Powstaje Branżowe Centrum Umiejętności w Białymstoku. Partnerami IAB Polska i SAR.

12/02/2024
20 listopada 2024 r. w Białymstoku odbyła się inauguracja współpracy na rzecz utworzenia i rozwoju ogólnopolskiego Branżowego Centrum Umiejętności (BCU) w dziedzinie reklamy. Partnerami przedsięwzięcia są: Miasto Białystok, Związek Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska oraz Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR. Umowę podpisano w siedzibie Zespołu Szkół Technicznych i Ogólnokształcących z Oddziałami Integracyjnymi im. Stanisława Staszica w Białymstoku.

BCU, finansowane z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności w ramach konkursu „Utworzenie i wsparcie funkcjonowania 120 branżowych centrów umiejętności (BCU)”, będzie zaawansowaną technologicznie placówką, która stanie się krajowym liderem w kształceniu przyszłych specjalistów branży reklamowej.

W Polsce obecnie funkcjonuje 270 szkół, w których zawodu technika reklamy uczy się 25 333 uczniów. Powstanie Branżowego Centrum Umiejętności w Białymstoku ma na celu wsparcie kształcenia zawodowego, rozwój kompetencji oraz przygotowanie młodych ludzi do pracy w dynamicznie zmieniającej się branży reklamowej.

„Rozpoczęcie współpracy partnerskiej na rzecz utworzenia Branżowego Centrum Umiejętności to ważny krok w kierunku integracji świata edukacji i biznesu. Innowacyjny model kształcenia, jaki oferuje BCU daje wiele możliwości wspierania młodych ludzi w efektywnym zdobywaniu kompetencji niezbędnych na dynamicznym rynku pracy w marketingu.
Jestem przekonany, że takie przedsięwzięcia przyczyniają się do budowania wizerunku środowiska cyfrowego jako atrakcyjnego miejsca pracy, który daje nieograniczone pole rozwoju zawodowego. To z kolei doskonale wpisuje się w aktualne potrzeby branży komunikacji marketingowej, a także działalność naszych organizacji.”–
mówi Włodzimierz Schmidt, Prezes Zarządu IAB Polska.

Wspólna inicjatywa dla przyszłości reklamy

Umowa partnerska, podpisana przez ZSTiO w Białymstoku, IAB Polska oraz SAR, to symbol nowej jakości w edukacji zawodowej. Dzięki niej młodzież, dorośli oraz nauczyciele z całej Polski zyskają dostęp do innowacyjnych programów nauczania, które obejmują m.in.:

  • naukę najnowszych technologii, takich jak sztuczna inteligencja, analiza danych czy reklama cyfrowa,
  • wprowadzenie zagadnień związanych ze zrównoważonym rozwojem i ekologią (ESG) do programów szkoleniowych,
  • możliwość korzystania z najnowszego sprzętu oraz metodologii dostosowanych do wymagań branży.

SAR od lat wspiera rozwój kompetencji w sektorze komunikacji marketingowej, dlatego powstanie Branżowego Centrum Umiejętności w Białymstoku to dla nas naturalne rozszerzenie działań. Dzięki tej współpracy możemy efektywnie wpływać na kształtowanie przyszłych pracowników branży, zapewniając dostęp do nowoczesnych technologii i standardów edukacyjnych, które są fundamentem naszej misji. Ważnym fundamentem działania BCU jest także zaangażowanie doświadczonych praktyków i ekspertów z branży, którzy swoim wsparciem i wiedzą wzbogacą edukację uczestników. Dzięki temu projekt nie tylko odpowiada na potrzeby współczesnego rynku pracy, ale także kształtuje specjalistów zdolnych sprostać wyzwaniom przyszłości.” mówi Paweł Tyszkiewicz, SAR

O Branżowych Centrach Umiejętności

BCU to innowacyjna jednostka o zasięgu ogólnopolskim, wykraczająca poza dotychczasowe tradycyjne modele kształcenia, szkolenia i doskonalenia zawodowego. Model ten łączy nowoczesne technologie, współpracę z liderami rynku i podejście dostosowane do realnych potrzeb sektora reklamy. BCU opiera swoją działalność na czterech kluczowych obszarach:

  • Edukacja i szkolenia: organizacja kursów, warsztatów i szkoleń dla uczniów, studentów, nauczycieli i przedstawicieli branży.
  • Partnerstwo z biznesem: zacieśnianie współpracy między szkołami, uczelniami a pracodawcami w celu przygotowania absolwentów do wyzwań rynku pracy.
  • Innowacje i rozwój: promowanie nowych technologii, ekologicznych strategii oraz cyfrowych narzędzi w edukacji.
  • Doradztwo i aktywizacja zawodowa: wsparcie w planowaniu kariery i rozwijaniu kompetencji zawodowych młodych ludzi.

„Wdrażanie zaawansowanych projektów edukacyjnych, takich jak Branżowe Centrum Umiejętności, jest jednym z priorytetowych przedsięwzięć nowoczesnego miasta, takiego jak Białystok. To nie tylko inwestycja w rozwój kompetencji zawodowych młodych ludzi, ale także w przyszłość całego regionu mówi Tomasz Klim, Zastępca Prezydenta Miasta Białegostoku.

„Dzięki partnerstwu z wiodącymi organizacjami branżowymi, jak IAB Polska i SKM SAR, możemy tworzyć innowacyjne rozwiązania edukacyjne, które odpowiadają na rzeczywiste potrzeby dynamicznego rynku reklamy i digital marketingu. To doskonały przykład, jak współpraca między samorządem, biznesem i placówkami oświaty przekłada się na konkretne korzyści dla społeczności lokalnej i krajowej”dodaje Agnieszka Krokos-Janczyło, Podlaski Kurator Oświaty.

BCU w Białymstoku powstaje w ramach koncepcji centrów doskonałości zawodowej (CoVEs) i będzie stanowić kluczowy punkt na mapie kształcenia zawodowego w Polsce. W spotkaniu inaugurującym współpracę uczestniczyli: Agnieszka Krokos-Janczyło – Podlaski Kurator Oświaty, przedstawiciele instytucji branżowych: Włodzimierz Schmidt, Robert Wielgo, Ewa Opach z IAB Polska, Paweł Tyszkiewicz, Magdalena Tyszkiewicz i Renata Kwiatkowska-Mroczek z SAR, a także reprezentanci Urzędu Miasta Białystok i ZSTiO: Dorota Toporkiewicz, Ewa Bajdałów, Marta Reńko-Zabrocka, Mariusz Pęza, i Beata Konopka.

Zapraszamy do śledzenia kolejnych kroków realizacji projektu oraz informacji na temat pierwszych działań podejmowanych w ramach BCU!

Czytaj także

Patronat IAB Polska: Mobile Trends Conference 2025

Patronat IAB Polska: Mobile Trends Conference 2025

Już 27-28 marca 2025 roku Kraków oraz przestrzeń online ponownie staną się miejscem, w którym technologie, biznes i innowacje łączą się w jedno. Mobile Trends Conference, od lat uważana za jedno z najważniejszych wydarzeń branży technologicznej, powraca z jeszcze większą mocą i inspiracjami. Wydarzenie posiada patronat honorowy IAB Polska.

Call for papers na Forum IAB 2025 czas start

Call for papers na Forum IAB 2025 czas start

Otwieramy call for papers do kolejnej edycji najważniejszej konferencji branży internetowej w Polsce.
W tym roku Forum IAB przebiegnie pod hasłem “Zintegrowana przyszłość” i odbędzie się 4 – 5 czerwca 2025 r. w Warszawie. Zostań częścią tego wydarzenia. Na propozycję Twojej prezentacji czekamy do 31 stycznia br.

Patronat IAB Polska: Trendbook 2025 od Focus Nation

Patronat IAB Polska: Trendbook 2025 od Focus Nation

AI czy człowiek, lokalność czy kosmopolityzm, online czy offline? Ile osób, tyle opinii, a ile trendów, to jeszcze więcej komentarzy. Tegoroczny Trendbook 2025 od Focus Nation to prawdziwa “Wojna światów”, dostrzegamy bowiem dualizm zjawisk marketingowych, silną polaryzację zachowań konsumentów i szereg nowych wyzwań dla marketerów. Publikacja została objęta patronatem honorowym IAB Polska.