Raport Strategiczny Internet 2022/2023 IAB Polska już dostępny

06/06/2023
Przez ostatni rok polska branża komunikacji marketingowej skonfrontowała się z wyzwaniami postpandemicznej rzeczywistości oraz niepewnością geopolityczną i ekonomiczną. Mimo to rynek reklamowy odnotował dwucyfrowy wzrost. Podsumowanie kluczowych wydarzeń i trendów minionego roku oraz prognozy na rok 2023 prezentujemy w opublikowanym właśnie Raporcie Strategicznym Internet 2022/2023. 

Raport skupia się na najważniejszych trendach, które będą mieć istotny wpływ na branżę w tym roku i w przyszłości. Jednym z wyróżnionych obszarów jest e-commerce, w tym retail media, który mimo niepewności związanej z pandemią nadal dynamicznie rośnie. Coraz więcej Polaków dokonuje zakupów online, a nawyki zakupowe wykształcone podczas lockdownu utrzymują się, co przynosi perspektywy rozwoju dla całej branży e-commerce. Rozwój technologii opartych na sztucznej inteligencji (AI) również wpływa na branżę marketingową, otwierając nowe możliwości rozwoju. Niemniej jednak, konieczne jest świadome zarządzanie zagrożeniami wynikającymi z niekontrolowanego rozwoju tych technologii. Raport porusza również kwestie wpływu środowiskowego branży online oraz działań regulacyjnych związanych z rynkiem cyfrowym. 

Piotr Kowalczyk, redaktor naczelny Raportu Strategicznego, podkreślił znaczenie obiektywnego przekazu aktualnych danych i wiedzy na temat trendów w marketingu online we wszystkich jego obszarach i aspektach. – Ogromnie się cieszę, że kolejny rok z rzędu miałem okazję współtworzyć Raport Strategiczny Internet IAB Polska.  W tegorocznej edycji jak zawsze staramy się przekazać w maksymalnie obiektywny sposób aktualne dane i wiedzę na temat trendów w marketingu online w każdym jego obszarze i aspekcie. Jest to możliwe tylko dzięki unikalnej pozycji IAB Polska jako organizacji zrzeszającej praktycznie całą branżę online oraz pracy całego zespołu ludzi tworzącego treści i nadzorującego powstawanie Raportu. 

Analizy przestawione w Raporcie Strategicznym przedstawiają rok 2022 jako niezwykle dynamiczny dla polskiego sektora reklamowego i marketingowego. Wartość rynku reklamowego online wzrosła o ponad 615 milionów złotych, osiągając wzrost na poziomie 10%. Ten znaczący wynik potwierdza dojrzałość i stabilność polskiego rynku, a także jego zdolność do przystosowania się do zmieniających się warunków. 

Ponadto, o czym także przeczytamy w Raporcie, w minionym roku podjęto działania regulacyjne związane z dalszym porządkowaniem zasad funkcjonowania rynku cyfrowego i wzmocnienia praw użytkowników usług cyfrowych oraz internetu. Kwestie bezpieczeństwa w internecie były istotne nie tylko w kontekście cyberbezpieczeństwa i ochrony przed treściami nielegalnymi, ale także dotyczyły praw konsumentów, ochrony danych dzieci, dostępności oraz wolności słowa i mediów. 

– Wydanie kolejnej edycji Raportu Strategicznego tradycyjnie stanowi ważne wydarzenie dla całej branży reklamowej. Dzięki kompleksowej analizie rynku i prognozom na przyszłość, raport ten stanowi niezastąpione narzędzie wsparcia dla profesjonalistów komunikacji marketingowej. Jestem przekonany, że wniesie cenne spojrzenie na obecne i przyszłe wyzwania, umożliwiając efektywniejsze podejmowanie decyzji w dziedzinie reklamy cyfrowej – komentuje Włodzimierz Schmidt, Prezes IAB Polska. 

Premiera Raportu Strategicznego Internet 2022/2023 odbyła się 30 maja br. w ramach naszego flagowego wydarzenia – Forum IAB 2023. Publikacja dostępna jest  w postaci serwisu www oraz pdf  bezpłatnie pod linkiem raportstrategiczny.iab.org.pl 

Czytaj także

Patronat IAB Polska: Mobile Trends Conference 2025

Patronat IAB Polska: Mobile Trends Conference 2025

Już 27-28 marca 2025 roku Kraków oraz przestrzeń online ponownie staną się miejscem, w którym technologie, biznes i innowacje łączą się w jedno. Mobile Trends Conference, od lat uważana za jedno z najważniejszych wydarzeń branży technologicznej, powraca z jeszcze większą mocą i inspiracjami. Wydarzenie posiada patronat honorowy IAB Polska.

Call for papers na Forum IAB 2025 czas start

Call for papers na Forum IAB 2025 czas start

Otwieramy call for papers do kolejnej edycji najważniejszej konferencji branży internetowej w Polsce.
W tym roku Forum IAB przebiegnie pod hasłem “Zintegrowana przyszłość” i odbędzie się 4 – 5 czerwca 2025 r. w Warszawie. Zostań częścią tego wydarzenia. Na propozycję Twojej prezentacji czekamy do 31 stycznia br.

Patronat IAB Polska: Trendbook 2025 od Focus Nation

Patronat IAB Polska: Trendbook 2025 od Focus Nation

AI czy człowiek, lokalność czy kosmopolityzm, online czy offline? Ile osób, tyle opinii, a ile trendów, to jeszcze więcej komentarzy. Tegoroczny Trendbook 2025 od Focus Nation to prawdziwa “Wojna światów”, dostrzegamy bowiem dualizm zjawisk marketingowych, silną polaryzację zachowań konsumentów i szereg nowych wyzwań dla marketerów. Publikacja została objęta patronatem honorowym IAB Polska.