Prywatność i bezpieczeństwo w social media – pobierz najnowszy poradnik Grupy Roboczej IAB Polska!

07/11/2022
Grupa Robocza Social Media, działająca w strukturach IAB Polska, przygotowała kolejną publikację. Tym razem eksperci skupili się na informacjach dotyczących prywatności i bezpieczeństwa

Poradnik składa się z trzech rozdziałów:

– Prywatność w Social Media. Geneza zjawiska i najważniejsze zmiany w Paid Social;

– Bezpieczeństwo danych osobowych (Meta, TikTok);

– Bezpieczeństwo firmy w mediach społecznościowych. Kryzys wizerunkowy.

– Pojmowanie bezpieczeństwa i prywatności w mediach społecznościowych jest niezwykle różnorodne. Możemy stykać się z tym hasłem w kontekście prywatności użytkownika i wpływu zmian w ekosystemach reklamowych na pozyskiwane od niego dane (a także na sposób prezentowania mu treści). W debacie publicznej coraz częściej pojawia się też wątek bezpieczeństwa danych osobowych pozyskiwanych i przechowywanych przez reklamodawców- w szczególności na największych platformach, takich jak Meta, czy TikTok. W końcu wreszcie – media społecznościowe często są areną kryzysów komunikacyjnych i wizerunkowych o skali niespotykanej nigdy wcześniej – aspekt bezpieczeństwa organizacji i marki staje się więc kolejnym obszarem o ogromnej wadze dla marketera, a konieczność zrozumienia mechanizmów i sposobów wyjścia z kryzysu – wiedzą wręcz niezbędną.
W tym krótkim poradniku, przygotowanym przez członków Grupy Roboczej Social Media w IAB Polska, staraliśmy się dotknąć wszystkich wymienionych wyżej obszarów – z perspektywy użytkownika, reklamodawcy i organizacji – aby krótko nakreślić ryzyka i wyzwania związane z bezpieczeństwem, z jakimi każdy marketer styka się w codziennej pracy.–
mówi Adam Kaliszewski, Członek Grupy Roboczej Social Media, Head of Digital Practice w Solski Communication.

POBIERZ PUBLIKACJĘ

O Grupie Roboczej Social Media przy IAB Polska

Grupa skupia swoje działania wokół uporządkowania tematów związanych z mediami społecznościowymi. Efektem tych działań jest m.in. publikacja poradnika edukacyjnego „Social Media w Polsce”, który nie tylko definiuje media społecznościowe, opisuje kluczowe kanały, ale również pokazuje możliwości działań płatnych oraz konsumpcję poszczególnych kanałów przez określone pokolenia. Aktywność grupy na bieżąco można śledzić i komentować na LinkedIn – Grupa Robocza Social Media IAB Polska.

Czytaj także

Aż 8 europejskich nagród IAB MIXX Awards i Reasearch Awards dla polskich firm

Aż 8 europejskich nagród IAB MIXX Awards i Reasearch Awards dla polskich firm

23 maja 2023 podczas flagowej konferencji IAB Europe – Interact zostały rozdane europejskie nagrody za najlepsze digitalowe kampanie i projekty badawcze. Polskie firmy otrzymały aż 5 statuetek European MIXX Awards 2023! Gratulujemy: Sanofi, PHD Poland, Publicis Groupe, Unilever, Mindshare Poland, GONG & ING Bank Śląski. Gatulujemy równiez agencjom badawczym Nielsen i Kantar, które łącznie otrzymały 3 statuetki w IAB European Reasaerch Awards. 

CMC MEDIA dołącza do firm członkowskich IAB Polska

CMC MEDIA dołącza do firm członkowskich IAB Polska

Do grona firm członkowskich IAB Polska przystępuje CMC MEDIA specjalizuąca się w dostarczaniu kompleksowego wsparcia technicznego i biznesowego dla lokalnych wydawców prasy, radia i serwisów internetowych.