Przewodnik po TikToku – nowa publikacja Grupy Roboczej Social Media IAB Polska

07/03/2024
Dlaczego nie warto lekceważyć potencjału TikToka w działaniach biznesowych? Bo to najszybciej rozwijająca się platforma na świecie, wyprzedzająca konkurencję nie tylko przyrostem nowych użytkowników, ale także dynamiką rozbudowy narzędzi biznesowych dedykowanych twórcom i markom.

W Polsce z TikToka korzysta już niemal 14 mln osób, a dane w ujęciu rok do roku pokazują, że liczba ta sukcesywnie się zwiększa1. Jak wykorzystać tę bijącą rekordy popularności platformę do generowania wzrostu biznesowego i umacniania świadomości i lojalności wobec marki? Przewodnik po TikToku opracowany przez Grupę Roboczą Social Media IAB Polska to must-read dla marketerów, którzy zaczynają lub chcą rozwinąć komunikację swoich firm i klientów na tej platformie.

– Niezależnie od otaczających go kontrowersji, TikTok wysuwa się na pozycję lidera social mediów w Polsce. Jak wskazują dane raportu “Social Media 2024” (Gemius, PBI, IAB Polska), użytkownicy w naszym kraju korzystają z niego najdłużej – przeciętnie przez prawie półtorej godziny dziennie. Jest też jedyną platformą społecznościową, która w ujęciu rok do roku nie straciła na liczbie Real Users, uplasował się też na trzecim miejscu pod względem liczby kontaktów reklamowych (3,4 miliarda emisji). Prowadząc działania komunikacyjne i marketingowe w mediach społecznościowych, nie można więc ignorować tej platformy. Grupa Robocza Social Media IAB Polska przygotowała kompleksowy przewodnik po TikToku od zrozumienia podstawowych mechanizmów po prowadzenie zaawansowanych kampanii. Dokument wzbogacono też o przykłady dobrych praktyk i studia przypadku. Powiedziałbym więc, że TikTok doczekał się kompleksowej polskiej instrukcji obsługimówi Adam Kaliszewski, szef Grupy Roboczej Social Media IAB Polska, Director, Head of Digital Practice w Solski Communication 

Działania płatne i organiczne bez tajemnic 

Platforma do publikacji krótkich filmów nie jest już tylko rozrywką dla najmłodszych użytkowników – grupa odbiorców staje się nie tylko coraz większa, ale i coraz bardziej różnorodna. Przewodnik przybliża jej specyfikę, pomagając lepiej zrozumieć oczekiwania widzów. Przechodząc przez charakterystykę twórców i możliwości obecności marek w tym kanale, autorzy publikacji kreślą szeroką panoramę platformy, która może stać się istotnym czynnikiem wzrostu biznesowego firm.  

W jaki sposób wykorzystywać treści natywne, a jak prowadzić działania płatne? W Przewodniku znajduje się przejrzysta charakterystyka formatów reklamowych i wskazówek dotyczących tworzenia contentu oraz tego, jak współpracować z influencerami. W publikacji znajdują się także case studies niestandardowych działań.  

Ponadto dynamicznie zmieniająca się platforma wkracza właśnie na kolejny poziom zaawansowania, wprowadzając nowe funkcje i narzędzia, które pozwolą na rozbudowanie działań marketingowych. Jakie możliwości daje Search Ads, a jak wykorzystać potencjał karuzeli? Z kolei rozwojowi narzędzi reklamowych towarzyszy rozbudowa funkcji pomiarowych taka jak TikTok Brand Lift Study.

Podsumowanie 

Eksperci IAB Polska podkreślają, że choć Tik Tok jest obecnie jednym z najbardziej rozwojowych kanałów społecznościowych dla biznesu. Jednocześnie kluczem do tego, aby platforma służąca do łączenia ludzi i udostępniania treści mogła w dłuższej perspektywie się rozwijać i utrzymywać wzrosty, konieczne jest stworzenie bezpiecznego i etycznego środowiska. 

Przewodnik po Tik Toku jest najbardziej kompleksowym omówieniem zagadnień związanych z tym kanałem, jakie ukazało się do tej pory w ramach działań Grupy Roboczej Social Media IAB Polska.

Czytaj także

Rewolucja w reklamie CTV z  Ad Creative ID Framework (ACIF). Webinar Tech Lab.

Rewolucja w reklamie CTV z Ad Creative ID Framework (ACIF). Webinar Tech Lab.

Czy kiedykolwiek szukałeś/aś sposobu na śledzenie swoich reklam CTV tak samo, jak śledzi się sprzedaż produktów w handlu detalicznym? Ad Creative ID Framework (ACIF) to przełom w reklamie CTV. Podejście ACIF do rejestracji reklam, podobne do kodu UPC, wspiera efektywne zarządzanie kampaniami i pomiar w celu poprawy ROI.