Standardy pomiarowe dla reklamy In-Store w Retail Media – otwarte konsultacje IAB Europe i IAB

09/18/2024
IAB Europe i IAB opublikowały pierwszy projekt Definicji Branżowych i Standardów Pomiarowych dla Reklamy In-Store w Retail Media. Do 1 listopada trwają otwarte konsultacje publiczne dotyczące dokumentu. Zapraszamy do wyrażenia swojej opinii. 

Doświadczenia zakupowe w sklepach stacjonarnych stają się coraz bardziej cyfrowe i wielokanałowe. Wypracowane wspólnie przez IAB Europe i IAB (USA) standardy rek mają na celu zapewnienie spójności oraz dostarczenie wytycznych dotyczących integracji mediów detalicznych w sklepach (cyfrowych) z szerszymi strategiami reklamy cyfrowej. Pozwoli to pozyskać nowe źródła dochodów.

Co zawiera projekt dokumentu?

  • Definicje: Jasne terminy dotyczące elementów cyfrowej reklamy Retail Media w sklepach.
  • Formaty: Zalecane formaty reklam dla powierzchni reklamowych w sklepach.
  • Strefy sklepu: Znormalizowana klasyfikacja kluczowych obszarów w sklepach, w których można wdrażać media (np. wejście, kasa, alejki).
  • Pomiar: Wytyczne dotyczące śledzenia, raportowania i analizy wyników kampanii w różnych formatach in-store.

Standardy powstały w oparciu o wiedzę 14 głównych sieci Retail Media (RMN), takich jak Ahold Delhaize, Douglas Marketing Solutions, Kingfisher, MediaMarkt i Schwarz Media. Dokument został opracowany na podstawie warsztatów i szerokich konsultacji z interesariuszami z obu stron rynku (kupującymi i sprzedającymi), co zapewnia kompleksowe branżowe podejście.

Projekt dokumentu do pobrania TUTAJ > 

Otwarte konsultacje publiczne dla branży

Do 1 listopada 2024 trwają otwarte konsultacje branżowe, do udziału w których serdecznie zapraszamy. Wszystkie komentarze prosimy przesyłać na adres: retailmediastandards@iabeurope.eu.

Jeśli możesz, prosimy również o udostępnienie standardów swoim kolegom i sieciom kontaktów, aby zapewnić jak najszerszy wkład branżowy.

Co dalej?

Ostateczna wersja dokumentu zostanie opublikowana w listopadzie, po zakończeniu konsultacji. Poniżej znajdują się dodatkowe materiały:

Czekamy na Twoje cenne przemyślenia i opinie.

 

 

Czytaj także

Patronat IAB: PRO Experts Days w Krakowie

Patronat IAB: PRO Experts Days w Krakowie

Z przyjemnością informujemy, że już 10 marca 2025 r. spotkamy się na PRO Experts Days – konferencji gromadzącej ekspertów digital marketingu, którą obejmujemy patronatem honorowym i akredytacją DIMAQ. Wydarzenie odbędzie się w Centrum Konferencyjnym Fabryczna 13, w samym sercu biznesowego Krakowa.

Patronat IAB Polska: publikacja „Medialna Siła Marki”

Patronat IAB Polska: publikacja „Medialna Siła Marki”

Wydana przez IMM publikacja „Medialna siła marki. Sprawdź, jak i dlaczego medialność wpływa na sprzedaż” autorstwa Anny Sanowskiej i Roberta Sadowskiego to praktyczny przewodnik po najważniejszych zagadnieniach współczesnego PR-u i marketingu, a także kompendium wiedzy o budowaniu medialnej siły marki. Publikacja właśnie ukazała się w druku. IAB Polska objął patronat honorowy nad tym wydawnictwem.