Raport IAB Europe: Zakaz reklamy targetowanej pogłębi podział cyfrowy w Europie

09/16/2021
Najnowsze badanie IAB Europe "The Wider Socio-Economic and Cultural Value of Targeted Advertising in Europe"potwierdza, że ​​reklama jest filarem wolnego i otwartego internetu, a targetowanie ma kluczowe znaczenie dla przychodów z reklam zarówno wydawców, jak i dostawców usług internetowych. Ponad dwie trzecie przychodów z reklam cyfrowych w Europie pochodzi z targetowania behawioralnego, a reklamodawcy płacą średnio 2,68 razy więcej za reklamy kierowane w ten sposób.

Raport stwierdza, że targetowanie staje się coraz bardziej kluczowe dla wydawców europejskich w miarę przechodzenia na modele biznesowe ukierunkowane na cyfryzację. Każdy zakaz pogłębiałby przepaść cyfrową między obywatelami Europy, którzy mają środki finansowe na opłacenie wiadomości wysokiej jakości, a tymi, którzy tego nie robią.

Badanie pokazuje również, że reklama targetowana jest szczególnie ważna dla europejskich MŚP, z których wiele zostało zmuszonych przez pandemię do przejścia na wyłącznie digitalowe strategie marketingowe – ci po prostu nie mają środków na opłacenie reklam nastawionych na odbiorców ogólnych, a nie dostosowanych do tych, którzy są najbardziej zainteresowani ich produktami i usługami.

Podczas gdy Parlament Europejski przygotowuje się do rozważenia zmian w projekcie ustawy o usługach cyfrowych, raport IAB Europe pokazuje, że całkowity zakaz – zaproponowany przez niektórych posłów do PE – zaszkodziłby europejskim mediom.

Zapraszamy do zapoznania się z pełną informacją prasową. Raport można pobrać TUTAJ.  

Czytaj także

Patronat IAB: X edycja konferencji Multiscreen Day

Patronat IAB: X edycja konferencji Multiscreen Day

Redakcja magazynu Media Marketing Polska zaprasza na wyjątkowe wydarzenie dla branży mediowej i reklamowej– X edycję konferencji Multiscreen Day! IAB Polska został patronem honorowym wydarzenia.

Go2Market dołącza do IAB Polska

Go2Market dołącza do IAB Polska

Do grona firm członkowskich IAB Polska dołącza Go2Market – agencja e-commerce, która kompleksowo wspiera firmy w sprzedaży na Amazon w modelach Seller i Vendor.

Patronat IAB: PRO Experts Days w Krakowie

Patronat IAB: PRO Experts Days w Krakowie

Z przyjemnością informujemy, że już 10 marca 2025 r. spotkamy się na PRO Experts Days – konferencji gromadzącej ekspertów digital marketingu, którą obejmujemy patronatem honorowym i akredytacją DIMAQ. Wydarzenie odbędzie się w Centrum Konferencyjnym Fabryczna 13, w samym sercu biznesowego Krakowa.