IAB Polska tworzy Dobre Zasady E-commerce

07/25/2014

Dokument Dobre Zasady e-commerce jest wynikiem pracy ekspertów Grupy Roboczej ds. E-commerce, działającej w ramach IAB Polska od kwietnia 2011 roku. Jego celem jest określenie prostych i przejrzystych zasad, według których powinien funkcjonować sklep internetowy. Dobre Zasady e-commerce to użyteczny poradnik dla przedsiębiorców i jednocześnie źródło wiedzy na temat bezpiecznego i świadomego robienia zakupów w Sieci. Pierwszymi sygnatariuszami są firmy zrzeszone w IAB Polska: Grupa Allegro (Bankier, Ceneo), Gratka.pl, Answear.com, Trusted Shops, Divante, e-point SA, SuperKoszyk.pl, PayLane, Empathy, Oponeo.pl S.A., Hatetepe Sp. z o.o., Net Solutions, Polskapresse, FireFly Group , Grupa Onet.pl oraz Agora S.A.

Dokument Dobre Zasady e-commerce jest wynikiem pracy ekspertów Grupy Roboczej ds. E-commerce, działającej w ramach IAB Polska od kwietnia 2011 roku. Jego celem jest określenie prostych i przejrzystych zasad, według których powinien funkcjonować sklep internetowy. Dobre Zasady e-commerce to użyteczny poradnik dla przedsiębiorców i jednocześnie źródło wiedzy na temat bezpiecznego i świadomego robienia zakupów w Sieci. Pierwszymi sygnatariuszami są firmy zrzeszone w IAB Polska: Grupa Allegro (Bankier, Ceneo), Gratka.pl, Answear.com, Trusted Shops, Divante, e-point SA, SuperKoszyk.pl, PayLane, Empathy, Oponeo.pl S.A., Hatetepe Sp. z o.o., Net Solutions, Polskapresse, FireFly Group , Grupa Onet.pl oraz Agora S.A.

Komentarze członków IAB Polska:

Mam nadzieję, że „Dobre Zasady E-commerce” to początek konstruktywnego dialogu pomiędzy właścicielami sklepów internetowych i klientami. Dla klientów to potwierdzenie bezpieczeństwa zakupów i wydanych pieniędzy, a ze strony e-sklepów, że każdy konsument może oczekiwać jasnych zasad współpracy, rzetelności i uczciwości.
Zestaw dobrych zasad opracowany przez Grupę Roboczą IAB został stworzony przez osoby silnie związane z polskim rynkiem E-commerce. Prace grupy skupiały się na stworzeniu takiego dokumentu, którego wdrożenie dla sklepów nie będzie trudne a jednocześnie zapewni każdemu klientowi odpowiedni standard obsługi. Jest to swoisty zestaw „savoir vivre w E-commerce”. Liczne analizy i badania pokazują, że problemem na rodzimym rynku e-commerce jest nie tyle przestrzeganie norm narzuconych przepisami prawa, co jasna komunikacja z klientem i czytelne warunki zakupu.
Pracując nad Dobrymi zasadami e-commerce szukaliśmy fundamentalnych zasad dla branży E-commerce i jednocześnie obszarów, w których jest najwięcej interpretacji, a więc takich miejsc, gdzie może dochodzić do sporów pomiędzy sprzedającym i kupującym. Mam nadzieję, że opracowane przez nas zasady, pomogą budować pozytywne relacje pomiędzy kupującymi i sprzedającymi a także będą zachęcać Polaków do robienia bezpiecznych zakupów w sklepach internetowych. Wierzymy, że sklepy internetowe dzięki Dobrym zasadom E-commerce umocnią i poprawią swój wizerunek, a także będą mogły wprowadzić potrzebne zmiany, które zaowocują dodatkowymi zamówieniami i większymi przychodami.
Powstanie dobrych praktyk jest ważnym komunikatem wskazującym na profesjonalizowanie się branży E-commerce. Taka forma budowy wizerunku nie tylko w oczach kupujących, ale także innych podmiotów funkcjonującym w naszym otoczeniu z pewnością przyczyni się do wzrostu całego rynku. Potwierdziliśmy także możliwość istnienia i skutecznego działania forum dyskusji pod egidą organizacji branżowej, jaka jest IAB Polska; traktujemy to jako początek ważnych działań realizowanych przez firmy zaangażowane w sektor E-commerce.
Sklepy mogą potraktować Dobre Zasady e-commerce jako punkt odniesienia i inspirację do jeszcze lepszej obsługi klienta. Mamy też nadzieję, że w niektórych sklepach dokument wywoła wewnętrzną debatę i umożliwi wdrożenie zmian na lepsze. Sformułowane zalecenia nie są wyśrubowane ale naszym celem nie jest rewolucja a jedynie przyspieszenie ewolucji e-handlu w Polsce. Wszystkie sklepy powinny bez trudu dostosować swoje procedury do poziomu obsługi jaki promujemy. Mamy nadzieję, że dokument stanie się też pewnego rodzaju zbiorem oczekiwań klienta E-commerce. Jako konsumenci mamy prawo do wygodnej, bezpiecznej i szybkiej obsługi.
Udział w tworzeniu dobrych zasad e-commerce był dla nas ogromnym zaszczytem. Dokument ten zawiera praktyki, które każdy ze sklepów powinien uwzględnić kształtując swoją ofertę. Aktualny rozwój branży determinuje konieczność pokazania konkretnych i jasnych zasad jakimi powinni kierować się sprzedawcy. Dzięki temu klienci będą mogli czuć się pewnie i bezpiecznie dokonując zakupów w Sieci.

 

Jeżeli chcesz otrzymywać publikacje IAB Polska jako pierwszy zapisz się do naszej bazy mailingowej

Informacja o przetwarzaniu danych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Związek Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska z siedzibą w Warszawie, ul. Puławska 39/77. Przetwarzamy Twoje dane osobowe w celu wysyłania Ci informacji o nowościach, aktualnych promocjach i ofertach branżowych za pomocą poczty elektronicznej. Przysługuje Ci prawo wniesienia sprzeciwu, prawo dostępu do danych, prawo żądania ich sprostowania, ich usunięcia, lub ograniczenia ich przetwarzania, prawo przenoszenia danych. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdują się TUTAJ.