Premiera badania kondycji rynku content marketingu w Polsce 2023

09/27/2023
Content marketing, badany w Polsce zaledwie od kilku lat, nieustannie zdobywa coraz więcej zwolenników, przekształcając się w istotny element strategii firm. Trzeci z kolei raport Stowarzyszenia Content Marketing Polska rzuca światło na dynamikę tego sektora, jego rosnący potencjał, ale także wyzwania, przed którymi stoi. Już 60% firm deklaruje, że wdrożyło strategię contentmarketingową, ale jednocześnie 57% przyznaje, że nie ma narzędzi do mierzenia jej efektywności. Czy zatem rosnąca inwestycja w content marketing idzie w parze z jego profesjonalizacją? Partnerami badania byli: IAB Polska, SAR, IAA, BCC, SocialPress.

NAJWAŻNIEJSZE DANE Z BADANIA CONTENT MARKETINGU W POLSCE 2023

  • Wszyscy uczestnicy rynku uznają jakość contentu za kluczowy czynnik wpływający na skuteczność działań marketingowych.
  • Wyniki raportu wskazują na potrzebę większego zaangażowania ze strony marek w planowanie treści, wybór dostawców oraz tworzenie i akceptację materiałów.
  • 57% respondentów nie posiada systemu do mierzenia działań contentmarketingowych, co oznacza, że nie mają oni możliwości dokonywania analizy ani oceny skuteczności swoich działań.
  • Blisko 60% firm w Polsce stosuje content marketing w celu budowy i wzmacniania swojego wizerunku, potwierdzając, że wartościowe treści stanowią kluczowe narzędzie w procesie zdobywania zaufania klientów i utrzymania długoterminowych relacji z nimi.
  • Mimo że content marketing działa przede wszystkim w perspektywie długoterminowej, budując relacje z klientami, jedynie 40% firm wykorzystuje go w działaniach skoncentrowanych na efektywności, co sugeruje, że wiele organizacji nadal poszukuje bezpośrednich i natychmiastowych rezultatów w swoich kampaniach.
  • W dzisiejszej strategii komunikacyjnej firm wyróżnia się znaczenie native advertisingu oraz copywritingu, które stanowią kluczowe narzędzia komunikacji, z odpowiednio 19% i 21% wskazań. Te techniki umożliwiają tworzenie treści dostosowanych do kontekstu i odbiorcy, co podnosi ich skuteczność oraz zwiększa zaangażowanie użytkowników.
  • SEO (20%), video (13%) oraz performance (13%) to kolejne metody, które zdobywają uznanie wśród respondentów, podkreślając różnorodność strategii komunikacyjnych stosowanych przez firmy.

Rosnąca liczba firm w Polsce przeznacza znaczący budżet na działania contentmarketingowe. 39% przedsiębiorstw deklarujących wydatki przekraczające 200 tysięcy złotych rocznie. Badanie podkreśla, że przedsiębiorstwa coraz bardziej dostrzegają konieczność odpowiedniego finansowania strategii content marketingu, co odzwierciedla się w aż 57% udziale tych firm w ogólnych wydatkach na ten cel.

Badanie, w którym wzięło 218 przedstawicieli firm B2B i B2C, reprezentujących wszystkie rodzaje podmiotów obecnych na polskim rynku CM (marki, wydawców i agencje) oraz branże: FMCG, e-commerce, zdrowie, uroda, software/aplikacje, motoryzacja, finanse/ubezpieczenia, moda, paretning, zostało zrealiowane przez firmę badawć iSLAY z inicjatywy Tomasz Wileńskiego, CEO firmy iSLAY oraz Szefa Grupy Roboczej Badania działającej przy IAB Polska.

Pobierz Raport

Czytaj także

Raport „Social Media 2025” już dostępny

Raport „Social Media 2025” już dostępny

Czy wciąż mamy do czynienia z duopolem w polskich social mediach? Jaka jest charakterystyka użytkowników poszczególnych platform i jaką strategię reklamową warto obrać, aby dotrzeć do konkretnych grup odbiorców? Do rąk czytelników trafiła trzecia edycja raportu „Social media 2025”, dostarczająca wyczerpujących danych na temat rodzimego rynku mediów społecznościowych.

Najważniejszy coroczny raport branży digital już dostępny!

Najważniejszy coroczny raport branży digital już dostępny!

Podsumowanie kluczowych wydarzeń i trendów minionego roku oraz prognozy na rok 2025 znajdziesz w opublikowanym właśnie Raporcie Strategicznym Internet 2024/202025 – najważniejszym corocznym podsumowaniu polskiej branży digital. Raport dostępny jest jako serwis www oraz klasyczny PDF.