Sztuczna inteligencja tematem najnowszego monitoringu Rady Sektorowej

08/02/2023
Prezentujemy czternastą edycję przeglądu informacji przygotowanego przez Radę Sektorową ds. Sektora Komunikacji Marketingowej. Publikacja poświęcona jest tematowi sztucznej inteligencji, który zdominował w ostatnich miesiącach przestrzeń internetu.
ChatGPT, OpenAI, Generative AI – bać się czy oswoić? Czy możemy mówić o prawdziwej rewolucji na rynku pracy? Jak sztuczna inteligencja wpłynie na przyszłość sektora marketingu oraz jak możemy zmaterializować jej potencjał? Odpowiedzi na te pytania w tym monitoringu.
W monitoringu między innymi:
  • Największy wzrost zatrudnienia na dużą skalę spodziewany jest wśród specjalistów ds. sztucznej inteligencji i uczenia maszynowego, specjalistów ds. zrównoważonego rozwoju, analityków Business Intelligence i analityków ds. bezpieczeństwa informacji (FUTURE OF JOBS REPORT 2023, World Economic Forum).
  • Rozwój sztucznej inteligencji może przyczynić się do wzrostu globalnego PKB o 7 proc. w ciągu najbliższych 10 lat, wzrostu produktywności na poziomie rocznym 1,5%, a także wygenerować więcej miejsc pracy miejsc pracy niż zlikwidować (badanie Goldman Sachs z marca 2023).
  • Zgodnie z wynikami badania EY Polska „WPŁYW AI NA RYNEK PRACY” rozwój narzędzi wykorzystujących rozwiązania AI nie ma aktualnie większegowpływu na modele operacyjne w polskich organizacjach. Prawie połowa (43%) nie planuje wprowadzać żadnych zmian w tym zakresie, a kolejne 19% nie ma wyrobionej opinii.%), środowiskowym (28%), a następnie ładu korporacyjnego (18%).
  • Marketingowcy w większości doceniają narzędzia AI, ponieważ ich wykorzystanie przyspiesza pracę (17,5%), usprawnia ją (16%), dostarcza inspiracji (7,6%), pomaga też w researchu, tworzeniu grafik i analizowaniu działań (badanie Evry1, Marketingu przy Kawie i  Instytutu Badawczego IPC z kwietnia 2023)
Wszystkie edycje monitoringów dostępne są na stronie Rady Sektorowej TUTAJ>>

Czytaj także

Raport „Social Media 2025” już dostępny

Raport „Social Media 2025” już dostępny

Czy wciąż mamy do czynienia z duopolem w polskich social mediach? Jaka jest charakterystyka użytkowników poszczególnych platform i jaką strategię reklamową warto obrać, aby dotrzeć do konkretnych grup odbiorców? Do rąk czytelników trafiła trzecia edycja raportu „Social media 2025”, dostarczająca wyczerpujących danych na temat rodzimego rynku mediów społecznościowych.

Najważniejszy coroczny raport branży digital już dostępny!

Najważniejszy coroczny raport branży digital już dostępny!

Podsumowanie kluczowych wydarzeń i trendów minionego roku oraz prognozy na rok 2025 znajdziesz w opublikowanym właśnie Raporcie Strategicznym Internet 2024/202025 – najważniejszym corocznym podsumowaniu polskiej branży digital. Raport dostępny jest jako serwis www oraz klasyczny PDF.