Przewodnik po TikToku – nowa publikacja Grupy Roboczej Social Media IAB Polska

07/03/2024
Dlaczego nie warto lekceważyć potencjału TikToka w działaniach biznesowych? Bo to najszybciej rozwijająca się platforma na świecie, wyprzedzająca konkurencję nie tylko przyrostem nowych użytkowników, ale także dynamiką rozbudowy narzędzi biznesowych dedykowanych twórcom i markom.

W Polsce z TikToka korzysta już niemal 14 mln osób, a dane w ujęciu rok do roku pokazują, że liczba ta sukcesywnie się zwiększa1. Jak wykorzystać tę bijącą rekordy popularności platformę do generowania wzrostu biznesowego i umacniania świadomości i lojalności wobec marki? Przewodnik po TikToku opracowany przez Grupę Roboczą Social Media IAB Polska to must-read dla marketerów, którzy zaczynają lub chcą rozwinąć komunikację swoich firm i klientów na tej platformie.

– Niezależnie od otaczających go kontrowersji, TikTok wysuwa się na pozycję lidera social mediów w Polsce. Jak wskazują dane raportu „Social Media 2024” (Gemius, PBI, IAB Polska), użytkownicy w naszym kraju korzystają z niego najdłużej – przeciętnie przez prawie półtorej godziny dziennie. Jest też jedyną platformą społecznościową, która w ujęciu rok do roku nie straciła na liczbie Real Users, uplasował się też na trzecim miejscu pod względem liczby kontaktów reklamowych (3,4 miliarda emisji). Prowadząc działania komunikacyjne i marketingowe w mediach społecznościowych, nie można więc ignorować tej platformy. Grupa Robocza Social Media IAB Polska przygotowała kompleksowy przewodnik po TikToku od zrozumienia podstawowych mechanizmów po prowadzenie zaawansowanych kampanii. Dokument wzbogacono też o przykłady dobrych praktyk i studia przypadku. Powiedziałbym więc, że TikTok doczekał się kompleksowej polskiej instrukcji obsługimówi Adam Kaliszewski, szef Grupy Roboczej Social Media IAB Polska, Director, Head of Digital Practice w Solski Communication 

Działania płatne i organiczne bez tajemnic 

Platforma do publikacji krótkich filmów nie jest już tylko rozrywką dla najmłodszych użytkowników – grupa odbiorców staje się nie tylko coraz większa, ale i coraz bardziej różnorodna. Przewodnik przybliża jej specyfikę, pomagając lepiej zrozumieć oczekiwania widzów. Przechodząc przez charakterystykę twórców i możliwości obecności marek w tym kanale, autorzy publikacji kreślą szeroką panoramę platformy, która może stać się istotnym czynnikiem wzrostu biznesowego firm.  

W jaki sposób wykorzystywać treści natywne, a jak prowadzić działania płatne? W Przewodniku znajduje się przejrzysta charakterystyka formatów reklamowych i wskazówek dotyczących tworzenia contentu oraz tego, jak współpracować z influencerami. W publikacji znajdują się także case studies niestandardowych działań.  

Ponadto dynamicznie zmieniająca się platforma wkracza właśnie na kolejny poziom zaawansowania, wprowadzając nowe funkcje i narzędzia, które pozwolą na rozbudowanie działań marketingowych. Jakie możliwości daje Search Ads, a jak wykorzystać potencjał karuzeli? Z kolei rozwojowi narzędzi reklamowych towarzyszy rozbudowa funkcji pomiarowych taka jak TikTok Brand Lift Study.

Podsumowanie 

Eksperci IAB Polska podkreślają, że choć Tik Tok jest obecnie jednym z najbardziej rozwojowych kanałów społecznościowych dla biznesu. Jednocześnie kluczem do tego, aby platforma służąca do łączenia ludzi i udostępniania treści mogła w dłuższej perspektywie się rozwijać i utrzymywać wzrosty, konieczne jest stworzenie bezpiecznego i etycznego środowiska. 

Przewodnik po Tik Toku jest najbardziej kompleksowym omówieniem zagadnień związanych z tym kanałem, jakie ukazało się do tej pory w ramach działań Grupy Roboczej Social Media IAB Polska.

Czytaj także

Patronat IAB Polska: Mobile Trends Conference 2025

Patronat IAB Polska: Mobile Trends Conference 2025

Już 27-28 marca 2025 roku Kraków oraz przestrzeń online ponownie staną się miejscem, w którym technologie, biznes i innowacje łączą się w jedno. Mobile Trends Conference, od lat uważana za jedno z najważniejszych wydarzeń branży technologicznej, powraca z jeszcze większą mocą i inspiracjami. Wydarzenie posiada patronat honorowy IAB Polska.

Call for papers na Forum IAB 2025 czas start

Call for papers na Forum IAB 2025 czas start

Otwieramy call for papers do kolejnej edycji najważniejszej konferencji branży internetowej w Polsce.
W tym roku Forum IAB przebiegnie pod hasłem “Zintegrowana przyszłość” i odbędzie się 4 – 5 czerwca 2025 r. w Warszawie. Zostań częścią tego wydarzenia. Na propozycję Twojej prezentacji czekamy do 31 stycznia br.

Patronat IAB Polska: Trendbook 2025 od Focus Nation

Patronat IAB Polska: Trendbook 2025 od Focus Nation

AI czy człowiek, lokalność czy kosmopolityzm, online czy offline? Ile osób, tyle opinii, a ile trendów, to jeszcze więcej komentarzy. Tegoroczny Trendbook 2025 od Focus Nation to prawdziwa “Wojna światów”, dostrzegamy bowiem dualizm zjawisk marketingowych, silną polaryzację zachowań konsumentów i szereg nowych wyzwań dla marketerów. Publikacja została objęta patronatem honorowym IAB Polska.