Podsumowanie: Włodzimierz Schmidt o digital marketingu w 2018

01/04/2019
Jak dla branży digital marketingu minął rok 2018? Zobacz podsumowanie dla portalu Wirtualne Media

Jak dla branży digital marketingu minął rok 2018? Włodzimierz Schmidt, prezes zarządu IAB Polska, na łamach Wirtualnych Mediów podsumowuje najważniejsze wydarzenia minionego roku i opowiada o prognozach na rok 2019 w sektorze internetowym.

Wydarzenie roku 2018

Nikt nie ma chyba wątpliwości, że rok 2018 upłynął pod znakiem RODO. Pierwsze sześć miesięcy to poruszenie i gorączkowe przygotowania, by zdążyć. Druga połowa roku to prace nad standardami i dobrymi praktykami, które będą jasnymi wskazówkami dla przedsiębiorców. Choć trudno ciągle ocenić globalne skutki tego rozporządzenia, to jednak pewne jest to, że w branży internetowej nie dało się przejść obok RODO obojętnie. W skali globalnej warto na pewno jeszcze zwrócić uwagę na potężne wzrosty Amazona. Przyzwyczailiśmy się już, że wielkie firmy e-commerce rosną bardzo dynamicznie, ale ciągle nowym zjawiskiem jest tak dynamiczny wzrost w obszarze reklamy cyfrowej. Koniecznie należy też wspomnieć o akwizycji AppNexus przez AT&T. Oba te przykłady pokazują, jak układ sił na rynku największych internetowych graczy zaczyna się zmieniać.

Sukces 2018

W Polsce niewątpliwie największym sukcesem jest wejście naszego rynku reklamy internetowej do grona miliarderów, czyli przekroczenie progu 1 miliarda euro na wydatki na reklamę według raportu IAB PwC AdEx. Przy zachowaniu obecnej dynamiki wzrostu już niebawem internet będzie medium reklamowym numer 1 w Polsce. Na uwagę zasługuje też bardzo dynamiczny w ostatnich latach rozwój branży gaming i e-sports i to w kategoriach jakościowych. Do niedawna była to nisza ledwo dostrzegana przez reklamodawców, a w tym roku aż dwie złote statuetki w konkursie IAB MIXX powędrowały do twórców fantastycznych gamingowych kampanii: „Hope County FM” oraz „Do ostatniego drzewa”. Ta ostatnia to również znakomity przykład tego, jak działania online wpływają na rzeczywistość. Dzięki udziałowi polskich internautów przyczyniła się ona do wstrzymania wycinki drzew w Puszczy Białowieskiej.

Natomiast mówiąc o rynkach zagranicznych niewątpliwym sukcesem jest stworzenie przez IAB Europe standardu Transparency & Consent Framework (TCF), który stanowi platformę współpracy i wymiany informacji między wydawcami,  wendorami i platformami zarządzającymi zgodami udzielonymi przez użytkowników.

Czytaj więcej >

Czytaj także

Patronat IAB Polska: Orion Woman 14 czerwca w Warszawie

Patronat IAB Polska: Orion Woman 14 czerwca w Warszawie

14 czerwca 2024 roku we wnętrzach Galerii Domu Artysty Plastyka w Warszawie, odbędzie się trzecia edycja Orion Woman. Wydarzenie zgromadzi ekspertki z digital marketingu, które podzielą się swoimi strategiami na skuteczne kreowanie i promowanie marki osobistej. To niepowtarzalna okazja, aby nauczyć się od liderów branży, jak wzmacniać swoją widoczność i budować trwałe relacje w świecie biznesu.

Raport Strategiczny Internet 2023/2024 IAB Polska już dostępny

Raport Strategiczny Internet 2023/2024 IAB Polska już dostępny

W roku 2023 rynek reklamy cyfrowej w Polsce przyspieszył tempo
rozwojowe w porównaniu do roku wcześniejszego, a jego wartość
zwiększyła się o ponad 870 mln zł, osiągając poziom prawie 7,8 mld zł.
Internet wciąż jest kluczowym motorem napędowym rynku mediów
odpowiadającym w roku 2023 za ponad dwie trzecie wzrostu całego
segmentu komunikacji.

Short social video. Nowa publikacja IAB Polska

Short social video. Nowa publikacja IAB Polska

Zapraszamy do pobrania poradnika Short social video przygotowanego przez ekspertów z Grupy Roboczej Social Media IAB Polska. Publikacja zawiera praktyczne porady dotyczące tworzenia tej formy wideo, jej miejsca w strategii mediowej marek, wskaźników efektywnosći oraz aspektów prawnych. W publikacji znajdziemy także szereg case studies oraz komentarze i porady ekspertów.