Casebook E-commerce: Resolution dla branży fashion

02/24/2020
Jak skutecznie zwiększać sprzedaż w e-commerce?
Branża: Fashion
Czas trwania: 13.12.2018 – 17.12.2018 i 27.09.2019 – 1.10.2019
Klient z branży Fashion
Agencja: Resolution

 

WPROWADZENIE

Porównanie dwóch kampanii promocyjnych kluczowego klienta z branży Fashion

CEL

1. Wzrost ilości zamówień
2. Zwiększenie ROAS
3. Wzrost wartości sprzedaży

ZASTOSOWANA STRATEGIA DZIAŁANIA

1. Klientocentryczność – wykorzystanie promocji, atrakcyjnej dla odbiorcy, jako głównego drivera sprzedaży.

2. Wykorzystanie długofalowej współpracy z reklamodawcą do stworzenia precyzyjnych segmentów w obszarze grup dotarcia.

3. Rzetelne porównanie atrakcyjności ofert promocyjnych pozwalające oszacować stosunek nakładów finansowych do możliwości wygenerowanych zysków dla klienta.

4. Spójne wykorzystanie możliwości optymalizacji działań w obszarach Google oraz Facebook do generowania sprzedaży.

PORÓWNANIE PROMOCJI 2018 vs 2019

2018 —-> 4 produkt za 1zł
Użytkownik otrzymuje produkt w dużo niższej cenie jeśli dokona jednorazowo dużych zakupów

2019 —-> Drugi produkt w prezencie
Użytkownik otrzymuje drugi produkt gratis

EFEKTY

Google 2018 vs 2019
CTR + 3%
ORDERS + 150%
ROAS + 49%
* Q4 2018 vs Q4 2019

Facebook 2018 vs 2019
CTR + 531%
ORDERS + 1000%
ROAS + 7292%
* Q4 2018 vs Q4 2019

PODSUMOWANIE

Kampania dowodzi wpływu odpowiedniego komunikatu i oferty na efekt sprzedażowy.

Promocje to jedno z narzędzi do skutecznego zwiększania sprzedaży we-commerce. To również koszt wynikający z rezygnacji z części marży. Należy brać gopod uwagę w strategii mediowej, kalkulując spadek marżowości w okresie promocji oraz wzrost całkowitej wartości sprzedaży uwzględniając w tym rachunku również korzyści z oszczędności mediowych spowodowane wyższą konwersyjnością.

W kanałach rozliczanych efektywnościowo rekomendujemy dywersyfikację stawek na okresy z promocjami i poza nimi. Dzięki temu uzyskujemy dużo niższy koszt mediowy konwersji.

Akcje promocyjne muszą stanowić przemyślany element strategii marki, biznesu ale i działań mediowych.


Artykuł jest fragmentem Casebooka E-commerce Grupy Roboczej E-commerce, którego premiera miała miejsce w styczniu 2020r. Publikacja stanowi zbiór 8 case studies kampanii e-commerce i jest dostępna bezpłatnie w formacie PDF.

 

Czytaj także

Przewodnik po sztucznej inteligencji 2024. Nowa publikacja IAB Polska

Przewodnik po sztucznej inteligencji 2024. Nowa publikacja IAB Polska

Zapraszamy do pobrania Przewodnika po sztucznej inteligencji 2024 przygotowanego przez ekspertów z Grupy Roboczej AI IAB Polska. Publikacja zawiera praktyczne porady dotyczące wdrożenia AI w firmie pod kątem  działań marketingowych. Publikacja dostępna jest w dwóch wersjach – jako interaktywny dokument online oraz klasyczny pdf.

Patronat IAB: 18. CYBERSEC CEE EXPO & FORUM już w czerwcu

Patronat IAB: 18. CYBERSEC CEE EXPO & FORUM już w czerwcu

CYBERSEC CEE EXPO & FORUM to kluczowe i jedyne w swoim rodzaju wydarzenie dotyczące cyberbezpieczeństwa w Europie. Od 2015 roku CYBERSEC zapewnia przestrzeń do wymiany poglądów, dyskusji i prezentacji dotyczących największych wyzwań stojących nie tylko przed społeczeństwem, ale i światem wirtualnym. IAB Polska po raz kolejny objął patronat honorowy nad wydarzeniem.