Casebook E-commerce: Cube Group dla branży Delivery Food

03/04/2020
Wykorzystanie Customer Data Platform i Machine Learningu w generowaniu wzrostu sprzedaży
Klient z branży: Food Delivery
Czas trwania: kampania ciągła
Agencja: Cube Group

WPROWADZENIE

Klienci korzystający z usługi dostawy jedzenia są zmęczeni jednakowymi informacjami o ofercie i promocjach. Dostają je każdego dnia z różnych źródeł. Najlepszym sposobem zainteresowania ich i przywiązania jest kierowanie do nich komunikatów odpowiadających ich zwyczajom i potrzebom. Budowa CDP, pełne poznanie użytkownika i wykorzystanie uczenia maszynowego to w przypadku branży food delivery recepta na spersonalizowaną i maksymalnie efektywną komunikację z klientami oraz wzrost sprzedaży

CEL

Zwiększenie sprzedaży na obecnych klientach dzięki analizie danych oraz kierowaniu komunikacji:

1. do właściwej osoby
2. we właściwym czasie
3. i z właściwym przekazem

ZAŁOŻENIA

1. Budowa dedykowanej Customer Data Platform z pełnymi danymi o klientach (wśród nich znalazły się m.in. daty zamówień, wartość koszyka, zamawiany produkt, promocje, z których klient do tej pory korzystał, godzina zamawiania). Dane zostały zebrane z różnych źródeł (m.in. systemów marketingowych), oczyszczone i ujednolicone, a następnie połączone w jeden profil użytkownika (obraz 360˚).

2. W kolejnym kroku wykorzystaliśmy Machine Learning, aby wdrożyć strategię maksymalnie spersonalizowanej komunikacji (mail, sms) – z ofertą dopasowaną do preferencji klienta i wysłaną w czasie, gdy jest największe prawdopodobieństwo, że klient zareaguje na reklamę.

3. Dysponując zaawansowanymi danymi i najskuteczniejszym algorytmem ML, podzieliliśmy klientów na segmenty, zależne od ich ulubionych promocji oraz produktów, i wysyłaliśmy im spersonalizowane mailingi (32 tys.) i SMS-y (30 tys.).

EFEKTY

19% – wzrost wartości transakcji w porównaniu ze standardową, niespersonalizowaną wysyłką
115% – wzrost CTR w działaniach SMS
22%  – wzrost Open Rate dzięki spersonalizoanym mailingom

647% ROI – zwrot inwestycji z CDP po 3 miesiącach – spadek kosztów konwersji
– 35%  spadek kosztów konwersji

PODSUMOWANIE

Branża Food Delivery jest bardzo konkurencyjna. Żeby się wyróżnić i zdobyć uwagę klienta, trzeba bardzo dobrze go poznać. Dlatego kluczowe jest zgromadzenie danych na jego temat. Realizując kampanię, wykorzystaliśmy do tego celu zaawansowane narzędzia do gromadzenia, porządkowania, segmentacji i analityki.

W efekcie mogliśmy kierować do użytkowników maksymalnie spersonalizowane i dopasowane do ich potrzeb komunikaty. W przypadku food delivery zdecydowanie najlepiej sprawdziła się personalizacja czasu komunikacji i dostosowywanie go do preferencji użytkownika i indywidualnej częstotliwości zamówień. To kiedy klient dostawał informację o ofercie, było kluczowe dla konwersji.


Artykuł jest fragmentem Casebooka E-commerce Grupy Roboczej E-commerce, którego premiera miała miejsce w styczniu 2020r. Publikacja stanowi zbiór 8 case studies kampanii e-commerce i jest dostępna bezpłatnie w formacie PDF.

 

Czytaj także

Raport „Social Media 2025” już dostępny

Raport „Social Media 2025” już dostępny

Czy wciąż mamy do czynienia z duopolem w polskich social mediach? Jaka jest charakterystyka użytkowników poszczególnych platform i jaką strategię reklamową warto obrać, aby dotrzeć do konkretnych grup odbiorców? Do rąk czytelników trafiła trzecia edycja raportu „Social media 2025”, dostarczająca wyczerpujących danych na temat rodzimego rynku mediów społecznościowych.

Najważniejszy coroczny raport branży digital już dostępny!

Najważniejszy coroczny raport branży digital już dostępny!

Podsumowanie kluczowych wydarzeń i trendów minionego roku oraz prognozy na rok 2025 znajdziesz w opublikowanym właśnie Raporcie Strategicznym Internet 2024/202025 – najważniejszym corocznym podsumowaniu polskiej branży digital. Raport dostępny jest jako serwis www oraz klasyczny PDF.