Dobre praktyki e-mail marketingu

07/03/2014

Dokument dobrych praktyk e-mail marketingu to wspólne opracowanie członków grupy roboczej, do której należą agencje e-mail marketingowe, domy mediowe oraz wydawcy wykorzystujący aktywnie pocztę elektroniczną jako kanał komunikacji marketingowej. Celem jego powstania było stworzenie jasnych i precyzyjnych reguł, do których powinny stosować się wszystkie podmioty oferujące i wykorzystujące e-mail marketing w działaniach promocyjnych. Przyjęcie niniejszego […]

Dokument dobrych praktyk e-mail marketingu to wspólne opracowanie członków grupy roboczej, do której należą agencje e-mail marketingowe, domy mediowe oraz wydawcy wykorzystujący aktywnie pocztę elektroniczną jako kanał komunikacji marketingowej. Celem jego powstania było stworzenie jasnych i precyzyjnych reguł, do których powinny stosować się wszystkie podmioty oferujące i wykorzystujące e-mail marketing w działaniach promocyjnych.

Przyjęcie niniejszego dokumentu przyczynić ma się do zwiększenia zaufania do poczty elektronicznej jako medium przez fakt, że odbiorcy będą otrzymywać więcej precyzyjnie sformułowanych i zaadresowanych wiadomości od podmiotów, którym faktycznie powierzyli swoje adresy e-mail. Ponadto dokument określa procedury dopisywania i wypisywania odbiorców z list mailingowych, określa warunki współpracy pomiędzy marketerami a wydawcami w obszarze zleconych wysyłek e-mailingu, a także definiuje wskaźniki skuteczności kampanii newsletterowych i mailingowych.

Zapisy dokumentu dobrych praktyk sprawią, że ludzie będą otrzymywać mniej niezamówionych wiadomości i łatwiej będzie im odróżnić newslettery oraz mailingi reklamowe od zwykłego spamu. Całość przyjętych zapisów przyczyni się również do bardziej pozytywnego nastawiania konsumentów do zamówionych reklam otrzymywanych drogą mailową. Dlatego właśnie e-mail marketing stosowany wedle zasad opisanych w niniejszym dokumencie jest skuteczny.

Dobre praktyki zostały opracowane przez grupę roboczą e-mail marketingu w składzie: SARE, FreshMail, IMP Group (JetMail), ACR, Agora, Onet, Wirtualna Polska i ThinkOpen.

 

Jeżeli chcesz otrzymywać publikacje IAB Polska jako pierwszy zapisz się do naszej bazy mailingowej

Informacja o przetwarzaniu danych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Związek Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska z siedzibą w Warszawie, ul. Puławska 39/77. Przetwarzamy Twoje dane osobowe w celu wysyłania Ci informacji o nowościach, aktualnych promocjach i ofertach branżowych za pomocą poczty elektronicznej. Przysługuje Ci prawo wniesienia sprzeciwu, prawo dostępu do danych, prawo żądania ich sprostowania, ich usunięcia, lub ograniczenia ich przetwarzania, prawo przenoszenia danych. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdują się TUTAJ.

Marketing w wyszukiwarkach dla NGO

Marketing w wyszukiwarkach dla NGO

O co zadbać, aby pojawiać się w wynikach wyszukiwania? Gdzie szukać pomysłów i jak pisać treści, aby Google chciało je wyświetlać?