Reklama programatyczna cały czas zwiększa swój udział w wydatkach reklamowych. Według prognoz IAB Europe, zaprezentowanych podczas Virtual Programmatic Day H2 2021 w dniu 11 listopada 2021, wartość wydatków na reklamę programmatic w Europie (display oraz wideo) wzrośnie o 41% w 2021 roku, przy ogólnym wzroście reklamy online 28,6%. Coraz większa fragmentaryzacja rynku, przy jednoczesnym jego dwucyfrowym wzroście rok do roku, wymaga szerokiej edukacji, w szczególności dla reklamodawców i ich agencji oraz wydawców, na temat transparentności, bezpieczeństwa, a także wpływu zmian technologicznych i prawnych, takich jak między innymi stopniowe wygaszanie plików 3rd party cookies, na cały ekosystem i jego możliwości.
Podczas naszej corocznej już konferencji o szansach i barierach w programatycznym modelu reklamy opowiedzą eksperci z Grupy Programmatic przy IAB Polska, dzieląc się swoją specjalistyczną wiedzą i doświadczeniem.