Organizatorem obu konkursów jest IAB Europe. Co roku spośród kilkuset kampanii z całej Europy, międzynarodowe jury wybiera te najbardziej efektywne, inspirujące i skuteczne. Poza docenieniem i przyznaniem wyróżnień, celem konkursów jest także edukacja i szerzenie wiedzy o możliwościach, innowacjach, a także trendach na rynku reklamy cyfrowej i w obszarze badań.
Po owocnej dla polskich agencji edycji z 2019 roku, z przyjemnością poznaliśmy listę finalistów do tegorocznych nagród. Spośród polskich zgłoszeń docenione zostały:
- w kategorii Branded Content:
- kampania “Jak TO Robić?” / “How to do IT?” zrealizowana przez Abstra dla Durex / Reckitt Benckiser (kampania nagrodzona również polskimi statuetkami IAB MIXX Awards 2019 w kategoriach BEST IN SHOW oraz ONLINE MARKETING WITH INFLUENCER)
- kampania „OLX for International Women’s Day” zrealizowana przez 180heartbeats + JUNG v MATT dla OLX Poland,
- w kategorii Effective Use of Data kampania Mobile Proximity Marketing for BP zrealizowana przez Mindshare dla BP,
- w nowo powstałej kategorii Games & E-Sports kampania „An unexpected return to the studio” zrealizowana przez MediaCom Warsaw/Fantasyexpo dla Old Spice / Procter & Gamble,
- w nowo powstałej kategorii Non-Profit / Corporate Social Responsibility:
- kampania „Bitwa o Neta” zrealizowana przez Artegence dla PKO Bank Polski,
- kampania „FASOFF” zrealizowana przez TO dla Kompania Piwowarska / Fundacja DOM w Łodzi,
- kampania „OLX for International Women’s Day” zrealizowana przez 180heartbeats + JUNG v MATT dla OLX Poland,
- w nowo powstałej kategorii Offline Digitalisation kampania Mobile Proximity Marketing for BP zrealizowana przez Mindshare dla BP,
- w kategorii Social Media kampania „Bitwa o Neta” zrealizowana przez Artegence dla PKO Bank Polski,
- w kategorii Video Advertising kampania Citi Simplicity Card – YouTube Director’s Mix zrealizowana przez Sales&More dla Citi Handlowy.
Ponadto, do nagrody Research Awards w kategorii Audience Measurement nominowano Gemius i PBI (Polskie Badania Internetu) za koncepcję jednoźródłowego pomiaru cross-mediowego.
Wszystkim nominowanym serdecznie gratulujemy i życzymy powodzenia w finale! A zwycięzców poznamy już 3 czerwca podczas konferencji Interact Online (rejestracja na wydarzenie bezpłatna).
Pełna lista finalistów dostępna jest na stronie IAB Europe.
Przypominamy, że ruszyły również zgłoszenia do 14. edycji polskiej edycji konkursu IAB MIXX Awards!