Przedstawiciele Grupy Roboczej Wideo IAB Polska przygotowali grafikę ilustrująca wielkosć wydatków na reklamę wideo online w 2021 na bazie raportu IAB/PwC AdEx 2021.
Bardzo się cieszę, że w ramach działań Grupy Roboczej Wideo IAB Polska udało się nam stworzyć zestawienie, pokazujące wielkość wydatków Online Wideo na rynku w Polsce. Ogólna grafika AdEx koncentruje się na całości wydatków i w przypadku wydatków wideo online pokazuje tylko jego udział. Każdy kto chciał znać ich poziom, musiał robić dodatkowe wyliczenia. Żeby wyjść naprzeciw takiej sytuacji, stworzyliśmy dedykowaną grafikę, która może służyć także całemu rynkowi
– mówi Michał Buszko, szef Grupy Roboczej; Advanced Measurement Manager, Nielsen
Reklama wideo towarzyszy emisji filmów wideo rozpowszechnianych w internecie, które są odbierane na urządzeniach takich jak komputery czy telefony komórkowe lub do nich pobierane. W formie podstawowej może to być reklama telewizyjna nadawana online, reklamy jednak coraz częściej są adaptowane do nadawania ich w internecie lub w tym celu specjalnie tworzone. Istnieją różne metody dostarczania reklamy, w tym:
- Umieszczenia reklamy przed materiałem wideo (pre-roll), w jego trakcie (mid-roll) lub po nim (post-roll). Określa się ją mianem video in-stream.
- Umieszczenie reklamy banerowej wewnątrz playera (in-stream banner overlay).
- Wbudowanie jej w reklamę multimedialną – reklama wideo uruchomiana jest automatycznie lub przez kliknięcie użytkownika na baner.
- Podstrona – reklama wideo ładuje się w oddzielnym oknie wyszukiwarki za stroną, którą w danej chwili ogląda użytkownik. Reklama wideo włącza się automatycznie, gdy użytkownik opuszcza stronę właściwą.
- Wideo wewnątrz tekstu – reklama wideo jest uruchamiana, gdy użytkownik najedzie na podwójnie podkreślone słowo w ramach tekstu wyświetlanego na stronie.
- Email – wideo umieszczone w ramach listu e-mail.
Szczegółowe informacje o badaniu IAB/PwC AdEx dostepne są tutaj: https://iabadex.pl/
“