Włodzimierz Schmidt i Robert Wielgo podsumowują rok 2019 w branży reklamy online
01/14/2020
W czasie rocznych podsumowań oddajemy głos Zarządowi IAB Polska - Włodzimierzowi Shmidt i Robertowi Wielgo, którzy udzielili wywiadów dla Wirtualnych Mediów. Panowie wymianiają zjawiska i wydarzenia ubiegłego roku, które miały największy wpływ na rozwój i obecny obraz branży, a także trendy jakie będą kształtować rynek w tym roku. Zachęcamy do lektury całych artykułów.
W czasie rocznych podsumowań oddajemy głos Zarządowi IAB Polska – Włodzimierzowi Schmidt i Robertowi Wielgo, którzy udzielili wywiadów dla Wirtualnych Mediów. Panowie wymieniają zjawiska i wydarzenia ubiegłego roku, które miały największy wpływ na rozwój i obecny obraz branży, a także trendy jakie będą kształtować rynek w tym roku. Zachęcamy do lektury całych artykułów.
Bez wątpienia wydarzeniem roku była historyczna zmiana na rynku reklamowym w Polsce – po raz pierwszy wydatki na reklamę internetową przewyższą te na reklamę telewizyjną (według badania IAB Polska/PwC AdEx). Zmiana na pozycji lidera na rynku reklamowym w Polsce spodziewana była już od kilku lat, a w pierwszym kwartale 2019 roku stała się ona faktem. Co więcej, obserwując bieżące trendy, należy się spodziewać, że przewaga internetu będzie się zwiększać. Notuje on bowiem wciąż wysoką dynamikę, najwyższą ze wszystkich mediów.”
– Włodzimierz Schmidt, Prezes zarządu IAB Polska
“Niewątpliwie sukcesem roku w Polsce, ale i na świecie, jest triumf kampanii „Ostatni Twój weekend” w najbardziej prestiżowym konkursie świata reklamy i komunikacji – Cannes Lions. Projekt zdobył prestiżową nagrodę Grand Prix w kategorii Glass: the Lions for Change i nagrodę Titanium Lion, oraz trzy brązowe lwy. Dodatkowo, VMLY&R Poland została wybrana Agencją Roku 2019 w kategorii „Good”. To historyczny sukces, który pokazuje, że kreatywność Polaków w reklamie online jest na światowym poziomie.”
Cinema City w Westfield Arkadia w Warszawie będzie 14 maja miejscem konferencji „Razem do mety”, którą po raz trzeci zorganizuje dom mediowy Sigma BIS. IAB Polska objął patronat honorowy nad tym wydarzeniem.
Zapraszamy do pobrania Przewodnika po sztucznej inteligencji 2024 przygotowanego przez ekspertów z Grupy Roboczej AI IAB Polska. Publikacja zawiera praktyczne porady dotyczące wdrożenia AI w firmie pod kątem działań marketingowych. Publikacja dostępna jest w dwóch wersjach – jako interaktywny dokument online oraz klasyczny pdf.
CYBERSEC CEE EXPO & FORUM to kluczowe i jedyne w swoim rodzaju wydarzenie dotyczące cyberbezpieczeństwa w Europie. Od 2015 roku CYBERSEC zapewnia przestrzeń do wymiany poglądów, dyskusji i prezentacji dotyczących największych wyzwań stojących nie tylko przed społeczeństwem, ale i światem wirtualnym. IAB Polska po raz kolejny objął patronat honorowy nad wydarzeniem.