SEMbook 2024 – najnowsze trendy w SEO i PPC. Porady i case studies od ekspertów Grupy Roboczej SEM IAB 

06/19/2024
Jak osiągać cele marketingowe, gdy warunki dyktuje AI, automatyzacja i personalizacja stają się standardem, a algorytmy wyszukiwarek aktualizują się w zawrotnym tempie? Nowy trendbook Grupy Roboczej SEM IAB Polska prezentuje najbardziej aktualną wiedzę teoretyczną i najciekawsze przykłady jej realizacji w kampaniach PPC i SEO.

Choć realia cyfrowe się zmieniają, jedno pozostaje niezmienne – skuteczność SEM, jednej z kluczowych strategii marketingu internetowego, to umiejętne łączenie płatnych reklam i pozycjonowania organicznego. Sprawdźcie, jak dziś robią to najlepsi. 

„SEMbook 2024” to kompendium trendów, strategii i case studies. Znajdziecie tu praktyczne porady dotyczące integracji PPC i SEO, oceny użyteczności strony, dostępnych narzędzi, zarządzania kampaniami reklamowymi, wszystko co pomoże trzymać rękę na pulsie zmian, które stały się „new normal” rzeczywistości cyfrowej. Do tego potężna dawka inspiracji: kilkanaście najciekawszych współprac firm z agencjami mówi Michał Herok, Founder & CEO SEOgroup z Grupy Roboczej SEM IAB Polska.  

Wszystko, co trzeba wiedzieć o PPC  

Pierwsza części trendbooka w całości poświęcona została kampaniom PPC. Dowiecie się z niej m.in. o tym, czy warto korzystać z automatyzacji w Google Ads i jak podejmować trafne decyzje ze sztuczną inteligencją pod rękę. Przeczytacie o blaskach i cieniach kampanii Demand Generation, rozwoju Demand Gen, a także o dalszych planach Google związanych z wykorzystaniem AI. Otrzymacie również praktyczne wskazówki, jak wykorzystać Google Trends by uzyskać odpowiedzi na trzy ważne pytania, czyli czego, gdzie i kiedy szukają konsumenci. 

W tym rozdziale znajdziecie też porady dotyczące zwiększania widoczności w sieci za pomocą social mediów, wyciągania zysków z TikToka, integracji SEO i PPC oraz wyzwań performance marketingu w branży motoryzacyjnej 

Na koniec garść cennych informacji o roli dobrego case study w digital marketingu. Nowa wiedza w praktyce to cztery inspirujące case studies: Sellantis z agencją Performics wdrażają kampanie optymalizowane pod wartość w wymagającej branży automotive, Dom Volvo prowadzi Microsoft Advertising z Bluerankiem, Link4 sprawdza wpływ value-based bidding na efektywność kampanii wideo z Sales&More, a Allegro Ads podbija branżę, generując 588% wzrostu sprzedaży w miesiąc.  

SEO bez tajemnic 

Drugą część poradnika, w całości poświęconą SEO, otwierają porady dotyczące skutecznego komunikowania się z wyszukiwarką przy pomocy danych strukturalnych. Eksperci podpowiedzą również, jak efektywnie zarządzać projektami przy użyciu danych porównawczych, w publikacji także przedstawione zostało praktyczne wdrożenie Heurystyk Nielsena.  

W tej części „SEMbooka” przeczytacie również o zaletach i wadach Search Generative Experience – przyszłości wyszukiwarek. O klasteryzacji treści i silosach tematycznych, które mogą być kluczową strategią pozycjonowania w Google. A także czego warto dowiedzieć się o ASO – pozycjonowaniu aplikacji mobilnych w Google Play i App Store. Drugą część zamyka rozdział o ewolucji SEO i maksymalnym wykorzystaniu jego potencjału.  

Na koniec aż siedem case studies. Jak pozycjonować z happy endem w różnych branżach – sprawdźcie, jak zrobiły to księgarnia i sklep ze sprzętem jeździeckim z Sunrise System, jak za pomocą dobrego contentu Lisner zwiększył widoczność z Sempai, jak niskim kosztem generować setki tysięcy wejść na stronę brandu z branży helath – i wiele innych.  

 

Czytaj także

Raport „Social Media 2025” już dostępny

Raport „Social Media 2025” już dostępny

Czy wciąż mamy do czynienia z duopolem w polskich social mediach? Jaka jest charakterystyka użytkowników poszczególnych platform i jaką strategię reklamową warto obrać, aby dotrzeć do konkretnych grup odbiorców? Do rąk czytelników trafiła trzecia edycja raportu „Social media 2025”, dostarczająca wyczerpujących danych na temat rodzimego rynku mediów społecznościowych.

Najważniejszy coroczny raport branży digital już dostępny!

Najważniejszy coroczny raport branży digital już dostępny!

Podsumowanie kluczowych wydarzeń i trendów minionego roku oraz prognozy na rok 2025 znajdziesz w opublikowanym właśnie Raporcie Strategicznym Internet 2024/202025 – najważniejszym corocznym podsumowaniu polskiej branży digital. Raport dostępny jest jako serwis www oraz klasyczny PDF.