Raport Strategiczny Internet 2022/2023

05/30/2023
W 2022 roku wartość rynku reklamowego online wzrosła o przeszło 615 mln zł, co przełożyło się na dynamikę wzrostu sięgającą 10%. Tym samym rynek osiągnął wartość ponad 6,8 mld zł (badanie IAB Polska/PwC AdEx). Podsumowanie tego roku, analizy ekspertów oraz prognozy dotyczące dynamicznego rozwoju branży internetowej kompleksowo przedstawia najnowszy Raport Strategiczny Internet 2022/2023, wydany przez IAB Polska.

 

Nie był to łatwy rok. Początkowo ciągle czaiło się zagrożenie powrotem pandemii, następnie wybuchła wojna w Ukrainie. Taka sytuacja wpłynęła na ostrożne planowanie kampanii i podejmowanie decyzji dotyczących wydatków reklamowych. Tym bardziej utrzymanie dynamiki wzrostu na dwucyfrowym poziomie bardzo cieszy.  To kolejne potwierdzenie, że polski rynek dołączył do grona dojrzałych i stabilnych rynków europejskich. To dobrze, ponieważ dojrzałe rynki są bardziej przewidywalne, niestety trudniej na nich o spektakularne wzrosty czy zmiany – stabilność ma swoją cenę.

Dla polskiej branży komunikacji marketingowej ub.r. upłynął w atmosferze niepewności oraz weryfikacji strategii, które sprawdziły się w czasach lockdownu i związanej z tym intensyfikacji wykorzystania internetu w różnorodnych sferach życia. Czy sprawdzą się także teraz? Dynamika zmian w świecie cyfrowym jest ogromna i każdy rok jest jak dekada w świecie offline.

Trendy, które według raportu odcisną największe piętno w roku bieżącym i latach kolejnych to: e-commerce, w tym retail media, sztuczna inteligencja, a także wpływ środowiskowy naszego sektora.

Szczegółowe informacje na te i wiele innych tematów dostępne są w Raporcie Strategicznym Internet 2022/2023. 20. edycja tej kompleksowej publikacji IAB Polska badającej rynek reklamy online podsumowuje funkcjonowania rynku internetowego w Polsce, wydarzeń branży marketingu i najnowszych trendów.

Zawarte w Raporcie analizy dotyczą między innymi statystyk polskiego internetu, poszczególnych segmentów e-marketingu, narzędzi marketingu online i najnowszych wyników IAB Polska/PwC AdEx. Dane dotyczące polskiego rynku zostały wzbogacone o perspektywę europejską i globalną. Omówiono także perspektywy rozwojowe, spodziewane trendy, wyzwania i szanse. W końcowej części Raportu znajduje się opis działań IAB Polska.

 

Już wkrótce zaktualizujemy o najnowszą edycję również serwis internetowy: http://raportstrategiczny.iab.org.pl/

Czytaj także

Przewodnik po sztucznej inteligencji 2024. Nowa publikacja IAB Polska

Przewodnik po sztucznej inteligencji 2024. Nowa publikacja IAB Polska

Zapraszamy do pobrania Przewodnika po sztucznej inteligencji 2024 przygotowanego przez ekspertów z Grupy Roboczej AI IAB Polska. Publikacja zawiera praktyczne porady dotyczące wdrożenia AI w firmie pod kątem  działań marketingowych. Publikacja dostępna jest w dwóch wersjach – jako interaktywny dokument online oraz klasyczny pdf.

Patronat IAB: 18. CYBERSEC CEE EXPO & FORUM już w czerwcu

Patronat IAB: 18. CYBERSEC CEE EXPO & FORUM już w czerwcu

CYBERSEC CEE EXPO & FORUM to kluczowe i jedyne w swoim rodzaju wydarzenie dotyczące cyberbezpieczeństwa w Europie. Od 2015 roku CYBERSEC zapewnia przestrzeń do wymiany poglądów, dyskusji i prezentacji dotyczących największych wyzwań stojących nie tylko przed społeczeństwem, ale i światem wirtualnym. IAB Polska po raz kolejny objął patronat honorowy nad wydarzeniem.

Raport Neuroinsight Lab ujawnia: Sztuczna inteligencja na granicy ludzkiej percepcji

Raport Neuroinsight Lab ujawnia: Sztuczna inteligencja na granicy ludzkiej percepcji

Jak mózg człowieka odnajduje się w erze AI? W nowym raporcie „Człowiek vs. AI: Czy AI przekroczyło granice ludzkiej percepcji?” Neuroinsight Lab (by SeeWidely) zgłębia złożoną interakcję między ludzkim poznaniem a sztuczną inteligencją, wykorzystując do tego zaawansowaną neuroTechnologię, w tym EEG i eye-tracking. IAB Polska objął patronat nad tą publikacją.