Poradnik dla internetowego reklamodawcy: Możliwości reklamowe na You Tubie

02/03/2020
Przygotowany w ramach grupy roboczej SEM IAB „Poradnik dla internetowego reklamodawcy” jest druga aktualizacją pierwszej edycji publikacji i dotyczy zmian na rynku SEM i narzędzi reklamowych 2016 – 2018r.

Poradnik-dla-Internetowego-Reklamodawcy-sierpien-2019MOŻLIWOŚCI REKLAMOWE NA YOUTUBIE

 

Oglądalność YouTube w Polsce od początku 2017 r. wynosiła ok. 19 mln i przekłada się na 72% zasięgu wśród polskich internautów (Gemius/PBI). W ostatnim czasie w systemie reklamowym tego największego serwisu wideo roku zaszło kilka zmian. Największe z nich to pojawienie się nowego formatu reklamowego Bumper Ads oraz zmiana nazwy formatu In-Display na Discovery.

Bumper Ads to maksymalnie 6-sekundowe, niepomijalne spoty reklamowe, które mają być zapowiedzią dłuższych wersji tej samej reklamy. W założeniu przeznaczone są głównie dla użytkowników mobilnej wersji serwisu i pełnią funkcję krótkiego trailera standardowej kampanii TrueView. Emisja reklamy jest rozliczana w modelu CPM. Spot reklamowy musi być opublikowany na YouTube a uzupełniająca kampania TrueView ustawiona na koncie reklamowym jako osobna kampania.

W połowie 2016 roku zmianie uległa nazwa formatu TrueView In-Display. Nowa nazwa TrueView Discovery ma ułatwić reklamodawcom zrozumienie zalet tego formatu, który pojawia się w trzech miejscach: na liście wyników wyszukiwania, na liście filmów pod oglądanym spotem wideo oraz na głównej stronie. Jest zatem emitowany w momencie, kiedy użytkownicy YouTube poszukują nowych treści wideo. Nowe Discovery Ads są lepiej dopasowane do wyników wyszukiwania filmów i są również wyświetlane w wersji mobilnej serwisu.

Kolejną zmianą jest możliwość zarządzania kampaniami TrueView za pomocą skryptów AdWords, które pomagają automatycznie wprowadzać zmiany do kampanii. Do tej pory ten sposób automatyzacji czynności na koncie AdWords był możliwy dla tylko reklam w wyszukiwarce, kampanii zakupowych i display.

 


Pobierz cały Poradnik

Czytaj także

Raport IAB Europe z badania opinii na temat retail media

Raport IAB Europe z badania opinii na temat retail media

Aby zrozumieć status retail media w Europie, zarówno po stronie kupujących, jak i sprzedających, Grupa Robocza Retail Media IAB Europe zrealizowała ankietę Attitudes to Retail Media – badanie, które dostarcza branżowy punkt odniesienia dla wdrażania retail media, barier i obszarów wzrostu.