Czas trwania: 13.12.2018 – 17.12.2018 i 27.09.2019 – 1.10.2019
Klient z branży Fashion
Agencja: Resolution
WPROWADZENIE
Porównanie dwóch kampanii promocyjnych kluczowego klienta z branży Fashion
CEL
1. Wzrost ilości zamówień
2. Zwiększenie ROAS
3. Wzrost wartości sprzedaży
ZASTOSOWANA STRATEGIA DZIAŁANIA
1. Klientocentryczność – wykorzystanie promocji, atrakcyjnej dla odbiorcy, jako głównego drivera sprzedaży.
2. Wykorzystanie długofalowej współpracy z reklamodawcą do stworzenia precyzyjnych segmentów w obszarze grup dotarcia.
3. Rzetelne porównanie atrakcyjności ofert promocyjnych pozwalające oszacować stosunek nakładów finansowych do możliwości wygenerowanych zysków dla klienta.
4. Spójne wykorzystanie możliwości optymalizacji działań w obszarach Google oraz Facebook do generowania sprzedaży.
PORÓWNANIE PROMOCJI 2018 vs 2019
2018 —-> 4 produkt za 1zł
Użytkownik otrzymuje produkt w dużo niższej cenie jeśli dokona jednorazowo dużych zakupów
2019 —-> Drugi produkt w prezencie
Użytkownik otrzymuje drugi produkt gratis
EFEKTY
Google 2018 vs 2019
CTR + 3%
ORDERS + 150%
ROAS + 49%
* Q4 2018 vs Q4 2019
Facebook 2018 vs 2019
CTR + 531%
ORDERS + 1000%
ROAS + 7292%
* Q4 2018 vs Q4 2019
PODSUMOWANIE
Kampania dowodzi wpływu odpowiedniego komunikatu i oferty na efekt sprzedażowy.
Promocje to jedno z narzędzi do skutecznego zwiększania sprzedaży we-commerce. To również koszt wynikający z rezygnacji z części marży. Należy brać gopod uwagę w strategii mediowej, kalkulując spadek marżowości w okresie promocji oraz wzrost całkowitej wartości sprzedaży uwzględniając w tym rachunku również korzyści z oszczędności mediowych spowodowane wyższą konwersyjnością.
W kanałach rozliczanych efektywnościowo rekomendujemy dywersyfikację stawek na okresy z promocjami i poza nimi. Dzięki temu uzyskujemy dużo niższy koszt mediowy konwersji.
Akcje promocyjne muszą stanowić przemyślany element strategii marki, biznesu ale i działań mediowych.
Artykuł jest fragmentem Casebooka E-commerce Grupy Roboczej E-commerce, którego premiera miała miejsce w styczniu 2020r. Publikacja stanowi zbiór 8 case studies kampanii e-commerce i jest dostępna bezpłatnie w formacie PDF.