55 organizacji pracodawców apeluje do Rządu o utrzymanie limitu składek na ZUS

09/12/2019
12 września 2019 r. organizacje zrzeszające pracodawców wystosowały apel do Rządu Rzeczypospolitej Polskiej o utrzymanie ograniczenia rocznej podstawy wymiaru składek na ubezpieczenia emerytalnie i rentowe.

12 września 2019 r. organizacje zrzeszające pracodawców wystosowały apel do Rządu Rzeczypospolitej Polskiej o utrzymanie ograniczenia rocznej podstawy wymiaru składek na ubezpieczenia emerytalnie i rentowe.  Jest to reakcja na projekt budżetu państwa na rok 2020, w którym zapisano zniesienie limitu tzw. składek na ZUS. Wśród sygnatariuszy apelu jest także Związek Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska.

Przedstawiciele organizacji pracodawców zwracają uwagę na to, że zniesienie limitu składek na ZUS stanie się poważną barierą w rozwoju polskiej gospodarki. Oznacza to bowiem skokowy wzrost kosztów pracy dla przedsiębiorców, a  przez to obniżenie wynagrodzenia netto dla pracowników nawet o kilkanaście procent. Zmiana ta w pierwszej kolejności dotknie sektory nowych technologii i usług dla biznesu, w tym również sektor usług cyfrowych. Są to branże, w których tworzone są atrakcyjne miejsca pracy. Aby pokryć rosnące koszty zatrudnienia, przedsiębiorcy mniej środków będą przeznaczać na inwestycje i podwyżki. To z  kolei spowoduje ucieczkę pracowników od zatrudniania na umowę o pracę, a także wybór zatrudnienia za granicą.

Odpływ wykwalifikowanych pracowników oraz wysokie koszty pracodawców są niezgodne z przyjętą przez Rząd Strategią Odpowiedzialnego Rozwoju, która zakłada zwiększanie udziału inwestycji oraz tworzenie wysokopłatnych miejsc pracy.

Już od ponad roku szerokie grono organizacji zrzeszających pracodawców próbuje zwrócić uwagę polskich władz na negatywne konsekwencje planów legislacyjnych dot. zniesienia limitu składek ZUS dla innowacyjności polskiej gospodarki, składając kolejny wspólny apel.

Pełna treść apelu >>

Czytaj także

Patronat IAB Polska: Orion Woman 14 czerwca w Warszawie

Patronat IAB Polska: Orion Woman 14 czerwca w Warszawie

14 czerwca 2024 roku we wnętrzach Galerii Domu Artysty Plastyka w Warszawie, odbędzie się trzecia edycja Orion Woman. Wydarzenie zgromadzi ekspertki z digital marketingu, które podzielą się swoimi strategiami na skuteczne kreowanie i promowanie marki osobistej. To niepowtarzalna okazja, aby nauczyć się od liderów branży, jak wzmacniać swoją widoczność i budować trwałe relacje w świecie biznesu.

Raport Strategiczny Internet 2023/2024 IAB Polska już dostępny

Raport Strategiczny Internet 2023/2024 IAB Polska już dostępny

W roku 2023 rynek reklamy cyfrowej w Polsce przyspieszył tempo
rozwojowe w porównaniu do roku wcześniejszego, a jego wartość
zwiększyła się o ponad 870 mln zł, osiągając poziom prawie 7,8 mld zł.
Internet wciąż jest kluczowym motorem napędowym rynku mediów
odpowiadającym w roku 2023 za ponad dwie trzecie wzrostu całego
segmentu komunikacji.

Short social video. Nowa publikacja IAB Polska

Short social video. Nowa publikacja IAB Polska

Zapraszamy do pobrania poradnika Short social video przygotowanego przez ekspertów z Grupy Roboczej Social Media IAB Polska. Publikacja zawiera praktyczne porady dotyczące tworzenia tej formy wideo, jej miejsca w strategii mediowej marek, wskaźników efektywnosći oraz aspektów prawnych. W publikacji znajdziemy także szereg case studies oraz komentarze i porady ekspertów.