Włodzimierz Schmidt i Robert Wielgo podsumowują rok 2019 w branży reklamy online

01/14/2020
W czasie rocznych podsumowań oddajemy głos Zarządowi IAB Polska - Włodzimierzowi Shmidt i Robertowi Wielgo, którzy udzielili wywiadów dla Wirtualnych Mediów. Panowie wymianiają zjawiska i wydarzenia ubiegłego roku, które miały największy wpływ na rozwój i obecny obraz branży, a także trendy jakie będą kształtować rynek w tym roku. Zachęcamy do lektury całych artykułów.

W czasie rocznych podsumowań oddajemy głos Zarządowi IAB Polska – Włodzimierzowi Schmidt i Robertowi Wielgo, którzy udzielili wywiadów dla Wirtualnych Mediów. Panowie wymieniają zjawiska i wydarzenia ubiegłego roku, które miały największy wpływ na rozwój i obecny obraz branży, a także trendy jakie będą kształtować rynek w tym roku. Zachęcamy do lektury całych artykułów.

 

Bez wątpienia wydarzeniem roku była historyczna zmiana na rynku reklamowym w Polsce – po raz pierwszy wydatki na reklamę internetową przewyższą te na reklamę telewizyjną (według badania IAB Polska/PwC AdEx). Zmiana na pozycji lidera na rynku reklamowym w Polsce spodziewana była już od kilku lat, a w pierwszym kwartale 2019 roku stała się ona faktem. Co więcej, obserwując bieżące trendy, należy się spodziewać, że przewaga internetu będzie się zwiększać. Notuje on bowiem wciąż wysoką dynamikę, najwyższą ze wszystkich mediów.”
Włodzimierz Schmidt, Prezes zarządu IAB Polska

Czytaj cały artykuł na:  WirtualneMedia.pl

“Niewątpliwie sukcesem roku w Polsce, ale i na świecie, jest triumf kampanii „Ostatni Twój weekend” w najbardziej prestiżowym konkursie świata reklamy i komunikacji – Cannes Lions. Projekt zdobył prestiżową nagrodę Grand Prix w kategorii Glass: the Lions for Change i nagrodę Titanium Lion, oraz trzy brązowe lwy. Dodatkowo, VMLY&R Poland została wybrana Agencją Roku 2019 w kategorii „Good”. To historyczny sukces, który pokazuje, że kreatywność Polaków w reklamie online jest na światowym poziomie.”

Robert Wielgo, członek zarządu IAB Polska

Czytaj cały artykuł na:  WirtualneMedia.pl

Czytaj także

Duży krok w standaryzacji rynku reklam Digital OOH: Słownik i formatka dla ofert DOOH

Duży krok w standaryzacji rynku reklam Digital OOH: Słownik i formatka dla ofert DOOH

Grupa Robocza Digital Out-of-Home IAB Polska, zrzeszająca wiodące firmy z medium OOH oraz przedstawicieli domów mediowych i firm technologicznych, opracowała dwa ważne dla branży materiały: słownik pojęć związanych z Digital OOH oraz edytowalną formatkę do składania ofert reklamowych na kampanie w tym medium. Materiały te stanowią duży krok do standaryzacji rynku reklam Digital OOH.