Rynek pracy w czasie kryzysu ekonomiczno-społecznego. Najnowszy monitoring Rady Sektorowej

10/06/2023
Prezentujemy piętnastą edycję przeglądu informacji przygotowanego przez Radę Sektorową ds. Sektora Komunikacji Marketingowej. To wydanie zostało poświęcone tematom związanym z rynkiem pracy w czasie przedłużającego się kryzysu ekonomiczno-społecznego.
Wybrane publikacje podsumowują wyzwania, jakie dzisiejszy świat stawia przed pracodawcami i pracownikami.  Jakie kompetencje rozwijać? Które są istotne już dziś, a które zyskają na znaczeniu na przestrzeni kilku lat? To pytania, na które odpowiedź znajduje się  w tym wydaniu monitoringu.

W monitoringu między innymi:

  • 79 proc. osób wśród instytucji, które uważa za najbardziej kompetentne i etyczne w przekazywaniu informacji wskazało na swojego pracodawcę. (2023 Edelman Trust Barameter Specia Report: Trust at Work).

  • Na świecie średnio 42% ankietowanych pracowników planuje poprosić o podwyżkę w ciągu najbliższych 12 miesięcy, a wśród osób borykających się z trudnościami finansowymi liczba ta wzrasta prawie do połowy (Global Workforce Hopes and Fears Survey 2023, PwC).
  • W Polsce aż 72% firm doświadcza trudności w zatrudnianiu nowych pracowników posiadających pożądane kompetencje. To o 2 punkty procentowe więcej niż w 2022 roku, ale poniżej globalnej średniej – 77% (Niedobór talentów w Polsce, ManpowerGroup, 2023).
  • Nowe kompetencje poszukwiane  w sektorse komunikacji marketingowej to m.in. poczucie/branie odpowiedzialności za swoje działania oraz świadomość własnych kompetencji i znajomość siebie w kontakcie z drugim człowiekiem (BBKL II, PARP, 2023).

Zapraszamy do pobrania publikacji oraz życzymy udanej lektury!

Wszystkie edycje monitoringów dostępne są na stronie Rady Sektorowej TUTAJ>>

Czytaj także

Krok po kroku przez przetargi z influencerami

Krok po kroku przez przetargi z influencerami

Zapraszamy do lektury najnowszej publikacji Grupy Roboczej Influencer Marketing IAB Polska. To kolejna część dobrych praktyk z zakresu influencer marketingu, którą przygotowali najlepsi eksperci z branży. Tym razem dzielą się oni wiedzą na temat tego, jak krok po kroku prowadzic przetargi z influencerami. 

Patronat IAB Polska: Konferencja Ochrona danych osobowych 2018-2024. Wyzwania w cyfrowej rzeczywistości.

Patronat IAB Polska: Konferencja Ochrona danych osobowych 2018-2024. Wyzwania w cyfrowej rzeczywistości.

22 maja o godz. 9:30 odbędzie się konferencja online pt. „Ochrona danych osobowych 2018-2024. Wyzwania w cyfrowej rzeczywistości”, zorganizowana z okazji 6. rocznicy obowiązywania RODO w Polsce. Udział w wydarzeniu jest otwarty oraz bezpłatny. Organizatorem konferencji jest Lubasz i Wspólnicy – Kancelaria Radców Prawnych sp.k a IAB Polska objął patronat honorowy nad wydarzeniem.