IAB Polska/PwC AdEx 2023Q3

01/25/2024

W trzecim kwartale 2023 roku dynamika wzrostu reklamy cyfrowej wyniosła prawie 14%. Oznacza to przyspieszenie tempa rozwojowego w porównaniu do półrocza, w którym zaobserwowano indeks na poziomie 12%. Jest to dobry prognostyk dla wyniku rocznego, gdyż często w ostatnim kwartale reklamodawcy przeznaczają na działania reklamowe znaczną część swoich budżetów. Należy się więc spodziewać, że końcowy […]

W trzecim kwartale 2023 roku dynamika wzrostu reklamy cyfrowej wyniosła prawie 14%. Oznacza to przyspieszenie tempa rozwojowego w porównaniu do półrocza, w którym zaobserwowano indeks na poziomie 12%. Jest to dobry prognostyk dla wyniku rocznego, gdyż często w ostatnim kwartale reklamodawcy przeznaczają na działania reklamowe znaczną część swoich budżetów. Należy się więc spodziewać, że końcowy wynik powinien ucieszyć uczestników cyfrowego ekosystemu.

Ogólny obraz rynku nie uległ zmianie – dominuje reklama graficzna (obejmująca statyczny display oraz wideo), która pozyskała w badanym okresie 41%, przed komunikacją SEM, stanowiącą prawie jedną trzecią tortu reklamowego online. Prawie wszystkie formaty odnotowały dodatnie wskaźniki wzrostu, poza komunikacją e-mail marketingową, która ponownie zaliczyła kilkuprocentowy spadek.

Biorąc pod uwagę podział branżowy – ranking reklamodawców nie uległ istotnym zmianom. Kolejność na ścisłym podium pozostała taka sama. Niekwestionowanym liderem jest wciąż „handel”. Największe wzrosty odnotowały: „motoryzacja” oraz „farmaceutyki, leki”.

Jeżeli chcesz otrzymywać publikacje IAB Polska jako pierwszy zapisz się do naszej bazy mailingowej

Informacja o przetwarzaniu danych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Związek Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska z siedzibą w Warszawie, ul. Puławska 39/77. Przetwarzamy Twoje dane osobowe w celu wysyłania Ci informacji o nowościach, aktualnych promocjach i ofertach branżowych za pomocą poczty elektronicznej. Przysługuje Ci prawo wniesienia sprzeciwu, prawo dostępu do danych, prawo żądania ich sprostowania, ich usunięcia, lub ograniczenia ich przetwarzania, prawo przenoszenia danych. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdują się TUTAJ.

TAGI :

Czytaj także