Zaufanie, edukacja i zabawa – czyli jak skutecznie wykorzystać influence marketing w kampanii kierowanej do rodziców i dzieci.

04/01/2020
Reklamoodporność, ślepota bannerowa–zna to każdy marketer. I choć od kilku dobrych lat Content Marketing jestokładka receptą na wiele bolączek z tego obszaru, tak jak każda strategia powinien ewoluować i rozwijać się wraz ze zmieniającymi się potrzebami zarówno marek, jak i samych odbiorców komunikacji. W publikacji „Casebook – Dobre praktyki realizacji kampanii” Grupy Roboczej Content Marketing i Reklama Natywna zaprezentowane zostały kampanie, które zdaniem autorów casebook’a potrafiły odnaleźć złoty środek pomiędzy tym, czego oczekuje marka i czego pragną konsumenci. Prezentujemy jeden z dziesięciu case studies zawartych w tej publikacji.

Zaufanie, edukacja i zabawa –czyli jak skutecznie wykorzystać influence marketing w kampanii kierowanej do rodziców i dzieci.

GroupM(Plista)

WSTĘP
Jak bawić i uczyć dzieci?

Geomag, producent klocków magnetycznych –zabawki nie tylko ciekawej, ale i posiadającej ogromne walory edukacyjne, zdecydował rozpocząć współpracę z agencją MEC (obecnie Wavemaker) i plista–siecią reklamy natywnej. Przygotowana strategia contentmarketingowa skutecznie przekonała klienta, aby przeprowadzić pierwszą kampanię digital.

WYZWANIE
Jak zadebiutować i wywołać BUZZ przy ograniczonych środkach finansowych?

Postawione zadanie polegało na wyborze najlepszego influencera, który połączy wysokie zasięgi z merytoryczną wiedzą oraz kreatywnym podejściem do produktu w ramach określonego przez klienta budżetu „testowego”.

Nasz wybór padł na Ewę Wojtan, autorkę bloga mojedziecikreatywne.pl, prywatnie mamę dwóch chłopców, zawodowo –wychowawcę i pedagoga z wieloletnim doświadczeniem, między innymi w zakresie prowadzenia zajęć plastycznych i ceramicznych dla dzieci.

ROZWIĄZANIA
Jak duża siła tkwi w pojedynczym influencerze?

W ramach współpracy influencerka stworzyła autorski film z mnóstwem pomysłów na kreatywne zabawy przy użyciu klocków Geomag i umieściła go na swoim kanale na Youtube. Równolegle opublikowała angażujący wpis na blogu, zilustrowany dużą ilością zdjęć. Zadbaliśmy także o odpowiednią promocję contentu w mediach społecznościowych.Ewa promowała produkt w swoich wszystkich kanałach społecznościowych –na Facebooku, Twitterze, Google+, a nawet stworzyła krótki teaser w ramach Instastories. Kampania spotkała się z olbrzymim sukcesem. Najskuteczniejszym i najbardziej zasięgowym kanałem okazał się być Facebook.

Posty wywołały lawinę dyskusji i wyłącznie pozytywne komentarze. Użytkownicy dopytywali, gdzie można kupić klocki Geomag, a znający już produkt polecali go i udostępniali wpis Ewy. W okresie przedświątecznym influencerka przypomniała o produkcie. Jednocześnie budowaliśmy za pomocą widgetu reklamy natywnej plista ruch na LP sprzedażowy, kierując tam użytkowników stricte zainteresowanych produktem.

POST SCRIPTUM
Dlaczego to jeszcze nie wszystko?

Niespełna miesiąc po kampanii, Ewa zapowiedziała, że na jej blogu pojawi się kolejna notka na temat Geomag, tym razem organiczna. Klienci i sama autorka polubili produkt na tyle, że znalazł się on w zestawieniu najciekawszych i polecanych klocków konstrukcyjnych.

SUKCES KAMPANII POTWIERDZIŁ RÓWNIEŻ SAM KLIENT:

W czasie największej gorączki przedświątecznych zakupów, czyli od listopada do grudnia r. mieliśmy przyjemność współpracować z agencją plista przy launchowaniu naszego produktu – klocków Geomag – w digitalu. Akcja okazała się wielkim sukcesem.

Zaproponowane i przeprowadzone przez plista działania zbudowały pozytywny wizerunek klocków Geomag wśród rodziców, zainteresowanych zabawkami o walorach nie tylko rozrywkowych, ale przede wszystkim edukacyjnych. Tym samym debiut Geomag w digitalu uważamy za wyjątkowo udany!

WNIOSKI
Czemu odbiorcy pokochali Geomag?

Kluczem do sukcesu kampanii była osoba Influencerki, która idealnie wpasowała się w DNA marki. Kreatywne podejście, zabawa poprzez naukę, TG skupiona wokół blogerki w postaci świadomych rodziców dbających o rozwój dziecka –to wszystko przesądziło o sukcesie kampanii.

 


Czytaj także

Raport IAB Europe z badania opinii na temat retail media

Raport IAB Europe z badania opinii na temat retail media

Aby zrozumieć status retail media w Europie, zarówno po stronie kupujących, jak i sprzedających, Grupa Robocza Retail Media IAB Europe zrealizowała ankietę Attitudes to Retail Media – badanie, które dostarcza branżowy punkt odniesienia dla wdrażania retail media, barier i obszarów wzrostu.