W zdigitalizowanym świecie potrzeba dobrego PR-u. Nowa grupa robocza w IAB Polska

07/03/2019
W kwietniu br. w ramach struktur IAB Polska została powołana Grupa Robocza Public Relations, w składzie której znajdują się przedstawiciele agencji PR, agencji digitalowych, wydawców oraz reklamodawców. Celem jej działalności jest podkreślenie, że sektor public relations ma ugruntowaną pozycję, a jego rola przybiera na znaczeniu.

W kwietniu br. w ramach struktur IAB Polska została powołana Grupa Robocza Public Relations, w składzie której znajdują się przedstawiciele agencji PR, agencji digitalowych, wydawców oraz reklamodawców. Celem jej działalności jest podkreślenie, że sektor public relations ma ugruntowaną pozycję, a jego rola przybiera na znaczeniu.

Pomysł powołania nowej grupy w IAB Polska spotkał się z pozytywnym przyjęciem wielu firm, które podzielają wizję budowy nowoczesnych standardów w działaniach komunikacyjnych. Członkowie chcą wspólnie współtworzyć wizerunek branży i na bieżąco badać jej kondycję w obliczu działań podejmowanych na całym świecie. Liderem Grupy Roboczej Public Relations został Paweł Modzelewski, Head of Strategy agencji 24/7Communication, która była inicjatorem pomysłu. Zastępcą szefa Grupy został Maciej Wernicki, Head of Public Relations w agencji Up&More.

 

W ramach działalności Grupy chcemy przede wszystkim zdefiniować role PR i zakres prac agencji w nowej, zdigitalizowanej rzeczywistości branżowej. Istotne w naszej pracy jest odpowiednie wykorzystywanie potencjału narzędzi cyfrowych oraz opracowanie sposobów na efektywne połączenie technologii z potrzebami komunikacyjnymi firm. To właśnie te aspekty będą stanowić podstawę naszych pierwszych działań w obrębie Grupy Roboczej Public Relations w IAB Polska.

– komentuje Paweł Modzelewski, Head of Strategy w 24/7Communication.

Celem Grupy jest dyskusja o nowym, digitalowym wymiarze PR w obliczu zmian, jakie można zaobserwować w kontekście międzynarodowym. Członkowie Grupy chcą mówić jak najwięcej o komunikacji w obliczu globalnej transformacji cyfrowej społeczeństw. Jak wiadomo, nowy PR wykorzystuje coraz więcej narzędzi digitalowych i dzięki temu zmienia się jego kierunek i forma działań. Nie sposób zatem przejść obok tego obojętnie, warto podjąć kroki, które wpłyną na rozwój branży i pomogą dostosować jej charakter do aktualnych oczekiwań rynkowych. PR nie tylko wspiera budowanie reputacji w firmie, ale jest także odpowiedzialny za biznes, do którego stopniowo się zbliża. Inwestowanie w rozwój PR może przynieść zaskakujące efekty zarówno dla mikro-, jak również makrofirm.

Członkowie nowej grupy odbyli już pierwsze spotkanie organizacyjne, na którym wyznaczyli kierunki i opracowali koncepcję działań. W planach jest realizacja wielu projektów, wydarzeń, a także badań, które pomogą zdiagnozować efektywność działań PR w kontekście biznesu klientów. Czołowi przedstawiciele firm związanych z komunikacją chcą edukować, mierzyć efektywność wykorzystywanych narzędzi oraz współpracować z innymi podmiotami, które w znaczący sposób wpływają na funkcjonowanie i otoczenie branży PR.

Czytaj także

Duży krok w standaryzacji rynku reklam Digital OOH: Słownik i formatka dla ofert DOOH

Duży krok w standaryzacji rynku reklam Digital OOH: Słownik i formatka dla ofert DOOH

Grupa Robocza Digital Out-of-Home IAB Polska, zrzeszająca wiodące firmy z medium OOH oraz przedstawicieli domów mediowych i firm technologicznych, opracowała dwa ważne dla branży materiały: słownik pojęć związanych z Digital OOH oraz edytowalną formatkę do składania ofert reklamowych na kampanie w tym medium. Materiały te stanowią duży krok do standaryzacji rynku reklam Digital OOH.

Patronat IAB Polska: Orion Woman 14 czerwca w Warszawie

Patronat IAB Polska: Orion Woman 14 czerwca w Warszawie

14 czerwca 2024 roku we wnętrzach Galerii Domu Artysty Plastyka w Warszawie, odbędzie się trzecia edycja Orion Woman. Wydarzenie zgromadzi ekspertki z digital marketingu, które podzielą się swoimi strategiami na skuteczne kreowanie i promowanie marki osobistej. To niepowtarzalna okazja, aby nauczyć się od liderów branży, jak wzmacniać swoją widoczność i budować trwałe relacje w świecie biznesu.

Raport Strategiczny Internet 2023/2024 IAB Polska już dostępny

Raport Strategiczny Internet 2023/2024 IAB Polska już dostępny

W roku 2023 rynek reklamy cyfrowej w Polsce przyspieszył tempo
rozwojowe w porównaniu do roku wcześniejszego, a jego wartość
zwiększyła się o ponad 870 mln zł, osiągając poziom prawie 7,8 mld zł.
Internet wciąż jest kluczowym motorem napędowym rynku mediów
odpowiadającym w roku 2023 za ponad dwie trzecie wzrostu całego
segmentu komunikacji.