiorcy, jako głównego drivera sprzedaży.

2. Wykorzystanie długofalowej współpracy z reklamodawcą do stworzenia precyzyjnych segmentów w obszarze grup dotarcia.

3. Rzetelne porównanie atrakcyjności ofert promocyjnych pozwalające oszacować stosunek nakładów finansowych do możliwości wygenerowanych zysków dla klienta.

4. Spójne wykorzystanie możliwości optymalizacji działań w obszarach Google oraz Facebook do generowania sprzedaży.

PORÓWNANIE PROMOCJI 2018 vs 2019

2018 —-> 4 produkt za 1zł
Użytkownik otrzymuje produkt w dużo niższej cenie jeśli dokona jednorazowo dużych zakupów

2019 —-> Drugi produkt w prezencie
Użytkownik otrzymuje drugi produkt gratis

EFEKTY

Google 2018 vs 2019
CTR + 3%
ORDERS + 150%
ROAS + 49%
* Q4 2018 vs Q4 2019

Facebook 2018 vs 2019
CTR + 531%
ORDERS + 1000%
ROAS + 7292%
* Q4 2018 vs Q4 2019

PODSUMOWANIE

Kampania dowodzi wpływu odpowiedniego komunikatu i oferty na efekt sprzedażowy.

Promocje to jedno z narzędzi do skutecznego zwiększania sprzedaży we-commerce. To również koszt wynikający z rezygnacji z części marży. Należy brać gopod uwagę w strategii mediowej, kalkulując spadek marżowości w okresie promocji oraz wzrost całkowitej wartości sprzedaży uwzględniając w tym rachunku również korzyści z oszczędności mediowych spowodowane wyższą konwersyjnością.

W kanałach rozliczanych efektywnościowo rekomendujemy dywersyfikację stawek na okresy z promocjami i poza nimi. Dzięki temu uzyskujemy dużo niższy koszt mediowy konwersji.

Akcje promocyjne muszą stanowić przemyślany element strategii marki, biznesu ale i działań mediowych.


Artykuł jest fragmentem Casebooka E-commerce Grupy Roboczej E-commerce, którego premiera miała miejsce w styczniu 2020r. Publikacja stanowi zbiór 8 case studies kampanii e-commerce i jest dostępna bezpłatnie w formacie PDF.

 

Czytaj także

Raport IAB Europe z badania opinii na temat retail media

Raport IAB Europe z badania opinii na temat retail media

Aby zrozumieć status retail media w Europie, zarówno po stronie kupujących, jak i sprzedających, Grupa Robocza Retail Media IAB Europe zrealizowała ankietę Attitudes to Retail Media – badanie, które dostarcza branżowy punkt odniesienia dla wdrażania retail media, barier i obszarów wzrostu.