Casebook E-commerce: Cube Group dla branży Delivery Food

03/04/2020
Wykorzystanie Customer Data Platform i Machine Learningu w generowaniu wzrostu sprzedaży
Klient z branży: Food Delivery
Czas trwania: kampania ciągła
Agencja: Cube Group

WPROWADZENIE

Klienci korzystający z usługi dostawy jedzenia są zmęczeni jednakowymi informacjami o ofercie i promocjach. Dostają je każdego dnia z różnych źródeł. Najlepszym sposobem zainteresowania ich i przywiązania jest kierowanie do nich komunikatów odpowiadających ich zwyczajom i potrzebom. Budowa CDP, pełne poznanie użytkownika i wykorzystanie uczenia maszynowego to w przypadku branży food delivery recepta na spersonalizowaną i maksymalnie efektywną komunikację z klientami oraz wzrost sprzedaży

CEL

Zwiększenie sprzedaży na obecnych klientach dzięki analizie danych oraz kierowaniu komunikacji:

1. do właściwej osoby
2. we właściwym czasie
3. i z właściwym przekazem

ZAŁOŻENIA

1. Budowa dedykowanej Customer Data Platform z pełnymi danymi o klientach (wśród nich znalazły się m.in. daty zamówień, wartość koszyka, zamawiany produkt, promocje, z których klient do tej pory korzystał, godzina zamawiania). Dane zostały zebrane z różnych źródeł (m.in. systemów marketingowych), oczyszczone i ujednolicone, a następnie połączone w jeden profil użytkownika (obraz 360˚).

2. W kolejnym kroku wykorzystaliśmy Machine Learning, aby wdrożyć strategię maksymalnie spersonalizowanej komunikacji (mail, sms) – z ofertą dopasowaną do preferencji klienta i wysłaną w czasie, gdy jest największe prawdopodobieństwo, że klient zareaguje na reklamę.

3. Dysponując zaawansowanymi danymi i najskuteczniejszym algorytmem ML, podzieliliśmy klientów na segmenty, zależne od ich ulubionych promocji oraz produktów, i wysyłaliśmy im spersonalizowane mailingi (32 tys.) i SMS-y (30 tys.).

EFEKTY

19% – wzrost wartości transakcji w porównaniu ze standardową, niespersonalizowaną wysyłką
115% – wzrost CTR w działaniach SMS
22%  – wzrost Open Rate dzięki spersonalizoanym mailingom

647% ROI – zwrot inwestycji z CDP po 3 miesiącach – spadek kosztów konwersji
– 35%  spadek kosztów konwersji

PODSUMOWANIE

Branża Food Delivery jest bardzo konkurencyjna. Żeby się wyróżnić i zdobyć uwagę klienta, trzeba bardzo dobrze go poznać. Dlatego kluczowe jest zgromadzenie danych na jego temat. Realizując kampanię, wykorzystaliśmy do tego celu zaawansowane narzędzia do gromadzenia, porządkowania, segmentacji i analityki.

W efekcie mogliśmy kierować do użytkowników maksymalnie spersonalizowane i dopasowane do ich potrzeb komunikaty. W przypadku food delivery zdecydowanie najlepiej sprawdziła się personalizacja czasu komunikacji i dostosowywanie go do preferencji użytkownika i indywidualnej częstotliwości zamówień. To kiedy klient dostawał informację o ofercie, było kluczowe dla konwersji.


Artykuł jest fragmentem Casebooka E-commerce Grupy Roboczej E-commerce, którego premiera miała miejsce w styczniu 2020r. Publikacja stanowi zbiór 8 case studies kampanii e-commerce i jest dostępna bezpłatnie w formacie PDF.

 

Czytaj także

Raport IAB Europe z badania opinii na temat retail media

Raport IAB Europe z badania opinii na temat retail media

Aby zrozumieć status retail media w Europie, zarówno po stronie kupujących, jak i sprzedających, Grupa Robocza Retail Media IAB Europe zrealizowała ankietę Attitudes to Retail Media – badanie, które dostarcza branżowy punkt odniesienia dla wdrażania retail media, barier i obszarów wzrostu.